App nélkül esélye sincs egy étteremnek?

Nem létezik az az üzlet, amelynek nincs saját mobil applikációja. Erős kijelentésnek tűnhet elsőre, de a mutatók egyre inkább ezt az állítást igazolják, legyen szó világviszonylatról, vagy akár hazai piaci trendekről. Egyszerűen elengedhetetlen, hogy egy cégvezető tisztában legyen a felhasználói elvárásokkal. Régebben a csapból is az folyt, hogy „ha nem rendelkezik saját weboldallal, nem is létezik”, immár ez az örök érvényű kijelentés kiterjedt a mobil alkalmazásokra is.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

De miért érdemes befektetni okostelefonos vásárlókba?

Egyre több tranzakciót bonyolítunk le mobil alkalmazások segítségével. Elmúlt ugyanis az az időszak, amikor a cégvezetők egy „jó, ha van” és az „ártani nem árt” legyintéssel zárták le a témát. A mobil kereskedelem, más attitűdöt követel. Elég csak szemügyre venni pár kutatást, és összehasonlítani a hazai trendekkel. 2014-re elértük azt a szintet, ahol világ szerte az okostelefonok átvették az uralmat a PC-ktől, ahogy ez a Morgan Stanley kutatásából kiderült. Persze nem fogunk rögtön a szívünkhöz kapni, abból kiindulva, hogy (tisztelet a kivételnek) mindannyian a mobilunkkal kelünk és azzal is fekszünk. Ezzel nincsen semmi gond, ha belátjuk, hogy sokkal kényelmesebb és praktikusabb egy állandóan rendelkezésünkre álló kézben is elférő eszközön eltölteni a „felesleges” időnket, mint egy laptopon, vagy egy asztali gépen.

Az ISQ Online és a Google jóvoltából Magyarországon is készült felmérés arról, hogy milyen szerepet tölt be az okostelefon az életünkben, így a magyar okostelefon-tulajdonosok közel 80 százaléka szerint okostelefonjuk változtatta meg leginkább az életüket az elmúlt évtizedek technológiai találmányai közül. A felmérés szerint, ha elindulunk reggel munkahelyre, vagy iskolába a második leggyakrabban (72 %) ellenőrzött tárgy a pénztárcánk után bizony a mobiltelefonunk, messze megelőzve a lakáskulcsot, amely csupán 57 %.

Az appoké a jövő

Mindegy, hogy vásárolunk, szórakozunk, tájékozódunk, vagy informálódunk, appokon keresztül csináljuk mindezt. 89 százalékunk ugyanis inkább az alkalmazásokat preferálja ellentétben a mobilra optimalizált böngészőkkel.

A net vihet vevőket a boltokba
A digitális világ már nem a jövő, a kereskedőknek pedig fel kell készülniük azokra a vásárlókra, akik le se teszik a kezükből az okostelefont. Az online térhódítása azonban nem veszély, hanem lehetőség is lehet a fizikai boltok számára – erre épít a többcsatornás (multi channel) értékesítés és marketing.
A böngészők ugyanis sok fejfájást okoznak az okostelefon tulajdonosoknak: lassabbak, nehezebb rajtuk navigálni, átláthatatlanabbak és kényelmetlenebbek. Vagy csak szimplán nem olyan szépek, mint az alkalmazások. Egy magyar okostelefon tulajdonos egy hónapban átlagosan 3-5 app-ot tölt le telefonjára, de van, hogy 10-et is letöltünk. Egy több országot átfogó felmérés szerint az átlag okostelefon használónak 26 applikáció fut a telefonján, az extrémebbeknek pedig több, mint 400.

A mobilos kereskedelmi felület azonban külön stratégiát igényel. Magyarországon többen használnak Androidot, de az M-kereskedelem szintjén mégis az iOS vezet. Tekintve, hogy egy ember egy hónapban átlagosan 864 percet tölt el okostelefonjának társaságában, legyen szó unaloműzésről, vagy online vásárlásról, érdemes átgondolni, hogy cégünk mind a 3 platformon (iOS, Android, Windows phone) jelen legyen. A legnépszerűbb termékkategóriának a digitális tartalmak, a zene és a könyvek számítanak, a fogyasztási cikkek közül pedig a ruha,  a bútor és az élelmiszerek a leggyakrabban vásárolt áruk.

És ha már az élelmiszereket említettük, mi az az első dolog, ami eszünkbe jut, a gasztro világ és a mobil piaccal kapcsolatban?

Saját applikáció

A rendelések több mint 30 százaléka már a mobil alkalmazáson keresztül történik. Ez a szám a következő években pedig várhatóan 70-80 százalékra fog felemelkedni a Garson.hu éttermi alkalmazásokat gyártó cég szerint. Tekintve, hogy a vendégek több mint 80 százaléka okostelefon tulajdonos, érdemes belegondolni, hogy mi lenne akkor, ha minden étteremnek saját mobil alkalmazása lenne?

A saját mobil alkalmazás egy digitális névjegykártya, amelyet az ügyfél mindig magánál tart. Egy kattintással elérhető az étlap, a rendelés fizetéssel együtt alig 2 perc leforgása alatt lebonyolítható, nem is beszélve a beépített push üzenetekről, melyet 97 százalékban sikeresen elérik az alkalmazást használókat, ellentétben azzal, ha e-mailt küldenénk nekik a legfrissebb akciókról, kedvezményekről.

Egy mobil alkalmazás lehet szórakoztató, egyedi kinézettel, és saját igényeknek megfelelő opciókkal. Érdemes továbbá mind a három platformon jelen lenni, hiszen nem mindegy, hogy vendégeink egy kis részét érjük csak el, vagy lefedjük az okostelefon használók teljes bázisát.

Akárhogy is nézzük, a gasztronómia szereplőinek is tisztában kell lennie a felhasználói elvárásokkal, melyekre az okostelefonos ételrendelő alkalmazások adnak választ. Nem elég már egy jó weboldal, vagy egy aktív közösségi profil. Ahhoz, hogy a hazai étterem tulajdonosok is sikeresen becsatlakozzanak az M-kereskedelem körforgásába, érdemes tehát saját mobil alkalmazással rendelkezniük, be kell látni, hogy a „nem árt, ha van” attitűd ide már nem lesz elég.

Milyen appra lehet sok pénzt kérni?
Elképesztő tempóban bővül a globális alkalmazáspiac, nem véletlen, hogy a tőkebefektetők egyik legkedveltebb szektoráról van szó. Bár egyelőre még a mobiljátékok termelik a legnagyobb bevételt, a kevésbé kiszámítható modell miatt a piac várhatóan egyre nagyobb hangsúlyt fog helyezni a nem-játék alapú applikációkra, illetve az elsősorban a vállalatokat célzó fejlesztésekre.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo