A PR és az eladás - így nyissunk kaput

Az értékesítési kampányokban is kiválóan használhatjuk a sajtómegjelenéseket. A public relations képes megszólítani potenciális vásárlóinkat, ráadásul kiemel a versenytársak közül. Cikkünkből kiderül, az ún. kapunyitó sajtómegjelenések hogyan támogathatják az értékesítést a B2B ügyfelek megszerzésében.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A pr hatásmechanizmusa teljesen más, mint a marketing tevékenységé, ezért fontos különválasztani a két eszközrendszert. Azok a cégek bizony csalódnak a médiamegjelenések erejében, amelyek konkrét értékesítési célokat tűznek ki a public relations tevékenységhez kötődően. Például egy cikksorozat kapcsán elvárásként jelenhet meg, hogy 15% plusz megrendelést várunk a megjelenéstől. Vagy egy hosszú hónapok óta tervezett sales-kampány előtt néhány nappal merül fel, hogy a kutya sem tud rólunk semmit, és addigra, mire indul az értékesítési hírlevélkampány, jó lenne, ha írna rólunk ez és az a lap. Ezek az elvárások nem reálisak. A public relations hosszabb távon fejti ki erejét. Nézzük, hogyan!

Jó lenne nyitott kapukat döngetni az értékesítéskor
Kép:Freepik

Mit várjunk tőle?

Elérhető cél, hogy a megjelenésekkel emeljük cégünk elfogadottságát a ponteciális ügyfeleink körében. Minél többször találkozik célcsoportunk pozitív szövegkörnyezetben a cég vagy az ügyvezető igazgató nevével, annál könnyebb elérni a kívánt hozzáállást. Ezt felhasználhatjuk például egy direkt megkeresésnél, vagy egy személyes bemutatkozó látogatás eléréséhez. Ha már ismerős a megkeresett potenciális üzleti partner számára a cégnév, könnyebben áldoz az idejéből ajánlatunk meghallgatására. Így a célcsoportunkhoz időben elérő sajtómegjelenéseink kapunyitóvá válnak. (Itt talál néhány tippet ahhoz, hogy a sajtó ráharapjon a sztorijára.)

Mit csinál a PR-os?
A marketing és PR gyakran összekeveredik a fejekben, ahogy sajnos sokan azt is gondolják, a PR-osok feladata, hogy hivatalból hazudozzanak. Lakatos Zsófia, a Magyar PR Szövetség elnöke segít eloszlatni a félreértéseket.
Ez olyan piacokon is kiválóan működik, ahol rengeteg, egymáshoz hasonló termék/szolgáltatás közül választhat a cégvezető. A nemzetközi felmérések kicsit eltérő arányban, de a WOM (szájreklám) szerepét tartják a vásárlói döntések legfontosabb tényezőjének. A jól felkészült értékesítő, a weboldal mellett a publikációk, megjelenések hatása erős befolyásoló tényező. A Forrester Research 2013-as felmérése szerint az amerikai cégvezetők TOP4 döntési faktor sorrendje: WOM (84%), értékesítő (60%), weboldal(59%) publikációk (58%). A magyar piacon is hasonlóak a tapasztalatok a publikációk, sajtómegjelenések pozitív hatását illetően. Több ügyfelünk számolt be arról, hogy hideghívás kampányát hatékonyan megtámogatták a jól kiválasztott sajtómegjelenések. Jobb ajánlat fogadási arányt, illetve több személyes bemutatkozási lehetőséget teremtettek a nem reklámüzeneteket tartalmazó sajtómegjelenések.

Néhány alapszabály

A sajtómegjelenésekre épülő sikeres pr- kampányhoz néhány alapvető szabályt kell betartani: alapos előkészítéssel és tájékozódással vágjunk csak bele a megvalósításba. Vagyis jól átgondoltan válasszunk témát és sajtóterméket, valamint szánjunk megfelelő időt és energiát az anyagok elkészítésére. Vegyük tudomásul, hogy egy cikk nem cikk, így vagy egy kulcsfontosságú orgánumban jelentessünk meg cikksorozatot, vagy válogassunk össze több, a célcsoportunkat elérő felületet. A célcsoport tájékozódási szokásait maximálisan figyelembe kell venni a médiumok, üzenetek összeállításakor. Fontos, hogy minden orgánum egyedi stílusához, az olvasóközönség elvárásaihoz igazítsuk mondandónkat. Mindenképpen beszédes, profi fotóval illusztráljuk a cikkeket.

Ha jó időzítéssel jelennek meg a cikkek, éppen akkor fog eszébe jutni vagy ismerősnek csengeni a döntéshozónak cégünk neve, amikor az értékesítőnk, vagy a call center megkeresi. Így a kapu nyitva, tessék besétálni!

VasDóra MatrixPr

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo