"Nem olyan régen megkeresett egy leendő ügyfelem, hogy szüksége van szakmai tanácsra a cége Facebook-os kommunikációjával kapcsolatban. Mondtam persze, szívesen segítek. Kedves ügyfél előállt az egyik piacon lévő konkurens ügynökség ajánlatával, vagyis 10 ezer forintért hoz 5 ezer darab rajongót és csak akkor kell kifizetni a díjat, ha ténylegesen meg lesz a likeoló. Kérdi tőlem, hogy mi a véleményem erről" - írta Héjj Szilárd marketing szakértő a KözösségiHáló blogon olvasható bejegyzésében.
"Na vágjunk bele, az adott ügyfél víztisztító berendezéseket forgalmaz és most már direktben is elszeretne adni készülékeket a fogyasztók felé. Kvázi a célcsoport így eléggé könnyen behatárolható. Első kérdésem az volt, hogy az kiderül ,hogy az adott likeoló tömeg milyen korú, milyen nemű és, hogy hol élnek. Kis hebegés-habogás következett...Nem derül ki (gondoltam). Kvázi lehetséges, hogy összeszednek majd valóban 5 ezer db likeolót, de azok zömében mind érdektelenek lesznek a cég számára! Nem beszélve arról, hogy szakmai berkekben különféle rémtörténeteket lehet hallani arról, hogy "likerobotokkal" érik el a kívánt likeolókat egyes marketinggel foglalkozó szolgáltatók" - olvasható a bejegyzésben.
"Véleményem szerint inkább legyen kevesebb, de releváns likeolója, követője egy céges Facebook profilnak. Hiszen egy vállalkozás számára az a fontos, hogy tényleges ügyfelet vagy vásárlót tudjon elérni, azokat akik a postokat olvassák és aktívak, kommunikálnak a céggel. Erre csak az igazán lojális követők az alkalmasak" - véli a szakértő.
Konklúzió egy időtálló közhely: KEVESEBB NÉHA TÖBB!
Korábbi bejegyzés: Kis pénzből nagy reklám? Nem lehetetlen!