Az influenszereknek ma már megkérdőjelezhetetlen szerepe van a hirdetői piacon. Bizonyos szint felett az influenszerkedés már nemcsak hobbi, hanem komoly üzleti teljesítmény. Posztonként akár másfél millió forint, márkanagyköveti szerződésekért pedig tízmilliós összegek is pöröghetnek a magyar influenszerpiacon. 2024-ben már másodjára készíti el a Forbes A legértékesebb magyar influenszerek listáját, a 2022-es celeblistánál debütáló új módszertant az influenszerek világához igazítva. Kik azok a csúcstartók, akik ismertségükből valós üzleti sikert, üzleti értéket képesek létrehozni? Márkaként mely influenszerekkel érdemes elérés, kedveltség, aktivitás és minőség alapján együtt dolgozni? A Forbes idén is erre kereste a választ, azokra a kreátorokra koncentrálva, akik széles ismertségüket kizárólag a digitális tartalomgyártásnak köszönhetik.
Nessaj, Whisper Ton feljebb jutott
A TheVR megvédte első helyét. A debreceni csapat tavaly lett tízéves, a követők és a piac egyhangúan őket tartják a legértékesebb influenszereknek. Végtelen videójátékozással kezdték, ma már hipernépszerű reggeli műsort visznek a Twitchen, és már a Meki is dolgozott velük. Idén megjelent, jubileumi filmjük majdnem másfél milliós nézettséggel bír a Youtube-on.
A magyar Tiktok sztárja, Whisper Ton egy helyet ugorva a második lett. A lista egyik legmegosztóbb szereplője, de továbbra is a platform megkerülhetetlen arca, mondhatni iskolát teremtett a gyorsan hadarós, hisztérikus tempóra vágott videókból. A magyar piacon ugyanúgy értéket lát csatornájában a Rimmel London, mint ahogy a Burger King.