Pozitív meglepetést hoztak a márciusi kiskereskedelmi adatok

Márciusban jelentősen, 2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző hónaphoz képest a szezonális és naptárhatással kiigazított adatok szerint egyaránt. A trend pozitív, azonban a konjunktúraindexek arra engednek következtetni, hogy a vásárlási kedv csak mérsékelten emelkedhet középtávon.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A márciusi szezonális és naptárhatástól kiigazított adatok alapján a kiskereskedelmi forgalom volumene 2,0 százalékkal bővült havi alapon. A januári stagnálás és a februári csökkenés után ez az első pozitív jel a kereskedelem élénkülésére, bár ehhez nagyban hozzájárult, hogy a húsvét idén márciusra esett (melynek hatását a KSH egyébként igyekszik tompítani a kiigazítással).

Éves alapon a növekedés 4,2 százalék volt, ami ugyan kiugrónak tűnik az elmúlt hónapok adataihoz képest, ehhez nagyban hozzájárult a bázishatás, ugyanis a tavalyi év leggyengébb hónapjához hasonlítjuk az idei márciust. A következő hónapokra is növekedést várunk éves szinten, de a mostaninál jelentősebb megugrásra egyelőre nem számítunk.

Kiskereskedelmi forgalom, reálbér és fogyasztói bizalom

 A fogyasztói bizalom ugyan áprilisban kis mértékben lefelé korrigált, de továbbra is növekvő trendben van. Az élelmiszerárak esetében tapasztalható lassuló infláció (0,7 százalék februárban) pedig tovább erősítheti az egyébként is bővülő élelmiszer fogyasztást.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 5,7 százalékkal, az üzemanyag-kiskereskedelemben 3,3 százalékkal, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 0,6 százalékkal nőtt az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.

Kiskereskedelmi üzletek forgalma üzlettípusonként, y/y

Hosszú idő után most először növekedett a nem-élelmiszer kategória forgalmának volumene, a következő hónapokban a kertészeti és kültéri szabadidős tevékenységek beindulásával további emelkedést várunk.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo