Az app menő. De kell?

A mobilalkalmazások fejlesztésének piaca őrült tempóban száguld, de vajon a mi cégünknek érdemes-e felszállni erre a vonatra?

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Becslések szerint több, mint 3 millió ember használ naponta okostelefont vagy más mobileszközt – és ez a szám dinamikusan növekszik. Az appok lassan átveszik az uralmat, hisz egy felmérés szerint mindegy, hogy vásárolunk, szórakozunk, tájékozódunk, vagy informálódunk, appokon keresztül csináljuk mindezt. 89 százalékunk ugyanis inkább az alkalmazásokat preferálja a mobilra optimalizált böngészőkkel szemben. A böngészők ugyanis sok fejfájást okoznak az okostelefon tulajdonosoknak: lassabbak, nehezebb rajtuk navigálni, átláthatatlanabbak és kényelmetlenebbek.

De csak azért, mert divatos nem biztos, hogy érdemes befektetni az app fejlesztésbe. Vajon szüksége van egyáltalán okostelefon applikációra a mi vállalkozásunknak? A választ viszonylag egyszerűen megkaphatjuk. Ha csupán néhány hasznos információt szeretnénk megosztani az érdeklődőkkel, az ügyfeleinkkel, akkor arra remek platform egy stílusos weboldal, ami úgy van felépítve, hogy tableten vagy mobiltelefonon is gond nélkül olvasható.

Ha azonban folyamatosan frissülő tartalmat mutatunk, vagy bonyolultabb tranzakciókat is szeretnénk online lehetővé tenni az ügyfeleknek, akkor abban már jó partner lehet egy applikáció.

Minden platformon
Magyarországon többen használnak Androidot, de az M-kereskedelem szintjén mégis az iOS vezet. Tekintve, hogy egy ember egy hónapban átlagosan 864 percet tölt el okostelefonjának társaságában, legyen szó unaloműzésről, vagy online vásárlásról, érdemes átgondolni, hogy cégünk mind a 3 platformon (iOS, Android, Windows phone) jelen legyen. A legnépszerűbb termékkategóriának a digitális tartalmak, a zene és a könyvek számítanak, a fogyasztási cikkek közül pedig a ruha, a bútor és az élelmiszerek a leggyakrabban vásárolt áruk. De például egy étterem számára lassan nélkülözhetetlen lesz.
Az online szoftveráruházakat böngészve a mindent elárasztó játékokon és életmód programokon kívül már számos hazai példát találunk arra is, hogy egy szolgáltató, kereskedő cég például milyen előnyöket tud kovácsolni a mobileszközökre telepíthető alkalmazásokból.  Az első és legegyszerűbb, hogy a statisztikák azt mutatják, hogy ha egy cég mobil alkalmazását a felhasználó letölti, sokkal gyakrabban keresi fel az adott oldalt is. Ennek előnyeit nem is kell megmagyarázni... De az appal például könnyen személyre is szabható a felhasználóknak a tartalom, lehetőséget biztosít arra is, hogy akár offline módban is böngésszenek a kínálatunkban.

Egy ingatlaniroda, alkatrész forgalmazó, egy ruházati kereskedő vállalkozás számos előnyét élvezheti a mobilapplikációknak. Nem annyira a konkrét ágazat a meghatározó, mint inkább az, milyen módon akarunk kommunikálni a vásárlókkal.

Itt talál konkrét példákat, milyen funkciók és szükségletek esetén érdemes belevágni és mi lehet a megoldás.

Kép:Pexels.com

És mennyire kell mélyen a zsebünkbe nyúlni?

Hényel Ágoston, az ARworks Kft. projekt menedzsere elmondta, bár az alkalmazásfejlesztés nem kicsi összeg, egy egyszerű verzió már egymillió forinttól összeállítható. Ez elsőre komolyabb befektetés, de a szoftver a későbbiekben bővíthető, akár többnyelvű verzióval, vagy termékpaletta növeléssel, sőt, arra is lehetőség van, hogy akár profilváltás során újragondoljuk az alap applikációt. A szakember szerint a jól sáfárkodunk a lehetőségeivel, hamar megtérül a befektetésünk. Érdemes előre átgondolni, hogy mennyit áldozunk rá, illetve, hogy a későbbiekben milyen plusz funkciókat, fejlesztéseket szeretnénk még az applikációba belevinni.

Jobb az app, mint a reklám
A mobilfelületeken a reklámok jobban zavarják a felhasználókat, mint bármely más felületen, a mobileszközeiket ugyanis a „magánszférájuk” részeként kezelik – derül ki a Gallup 2012-es felméréséből. Ötből négy felhasználó szerint a reklámok egyenesen „elfogadhatatlanok”. az új platformok új marketing formát követelnek meg: az applikációkat. A legtöbb felhasználó nem is tekinti ezeket a miniprogramokat reklámnak, hanem a hasznosságuk, vagy a szórakoztató értékük alapján becsüli meg őket, így nem is találják őket zavarónak.
Egy mobil applikáció fejlesztése például egy családi kisvállalkozás számára remek innovációs lehetőség, ami lendületet adhat ahhoz is, hogy a versenytársak előtt járjunk néhány lépéssel. Innovációként pedig akár pályázati támogatás elnyerésével is próbálkozhatunk. Az idei évben a kiírt és még év végéig megjelenő innovációs pályázatok száma kiemelkedően magas. Egy fejlődő kisvállalkozás az alap applikáció árát akár pályázati forrás nélkül is ki tudja gazdálkodni, és a további fejlesztésekre, a szoftver bővítésére már tud pályázni.

Mikorra várhatom?

Egy összetettebb, grafikailag nagy kihívást jelentő mobil applikáció fejlesztése akár hónapokat is igénybe vehet, de általában nem ez a jellemző. Általánosságban elmondható, hogy a megbízás megszületése, és a részletek tisztázása után néhány hét alatt kész a szoftver. Az egyszerűbb, Android vagy IOS alkalmazás viszont később bővíthető. Tehát ha rászánjuk magunkat, megrendeljük, az applikációnk akár 2-3 héten belül a mobiláruházakban (Appstore, Android market) landolhat.

Nem csak az ügyfeleknek

Egyre több vállalkozás készíttet saját, belső felhasználásra applikációkat, amit a munkatársak használnak. Erre már itthon is van példa, sőt, van ahol a belső használat és a publikus verzió is együtt működik. Nemrég például olyan alkalmazást fejlesztett a szakember, ahol az árak és akciók dinamikus változását az applikáción keresztül a vásárlók láthatják, de ugyanennek a rendszernek az adatbázis részét a munkatársak használhatják.

Egy jól működő applikáció nagy segítség lehet például az értékesítőknek, akik távol az irodától, telefonjukon keresztül is gyorsan le tudnak kérni például egy, az adott ügyfél igényeinek megfelelő ajánlatot. De használhatjuk készlet ellenőrzésre, vagy akár kiváló eszköze lehet valamilyen gamifikációs ötletnek, ami jelentősen növelheti az érintett terület hatékonyságát. (Erről itt olvashat bővebben.)

Egy mobil alkalmazás fejlesztése nagy kihívás, de nem elérhetetlen a kisvállalkozások számára se, csupán azt kell átgondolni, hogy van-e elegendő mennyiségű és minőségű információ, amit közölni vagy használni szeretnénk és amelynek elérését egyszerűbbé téve jelentős hatékonyságnövekedésre, vagy javuló felhasználói élményre számíthatunk. Ha igen, érdemes lehet beruházni.

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo