Az online reklám esete a joggal

Még mindig kevés online szolgáltató ügyel az adatvédelmi szabályokra a magyar piacon, pedig a hírközlési törvény változása óta komoly bírságot kockáztatnak – hangzott el a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIÁN.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A kkv-k által alkalmazott online marketingeszközök ugyan rendkívül olcsók és hatékonyak, azonban komoly kockázatot hordoznak magukban. Mind az Adwords hirdetéseknél (nemrég változtatott a Google a beállításokon, érdemes utánanézni, minden megfelelően működik-e), mind a hírleveleknél és a cookie-k esetében hatalmas bírságokkal járhat a hírközlési törvény és a reklámjog megsértése  – hangzott el a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIA legutóbbi rendezvényén.

Az Adwords hirdetésekkel kapcsolatban az a csapda, hogy sokszor olyan ügynökségek is használják őket, amelyek nincsenek tisztában a reklámjoggal. „Nem lehet például a legjobb kifejezést használni, ha nem tudjuk a jogosságát megalapozottan bizonyítani. Sokszor az ügynökségek nem hívják fel az ügyfél, a megrendelő figyelmét erre, pedig komoly büntetést kockáztatunk félrevezető reklám miatt” – mondta Ormós Zoltán, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SZEK.org) elnökségi tagja a Piac&Profit rendezvényén.

A spamek – azaz a kéretlen levelek, amelyeket direkt marketing eszközökként az elektronikus kereskedelemről szóló törvény szabályoz – tekintetében két csoportot különböztetünk meg, ezek közül az egyik a hírlevél, amelyet az oldalunkra regisztráló felhasználóknak küldhetünk ki. (Itt olvashatja szakértőnk 10 tippjét, hogy ne a kukában landoljon a hírlevele.)

Szigorúbb szabályok várnak a webáruházakra
Változnak a távkereskedelem jogszabályai, decembertől szigorúbb szabályozás vár a webáruház-üzemeltetőkre, többek között a vevő 14 napig állhat el a szerződéstől, és jóvá kell hagynia az ellenértéket is.
Mielőtt bármilyen hírlevelet kiküldenénk, mindenekelőtt egy ún. nulladik emailt kell kiküldenünk, amelyben a felhasználó hozzájárulását kérjük promóciós és marketinganyagaink kiküldéséhez a címére. „Amennyiben ezt elmulasztjuk, több hatóság is eljárhat ellenünk, nem érdemes kockáztatni a bírságot” – hívta fel a figyelmet Markó Adrien, a SZEK.org szakértője.

Magyarországon 2010-ben módosították a hírközlési törvényt (2011-ben lépett hatályba), amely alapjaiban módosította a szabályozást, így most már a cookie-k elhelyezése előtt is előzetesen hozzájárulást kell kérni a felhasználótól. „Az adatvédelmi csoportok azt szeretnék elérni, hogy  ne csak az adatvédelmi felhívásban figyelmeztessük a felhasználót, hanem már a látogatás elején felhívjuk a felhasználó figyelmét arra, milyen cookie-kat helyez el az oldalunk a számítógépén. Ezt a szabályt nagyjából a szolgáltatók tíz százaléka tartja be, mivel a magyar szabályozás hagy egy kiskaput: csak hozzájárulást kér a felhasználótól, nem pedig előzetes hozzájárulást, mint az uniós jog. Ennek ellenére érdemes előre hozzájárulást kérni, mivel a felhasználó ilyenkor a Nemzeti Média Hatósághoz fordulhat” – hangsúlyozta a szakértő.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo