Nessaj a tavalyi ötödikről a harmadik helyre ugrott. Egyre jobban profitál abból, hogy az elmúlt években a Twitchen vert tanyát, nem véletlen húzott márkát és webshopot a pingvineknek becézett követőire pingvin feliratos ruhákkal, ajándéktárgyakkal. A márkáknak is érték, hogy egyre több célcsoportot le tud fedni, nem hiába dolgozott már vele a Samsung és a Heineken is.
Két helyet estek, de negyedik helyükkel még az élbolyban a Youtube-lengendák, a Pamkutya páros. A kihívásvideóiról ismert Cresser brutális aktivitási mutatóival tizenkét helyet ugrott előre, idén az ötödik lett a listán. Új szereplő a rangsorban a közéleti streamjeivel atombiztos közösséget építő Jólvanezígy (10.), vagy pedig a stewardessből lett tiktokker, Sápi Vivien (18.). A listán többen a digitális tartalomgyártáson túli birodalomépítgetéssel biztosították be helyüket, Justvidman (9.) és Abosi Barni (16.) egyaránt kipróbálták magukat a prémium kategóriás üdítőbizniszben.
Hogyan és miért?
Nagyobb merítés, továbbfejlesztett módszertan, bővülő zsűri. Az összes vizsgált influenszer száma 180-ról 230-ra nőtt idén, a követőbázis, aktivitás és végzett influenszertevékenység alapján ez szűkült egy negyvenes listára, amiből a végső, húszas rangsor elkészült.
Csaknem háromszorosára, huszonkilenc főre bővült a vállalatokból, reklámügynökségekből és médiapiaci szereplőkből álló szakmai zsűri köre, ezzel még közelebb kerülve a valós piaci visszajelzéshez. A számításokhoz használt mutatószámok körét a SentiOne online médiafigyelő platform, valamint a HypeAuditor influenszer-adatbázis adatainak segítségével idén felülvizsgáltuk, így állt össze minden influenszernél a Forbes Influenszerindex, ez alapján pedig a sorrend.