Pozitív meglepetést hoztak a márciusi kiskereskedelmi adatok

Márciusban jelentősen, 2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző hónaphoz képest a szezonális és naptárhatással kiigazított adatok szerint egyaránt. A trend pozitív, azonban a konjunktúraindexek arra engednek következtetni, hogy a vásárlási kedv csak mérsékelten emelkedhet középtávon.

A márciusi szezonális és naptárhatástól kiigazított adatok alapján a kiskereskedelmi forgalom volumene 2,0 százalékkal bővült havi alapon. A januári stagnálás és a februári csökkenés után ez az első pozitív jel a kereskedelem élénkülésére, bár ehhez nagyban hozzájárult, hogy a húsvét idén márciusra esett (melynek hatását a KSH egyébként igyekszik tompítani a kiigazítással).

Éves alapon a növekedés 4,2 százalék volt, ami ugyan kiugrónak tűnik az elmúlt hónapok adataihoz képest, ehhez nagyban hozzájárult a bázishatás, ugyanis a tavalyi év leggyengébb hónapjához hasonlítjuk az idei márciust. A következő hónapokra is növekedést várunk éves szinten, de a mostaninál jelentősebb megugrásra egyelőre nem számítunk.

Kiskereskedelmi forgalom, reálbér és fogyasztói bizalom

 A fogyasztói bizalom ugyan áprilisban kis mértékben lefelé korrigált, de továbbra is növekvő trendben van. Az élelmiszerárak esetében tapasztalható lassuló infláció (0,7 százalék februárban) pedig tovább erősítheti az egyébként is bővülő élelmiszer fogyasztást.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 5,7 százalékkal, az üzemanyag-kiskereskedelemben 3,3 százalékkal, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 0,6 százalékkal nőtt az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.

Kiskereskedelmi üzletek forgalma üzlettípusonként, y/y

Hosszú idő után most először növekedett a nem-élelmiszer kategória forgalmának volumene, a következő hónapokban a kertészeti és kültéri szabadidős tevékenységek beindulásával további emelkedést várunk.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo