A technológia jelenlegi fejlettségi állapotában még nem alkalmas arra, hogy minden HR területet eredményesen lefedjen, de számos szegmensben sikerrel alkalmazzák.
„A HR szakma is szakember hiánnyal küzd, ezért kiemelten fontos, hogy a mesterséges intelligenciát - elővigyázatosan ugyan - , de segítségül hívjuk, elsősorban azért, hogy a mindennapokban hatékonyabbá, gyorsabbá és eredményesebbé tegye a munkát” – hívta fel a figyelmet Katkics Attila, HR szakember.
„Úgy gondolom, hogy az emberi erőforrás menedzsment számos területén megjelenik majd a technológia, szélesedni fog a mesterséges intelligencia alkalmazása, várhatóan elképesztő gyorsasággal.”
Objektívebb kiválasztás?
Az MI elsősorban a toborzás, a kiválasztás, az onboarding és a képzés-fejlesztés területén működik már napi szinten. Az újgenerációs mesterséges intelligencia alapú támogató szoftverek a toborzási folyamat több pontján tudnak támogatást biztosítani, egyebek mellett az álláshirdetések, közösségi posztok írásánál, a munkáltatói értékek és munkaköri leírások megfogalmazásánál, kapcsolatfelvételi levelek megírásánál és a jelentkezők előszűrésénél.
„A mesterséges intelligencia bekapcsolása a folyamatokba egyértelműen felgyorsítja a toborzást, gyors és pontos elemzést végez a jelöltekről, képes kiválasztani azokat a potenciális aspiránsokat, akik rendelkeznek a pozícióhoz szükséges szakmai és személyi kompetenciákkal, valamint minimalizálja a hibázás lehetőségét is, egyesek szerint igazságosabbá is teszi a felvételi folyamatot.