5 fontos lépés, ha szakmai vásárra készül

Alig két hét és itt a szeptember, jön az úgynevezett kiállítási szezon, sorra nyílnak a lehetőségek céges bemutatkozókra, ügyfélszerzésre, imázsépítésre. Íme néhány szempont, amire célszerű figyelni, ha úgy döntünk, cégünk is vegyen részt kiállításon.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Standtípusok
- sorstand: csak egy oldalról nyitott stand, viszonylag kis alapterülettel - sarokstand: egy sor végén, két oldalról nyitott stand, mely jól megközelíthető és látható. - fejstand: ugyancsak egy sor végén, viszonylag nagyobb alapterületű, három oldalán is nyitott stand - blokkstand ( szigetstand): a többi kiállítótól jól elkülönülő, négy oldalán nyitott stand
1. Vegyük szemügyre a statisztikákat!

Mielőtt úgy döntünk részt veszünk az adott kiállításon, érdemes az utolsó,illetve legalább két évre visszamenőleg az összes látogatottsági és egyéb statisztikát áttanulmányozni.

2. Célszerű pontosan meghatározni, miért akarunk részt venni a kiállításon.

- eladásainkat szeretnénk növelni vagy

- a kapcsolatot szeretnénk megtartani a régi vásárlóinkkal vagy

- esetleg új vásárlókra szeretnénk szert tenni vagy

- a vállalatunk, cégünk, vállalkozásunk ismertségét szeretnénk növelni vagy

- piackutatást szeretnénk végezni vagy

- meg szeretnénk ismerni a konkurenciát, versenytársakat

Esetleg mindegyiket egyszerre szeretnénk a fentiek közül. Annak megfelelően, hogy mi acélunk a kiállítással, döntsük el, milyen terméket, szolgáltatással készülünk a kiállításra.

Kép:Wikimedia

Költségek, amivel számolnunk kell:
- stand és egyéb grafikai tervezési és gyártási költség - közzétételi költség - kiállítási stand területének díja - az utazás és a szállás költsége (ha nem abban a városban van a helyszín, ahol a telephelyünk) - csomagolás költsége - biztosítás - szállítási költség - stand őrzésének költsége ( ha nem megoldott) - a személyzet (hoszteszek és a stand összeállításában és szétszerelésében részt vevők) - reprezentációs költség - az alapszolgáltatások díja (víz, energia, stb.) - kommunikációs költség (katalógus, termékismertető, árjegyzék, stb.)
3. Készítsünk kiállítás szervezési forgatókönyvet!

Írjuk össze azon termékek és szolgáltatások listáját, melyekkel szeretnénk megjelenni az adott kiállításon. Ezen belül határozzuk meg, melyek azok a termékek melyekre nagyobb hangsúlyt szeretnénk fektetni. A terméklista alapján érdemes kiválasztani a stand típusát, mekkora területen is szeretnénk kiállítani.

4. Írjunk listát az alapszolgáltatások megrendeléséhez!

Csak néhány dolog a legalapvetőbbek közül: igényelnünk kell belépőjegyeket, parkolót. Át kell gondolni, hogy szükségünk lesz telefonvonalra, mekkora lesz a várható energiaszükségletünk? El kel dönteni, hogy a vásári, vagy kiállítói katalógusban szeretnénk-e megjelenni, kívánunk-e sajtótájékoztatót tartani, és ha igen, ehhez külön termet is igénybe szeretnénk-e venni.

5. Készítsük elő, tervezzük meg a kommunikációt!

a., Állítsuk össze a meghívandó partnerek listáját, a kreatívok közreműködésével meghívókat elkészíteni, elpostázni.

b., Rendeljük meg a reklámajándékokat.

c., Készítsük el, gyártassuk le az árjegyzékeket, katalógusokat, termékismertetőket.

És ha már ott vagyunk

Aki külföldi piacot épít, annak megkerülhetetlen, hogy kiállításokon vegyen részt. De nem elég csupán kiutazni. Bödőcs Róbert, a HITA üzletfejlesztési főosztályának vezetője szerint a kiállítási részvétel olyan, mint a hegymászás. Tanácsai általánosságban is jól használhatók.

Bár többletköltséget jelent, mindenképpen legalább két hozzáértő kolléga legyen a standon. Nehéz 8-10 órában változatlan intenzitással jelen lenni. Az is előfordulhat, hogy egyszerre többen jönnek a standunkhoz. Célszerű az érkezőket azonnal megszólítani, és mindenkire kellő időt és figyelmet szentelni. Két fő esetén akkor sem marad kiállító nélkül a standunk, ha például technikai problémák miatt valakinek intézkednie kell.

Legyünk proaktívak. Ha csak ülünk a standon, nem biztos, hogy megtalálnak bennünket a lehetséges ügyfelek. Menjünk a felépítmény elé, és szólítsuk meg az arra járókat.

Viselkedjünk jó „sales-esként”: ne legyünk tolakodóak, de próbáljuk minél többeknek elmondani azt, hogy kik vagyunk, és honnan jöttünk. Néhány mondat után kiderül, hogy érdekes-e számunkra az illető. Ha nem, udvariasan zárjuk le a beszélgetést.

Soha nem tudhatjuk, hogy ki a mi vevőnk. A kinézete alapján senkiről ne ítéljünk. Sokszor az üzletemberek farmerban érkeznek a kiállításra.

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo