Ami jó a környezetnek, az nem jó az üzletnek

Az autógyártók késleltetik hatékonyabb típusaik kibocsátását, hogy eladhassák a levegőt erősebben szennyezőbb kocsikat, mielőtt még 2019-ben érvénybe lépnek a szigorúbb környezetvédelmi normák, mutatott rá egy civil szervezet.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A brüsszeli “Tartós szállításért és környezetért” szervezet közleménye emlékeztetett: az európai autógyártók 50 legnépszerűbb modellje közül 2017-ben csak hatot korszerűsítettek – ugyanakkor 2019-2020-ben huszonegy, az üzemanyagot jobban hasznosító és kevesebb széndioxidot kibocsátó modell kerül majd forgalomba.

Kép: Wikipedia

Párhuzamosan 2021-ig megötszöröződik az elektromos meghajtású kocsik száma, azokból kereken száz típus lesz már forgalomban. Ez azt jelenti, hogy a gyártók (beszámítva villanyautóikat) a Fiat kivételével 2021-re teljesíteni tudják majd a szigorúbb környezetvédelmi előírásokat.

Amíg azonban ehhez eljutnak, egyre több nagyobb, így a levegőt jobban szennyező autó kerül forgalomba. A SUV-ok 2001-ben 4 százalékkal szerepeltek az eladásokban, ez 2016-ra 26 százalékra emelkedett.

Egy átlagos SUV széndioxid kibocsátása 132g/km, míg egy középkategóriájú kocsi esetében ez csak 118g/km. 2000-2016 között 124 kg-mal nőtt az autók átlagos súlya, ami átlag 10g/km nagyobb szennyezőanyag-kibocsátást jelent.

Dieter Zetsche, a Mercedes-Daimler vezérigazgatója a napokban bejelentette, hogy

Smart kocsijaikat 2020-ig teljesen elektromos meghajtásra állítják át. “Ez jó a széndioxid-mutatóhoz, de nem jó az üzletnek”, tette hozzá. A Mercedesnél jelenleg egyetlen villanyautó sem kapható.
Inkább a húsról mondunk le, mint a benzines kocsinkról
Többen lettek vegetáriánusok, hogy így enyhítsék fogyasztásuk környezeti terhelését, mint amennyien hajlandók voltak lemondani arról, hogy saját személygépkocsival közlekedjenek – derült ki egy angliai vizsgálatból.
A Smartokat nyilván olyan kis számban gyártják majd, hogy azokra akár egy évig kelljen várni, így elijesztik a vevőket – vegyék a hagyományos kocsikat.

Németországban kereken 15 millió dízelautó van forgalomban, ezért kell azokat egyre több belvárosból súlyos környezetszennyezésük miatt kitiltani, mutat rá a közlemény.

(Forrás: Euractive)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo