A márciusi szezonális és naptárhatástól kiigazított adatok alapján a kiskereskedelmi forgalom volumene 2,0 százalékkal bővült havi alapon. A januári stagnálás és a februári csökkenés után ez az első pozitív jel a kereskedelem élénkülésére, bár ehhez nagyban hozzájárult, hogy a húsvét idén márciusra esett (melynek hatását a KSH egyébként igyekszik tompítani a kiigazítással).
Éves alapon a növekedés 4,2 százalék volt, ami ugyan kiugrónak tűnik az elmúlt hónapok adataihoz képest, ehhez nagyban hozzájárult a bázishatás, ugyanis a tavalyi év leggyengébb hónapjához hasonlítjuk az idei márciust. A következő hónapokra is növekedést várunk éves szinten, de a mostaninál jelentősebb megugrásra egyelőre nem számítunk.
Kiskereskedelmi forgalom, reálbér és fogyasztói bizalom
A fogyasztói bizalom ugyan áprilisban kis mértékben lefelé korrigált, de továbbra is növekvő trendben van. Az élelmiszerárak esetében tapasztalható lassuló infláció (0,7 százalék februárban) pedig tovább erősítheti az egyébként is bővülő élelmiszer fogyasztást.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 5,7 százalékkal, az üzemanyag-kiskereskedelemben 3,3 százalékkal, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 0,6 százalékkal nőtt az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.
Kiskereskedelmi üzletek forgalma üzlettípusonként, y/y
Hosszú idő után most először növekedett a nem-élelmiszer kategória forgalmának volumene, a következő hónapokban a kertészeti és kültéri szabadidős tevékenységek beindulásával további emelkedést várunk.