A vásárlók ösztönzésének 7 módja

Az online kiskereskedelem évi több mint 10 százalékos bővülése visszahat a fizikai boltokra is, hiszen a vásárlási döntés folyamata alakult át. Az információszerzést, az ajánlások begyűjtését, a termékleírást, a hírnevet és az árazást is befolyásolja az új technológia. Mindebből pedig az következik, hogy az eladók számára még fontosabbá vált, hogy stratégiailag befolyásolni tudják vevőik döntését, méghozzá az interneten.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Fel kell piszkálnunk az érdeklődést! Kép:Pixabay

A legtöbben az interneten tájékozódnak mielőtt vásárolnának. Az oldalunkon számtalan módon fokozhatjuk a vevők vásárlási hajlandóságát.

1. Biztosítsunk minél részletesebb termékleírást online felületünkön!

Színesítsük termékfotókkal, képekkel. Mutassuk be a termékünket használat közben is. Tegyük lehetővé, hogy a vevő minél több részletet, vásárlási opciót megismerjen ezen a felületen.

2. Válaszoljunk a feltett kérdésekre!

Ezt nem csak személyesen lehet. Alakítsunk ki a felületünkön „Gyakori kérdések” menüt és/vagy tegyünk közzé „Hogyan használjam?” videót. Az oldalunkra látogatók értékelni fogják, ha interaktivitást tapasztalnak. Ez remek eszköz a vásárlók mélyebb elkötelezettségének kialakítására és lojalitásuk fokozására.

Még több vevőcsalogató módszer
„Kevés a vevő!”, „Keveset vásárolnak az emberek”. Ismerősek ezek a panaszok? A kiélezett versenyben minden korábbinál nagyobb a tétje, hogy vásárlásra ösztönözzük a potenciális vevőinket, majd megtartsuk őket hosszú távon is.
A júniusi Piac&Profit magazin ebben segít önnek. A lapban az akciók lélektanától kezdve a vevői hűség kialakításának titkán át a webes felületek felhasználóbaráttá tételéig számtalan cikket olvashat a témában.
3. Ajánljunk valódi világot!

Mutassuk be használat közben termékünket, szolgáltatásunkat fotók, videók, hanganyagok segítségével. A sokféle, életből vett példával személyre szabottá válik az ajánlatunk. Segítünk, hogy mindenki úgy érezze: ez épp neki készült!

 

4. Kérjünk és tegyük közzé a visszajelzéseket!

A vevők bíznak mások tapasztalataiban. A döntési folyamatot jelentősen megkönnyíti, ha az oldalon ajánlásokat, észrevételeket is találnak az adott termék, szolgáltatás kapcsán. Az ajánlások még inkább célba érnek, ha elérhetővé teszünk egy listát arról, hogy akik az adott produktumot megnézték, még mire kattintottak.

Találj újat, tartsd meg a régit!
Összeszedtünk néhány olyan módszert, amely a szakértők szerint beválik, ha új vásárlókat akarunk szerezni. Az újkori technikák mellett a régebbi megoldásokat sem kell sutba dobni! A tippeket itt olvashatja.
5. Adjunk tartalmat!

Ha a termék mellé releváns tartalmat linkelünk, vagy az oldalunkon biztosítunk tartalmat – híreket, cikkeket, eseményeket –, a vevőink érdeklődését elmélyíthetjük termékünk és a téma iránt miközben észrevétlenül is növeljük a márkánk hírét.

6. Engedjük megosztani!

Legyen „megosztom” gomb a termék részletes leírását tartalmazó oldalon, így az érdeklődők maguk válnak a márka terjesztőivé.

7. Rögzítsük a tapasztalatokat!

Az interaktív platformok segítségével a vásárlási folyamat egésze rögzíthető az első lépéstől az eladásig. Az értékes adatok elemzésével még személyesebb ajánlatokat készíthetünk vevőink számára. Ily módon tovább növelhetjük a vásárlási hajlandóságot.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo