A legtöbb kkv – nagyon ügyesen – már külön érkező oldalakat (landing page) használ a marketing- és értékesítő munkája során, vagyis az érdeklődőit egy olyan webes felületre tereli, ahonnan nincs elkattintási lehetősége (nincsenek menüpontok). A landing oldal így csupán egyetlen „ütős" célt szolgál: ELAD (azaz egy lépésben értékesít), vagy FELIRATKOZTAT (vagyis több lépésben fog értékesíteni, meggyőzni). Azzal, hogy a landing oldalakon csak egy-egy cél megvalósítása a feladat, a látogató számára a döntés leegyszerűsödik. Ez a kulcsa annak, hogy az ilyen egycélú felületeken lényegesen magasabb konverzió érhető el, mint ha hagynánk a látogatót böngészni és kattintgatni 6-8 menüpont között – írta blogbejegyzésében Farkas Erika, a Piac & Profit marketingszakértője.
A landing oldalak a „kéred, vagy nem kéred" döntésénél többet nem erőltetnek a látogatóra. Az oldalak konverziója így akár 80-90 százalékos is lehet – nyilván attól függően, hogy milyen célzott és szűrt érdeklődő réteg érkezik a felületre. Az utóbbi időben – és talán ennek is lehet egyik oka a válság miatti döntéshalogatás – azt tapasztaljuk, hogy a landing oldalak konverziója is visszaesett. Ráadásul a cégek egyre inkább minimalizálják ezen oldalak tartalmát, ezzel pedig szinte teljesen elhanyagolják az egyik leglényegesebb elemet: a hitelesség építését. Sokkal magasabb konverzió érhető ugyanis el, ha erre is gondot fordítunk.
Miért kell a hitelességépítés a promóció során?
Az értékesítés során ígéreteket teszünk a termékről az érdeklődő számára és pénzéért, mely szerint a problémáira megkapja a lehető legjobb megoldást. Ahhoz, hogy az ígéreteinket szó szerint „készpénznek" vehesse, a termék hasznosságát igazolnunk kell. Ez a hitelességépítés.
Szakértőnk hat pontban összegyűjtötte, melyek azok az apró kis eszközök és lehetőségek, melyek az Ön számára is adottak, és amelyekkel a promóciója meggyőzőbb, terméke hitelesebb lehet.
1. A hiteles bemutatkozó: mi a cég, kik állnak mögötte, mi a küldetése?
Néhány sornyit és fotót szánjon arra, hogy leírja ki Ön, vagy miről ismeretes a cége? Miért és mióta foglalkozik a témával, mi a célja, küldetése, és esetleg: mi volt eddig a legizgalmasabb eredménye?! Ha ez utóbbiról nem tud beszámolni, akkor igazolja tapasztalatát a végzettségével, publikációkkal, elégedett ügyfelei számával, stábja, szakemberei fotójával! Ez nagyon fontos, mert ezeken keresztül szerzi a legtöbb bizalmat az érdeklődő a cégről és arról, hogy kik fogják őt kiszolgálni!
Vannak díjnyertes termékei, hivatalos elismerések, oklevelek? Plecsnik, igazolások, kupák? Ezekről egy-egy logót, képet, fotót mindenképp tegyen ki a weboldalára! Sok helyet nem foglalnak el, mégis meggyőzőek, bizalmat ébresztenek! Ön is szívesebben fekszik olyan orvos „kése alá", akinek irodája falán sorakoznak a díjak, kitüntetések, elismerések, doktori oklevelek... stb. Igaz?
3. Garancia, jótállás, szavatosság
Van garanciája? ha nincs, akkor legyen! A garancia szerepe kettős: növeli a bizalmat a cége és terméke iránt, valamint csökkenti a vásárlás kockázatát a vevő fejében! Lényegesen könnyebb neki a döntést meghoznia, ha tudja, hogy Ön garanciát vállal a termék működéséért.
Mire vállaljon garanciát?
A garancia kiválasztásával egy-egy műszaki termék kapcsán könnyű dolga van, hiszen műszaki, működési garanciát bármikor könnyedén vállalhat. Ha azonban szolgáltatása van, vagy a terméke nem kézzelfogható – mint pl: egy fogfehérítő krém hatásai – , akkor már kreativitásra van szükség. Ilyenkor a legjobb marketingstratégia az, ha megvizsgálja a vevői félelmeit, és vásárláshalogatásuk okait, és azokra kínál garanciát.
4. Elégedett ügyfelek véleménye
„No, ezt hamisítani szokták" – horkannak fel erre rendszeresen az ügyfelek. Igen, elképzelhető! De, Ön ne tegye! Használjon fényképes, neves, hiteles ajánlásokat! A másik kifogás, ami ilyenkor felmerül az, hogy félő, így a versenytársai számára közprédává teszi a legjobb ügyfeleit! Ez nem kizárható, de nem valószínű, hogy az így fényképével nyilatkozó, elégedett ügyfél elcsábítható. Ugyanis ő „elkötelezett" az arcával is. Saját magát érzi majd hiteltelennek, ha holnaptól a versenytársnál vásárol, miután Önnél arcát, nevét adta a honlapon mint elégedett vásárló. Gondolja csak végig! (A hűséges vevő mindennél többet ér. Itt olvashatja a hűség kialakításához vezető lehetséges utat!)
5. Ügyes statisztikák, eladások, teljesítmény számokban
Ha kevés a helye a hitelességépítésére, akkor is van megoldás! Találja meg azokat a számadatokat a terméke vagy cége működésében, amelyek IGAZAK, és jól is hangoznak!
6. Sajtómegjelenések
Ha már publikált a sajtóban, ha szerepelt már az audiovizuális médiában, ha írtak Önről és cégéről, tegye közzé! Vigyázzon! Ne kattinthasson el a landing oldalról a látogató! A médiaszereplések csak a médium logójával jelenjenek meg, vagy legfeljebb külön felnyíló ablakban legyenek olvashatóak!
Farkas Erika a vevőszerző marketingrendszerek szakértője & marketingszöveg-író marketingszoveg.hu