Az okostelefonok térhódításával egyre több időt töltünk online - a felmérések szerint naponta átlagosan több mint 5 órát. Eközben a kiskereskedelem tavalyi 4,6 százalékos bővülésével szemben az online piac ötödével tudta növelni bevételeit, amire a hazai cégvilágnak is reagálnia kell, és még inkább kihasználni azt a növekedésre. „Az online jelenlét nagy lehetőségeket rejt a cégeknek, ezért tartottuk fontosnak megvizsgálni, hogy a hazai nagyvállalatok milyen arányban és hogyan képviseltetik magukat a világhálón. A felmérésünk eredménye szerint digitálisan van még hova fejlődniük, hiszen tízből hét vállalatnak van csak saját honlapja” – mondta el Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.
Manapság a közösségi oldalakon való jelenlét is egyre inkább elvárás. „A cégek többsége már felismerte a közösségi média erejét, hiszen több mint felüknek van Facebook oldala, és minden ötödik vállalatot megtalálunk a LinkedIn-en. A céges videós tartalmak előállítására azonban egyelőre még nem csaptak le a cégek itthon, csupán minden tizedik vállalatnak van Youtube csatornája, blogot pedig mindössze a cégek 4 százaléka ír” – mondta el az eredmények alapján Patrick Van Overloop.