Az átfogó tanulmány során a CBRE 32 ezer embert kérdezett meg világ 32 országából, hogy feltérképezze a fogyasztók vásárlási útjait, illetve az elérhető és legfrekventáltabb csatornák használatát. Globálisan a fogyasztók 75%-a keres konkrét árut online és számuk egyre nő. A vásárlók gyakran lépnek kapcsolatba kiskereskedőkkel és más fogyasztókkal, hogy utánajárjanak és megvegyék a terméket, valamint egyre többen, már 42 százalékuk használja a közösségi médiát, hogy visszajelzéseket gyűjtsön be a termékekről.
Az online vásárlók 30 százaléka a mobiltelefonja segítségével hasonlítja össze az árakat és a termékek adatait. Ez különösen igaz az ázsiai és csendes-óceáni fogyasztókra, ráadásul a kínai fogyasztók közel 49%-a okostelefonját használja vásárláshoz. A fogyasztók az online vásárláskor (átlagosan háromhetente) az üzletben veszik át a terméket – ez pedig a kiskereskedőknek keresztértékesítési alkalmakat jelent, mivel az átvétel során általában újabb vásárlás is történik.
„Ahogyan a fizikai és az online üzletek közötti kapcsolat egyre összetettebb, az ingatlantulajdonosok és kiskereskedők két kulcsfontosságú kihívással állnak szemben. Az egyik az állandó kereslet a kiváló szolgáltatások, a kiemelkedő termékválaszték és az értéktöbbletet nyújtó szolgáltatások iránt.” – jegyezte meg Dr. Nick Axford, a CBRE globális kutatási vezetője. „A másik, hogy a lehető legjobban lovagolják meg a digitális technológiában és a közösségi médiában zajló aktuális trendeket. Kulcsfontosságú, hogy a vásárlás élménye még élvezetesebb, ugyanakkor zökkenőmentes legyen. A technológia ne határokat, hanem lehetőségeket teremtsen. Az ingatlantulajdonosok és kiskereskedők együttműködése a „click and collect” (kattints és vedd át) iránti növekvő kereslet területén fontos lépés a többcsatornás kereskedelem valóra váltásában."
Andrew Philips, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásért és tanácsadásért felelős vezetője szerint “a fizikai boltok szerepe több szempontból is fontosabb, mint valaha, hiszen ez a kiskereskedelmi márka eszenciája, és úgy kellene rá tekinteni, mint az egész vállalkozás legfontosabb elemére. A technológia és az online platformok segítségével az ajánlatok a lehető legszélesebb célközönséghez eljuttathatók, de ezek ne változtassanak magán az üzleten.“
„Magyarországon az online értékesítés nem verseny, hanem az értékesítés újabb csatornája. A ruházati terméket például a vásárlók is szeretik megérinteni, felpróbálni, így az üzlethelyiségek szerepe továbbra is meghatározó.” – mondta Csörgő Anita, a CBRE kiskereskedelmi ügynökségi vezetője.(A webshopok egyébként nyerhetnek a vasárnapi zárvatartással.) „Felmérésünk szerint hazánkban a fogyasztók a termékeket és az árakat az interneten keresik és ellenőrzik, de sokszor elmennek a bevásárlóközpontokba és ott veszik meg a kiválasztott árut. Ezért a legtöbb online kereskedő átvevőpontokat hoz létre, vagy lehetővé teszi az átvételt meglevő boltokban. Az internetes rendelést leadók több, mint 60 százaléka vásárol még a helyszínen valamit, amikor az üzletben veszi át a megrendelt terméket.” – tette hozzá a szakértő.