A Magyar Nemzeti Bank (MNB) kiemelt célterületként határozta meg a biztosítók és az ügyfelek közötti elektronikus kommunikáció megfelelőségének vizsgálatát. Az MNB fontosnak tartja, hogy a biztosítók kellő prioritással kezeljék az ügyfelekkel történő elektronikus kommunikációt, mellyel a fogyasztók elektronikus ügyintézésbe vetett bizalmát erősíthetik, mindkét fél számára egyszerűsíthetik, megkönnyíthetik az ügyintézést.
Az MNB erre is tekintettel célvizsgálatot folytatott le az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.-nél (Union VIG Biztosító) a 2021. július 15-től az ellenőrzés lezárásáig tartó időszakot áttekintve. A vizsgálat célja annak ellenőrzése volt, hogy a biztosító nyilvántartási, adatfeldolgozási, adatszolgáltatási és ellenőrzési rendszere megfelel-e az ügyfelekkel való elektronikus kapcsolattartásra vonatkozó jogszabályi feltételeknek.
Az Union VIG Biztosító az elektronikus kommunikációt választó ügyfelei részére a szerződésükkel kapcsolatos dokumentumokat a biztosító online információs felületén, az UNION24 portálon létrehozott felhasználói fiókba kézbesíti. Emellett kötelezettséget vállal arra, hogy ezen ügyfeleit az e-mail címükre küldött elektronikus üzenetben értesíti arról, ha online felhasználói fiókjukba dokumentumot küldött.
A célvizsgálat ugyanakkor feltárta, hogy a biztosító erre a feladatra használt rendszerének hiányosságai miatt a vizsgált időszakban számos esetben nem érkezett meg az e-mail értesítés a felhasználói fiókba feltöltött dokumentumokról a szerződők részére. A biztosító emellett sem postai, sem más úton nem vette fel a kapcsolatot azon ügyfeleivel, akik számára az e-mail értesítés kézbesítése sikertelen volt. Jóllehet az ügyfelek a biztosítóval való megállapodásuk szerint kötelesek a felhasználói fiókjaikat rendszeresen ellenőrizni, ez azonban nem mentesti a biztosítót saját e-mail küldési kötelezettségének teljesítése alól.