Manapság a versenyképesség egyik legfontosabb eszköze az innovativitás, a megújulásra való képesség és hajlandóság. A legtöbb munkáltató már felfedezte a fiatalokban rejlő lehetőségeket, akik friss lendületükkel, az iskolapadokból robbannak be a munka világába, várják és keresik a kihívásokat, és próbálják bontogatni a szárnyaikat.
Már bemutattuk, hogy a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi karán 2016-ban megrendezett Tímár László Tanulmányi Emlékverseny és Esettanulmányi Megoldó Versenyen (itt olvashat róla) részt vett hallgatók szerint milyen módszerekkel lehet leginkább felkelteni egy fiatal jelölt érdeklődését, de ez nem minden. A versenyző fiatalok nagy része úgy gondolta, hogy a kreatív reklámokon túl arra is szükség van, hogy maga a hirdetés is egyedi legyen. Lehet humoros, játékos, frappáns, morbid, akármilyen. A lényeg az, hogy tűnjön ki a többi közül. Ezekre is hoztunk néhány példát.
Muszáj innovatívnak lenniük a cégeknek is, a Google-nél például már jelentkezni sem feltétlenül kell ahhoz, hogy valaki bekerüljön a felvételi eljárásba.
A hirdetés
Az alábbiakban néhány jó megoldást mutatunk be álláshirdetésekre, ami a fiatalok szerint beválna, felkeltené a figyelmüket.
Manapság az embereket folyamatosan különböző ingerek érik, és ha megpróbálnának az összessel foglalkozni, biztosan rövid időn belül belebolondulnának a sok információba, ezért kénytelenek szelektálni. Pontosan ezért van szükség a különböző figyelemfelkeltő, kreatív hirdetésekre. Azon túl, hogy ezek nagyobb valószínűséggel jutnak át a szűrőkön, azt is sugallják, hogy ez a vállalat mer más lenni, mer újítani, és ez szimpatikussá teszi az Y-ok számára.
A pályázók szűrése
A pályázók közötti válogatásra is találtak kreatív megoldást a csapatok. Véleményük szerint mind a munkáltató, mind a munkavállaló szempontjából előnyös opció lehet a többfordulós felvételi eljárás, melynek első lépése lehet egy játékos fejtörő, ami már alapból megszűri a jelentkezőket, hiszen időt kell szánniuk a megoldás megadására, nem szimplán elküldeniük az önéletrajzukat egy megadott címre. Egy ilyen feladat megfejtése ugyan nem tart sokáig, a komolytalan jelentkezőket mégis eltántorítja, így a munkáltató is időt spórolhat.
Maga az interjú is lehet játékosabb, tesztjellegű, ahol azokat a készségeket és képességeket tesztelheti a munkáltató, ami az adott munkakörhöz előnyös vagy akár elengedhetetlen. Ez is egy olyan szűrési lehetőség, amivel olyan információkat kaphatunk a jelöltekről, amik egy rutinbeszélgetés során nem feltétlenül derülnének ki. Láthatjuk mennyire rátermettek, kreatívak, és hogy teljesítenek feszült helyzetekben.
Szerző: Gyenei Orsolya, az Esettanulmány Verseny egyik versenyzője