Pozitív meglepetést hoztak a márciusi kiskereskedelmi adatok

Márciusban jelentősen, 2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző hónaphoz képest a szezonális és naptárhatással kiigazított adatok szerint egyaránt. A trend pozitív, azonban a konjunktúraindexek arra engednek következtetni, hogy a vásárlási kedv csak mérsékelten emelkedhet középtávon.

A márciusi szezonális és naptárhatástól kiigazított adatok alapján a kiskereskedelmi forgalom volumene 2,0 százalékkal bővült havi alapon. A januári stagnálás és a februári csökkenés után ez az első pozitív jel a kereskedelem élénkülésére, bár ehhez nagyban hozzájárult, hogy a húsvét idén márciusra esett (melynek hatását a KSH egyébként igyekszik tompítani a kiigazítással).

Éves alapon a növekedés 4,2 százalék volt, ami ugyan kiugrónak tűnik az elmúlt hónapok adataihoz képest, ehhez nagyban hozzájárult a bázishatás, ugyanis a tavalyi év leggyengébb hónapjához hasonlítjuk az idei márciust. A következő hónapokra is növekedést várunk éves szinten, de a mostaninál jelentősebb megugrásra egyelőre nem számítunk.

Kiskereskedelmi forgalom, reálbér és fogyasztói bizalom

 A fogyasztói bizalom ugyan áprilisban kis mértékben lefelé korrigált, de továbbra is növekvő trendben van. Az élelmiszerárak esetében tapasztalható lassuló infláció (0,7 százalék februárban) pedig tovább erősítheti az egyébként is bővülő élelmiszer fogyasztást.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 5,7 százalékkal, az üzemanyag-kiskereskedelemben 3,3 százalékkal, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 0,6 százalékkal nőtt az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.

Kiskereskedelmi üzletek forgalma üzlettípusonként, y/y

Hosszú idő után most először növekedett a nem-élelmiszer kategória forgalmának volumene, a következő hónapokban a kertészeti és kültéri szabadidős tevékenységek beindulásával további emelkedést várunk.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo