A "boltélményt" keresik a vásárlók

A vásárlók 79 százaléka még mindig boltban vásárol termékeket, az üzletek tehát nem vesztettek népszerűségükből az online kereskedelem terjedése miatt. A vásárlók társas tevékenységként tekintenek a vásárlásra, és a legtöbb vásárló még mindig szereti látni, érezni és lehetőség szerint azonnal megvenni az árucikket.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

Az átfogó tanulmány során a CBRE 32 ezer embert kérdezett meg világ 32 országából, hogy feltérképezze a fogyasztók vásárlási útjait, illetve az elérhető és legfrekventáltabb csatornák használatát. Globálisan a fogyasztók 75%-a keres konkrét árut online és számuk egyre nő. A vásárlók gyakran lépnek kapcsolatba kiskereskedőkkel és más fogyasztókkal, hogy utánajárjanak és megvegyék a terméket, valamint egyre többen, már 42 százalékuk használja a közösségi médiát, hogy visszajelzéseket gyűjtsön be a termékekről.

Az online vásárlók 30 százaléka a mobiltelefonja segítségével hasonlítja össze az árakat és a termékek adatait. Ez különösen igaz az ázsiai és csendes-óceáni fogyasztókra, ráadásul a kínai fogyasztók közel 49%-a okostelefonját használja vásárláshoz. A fogyasztók az online vásárláskor (átlagosan háromhetente) az üzletben veszik át a terméket – ez pedig a kiskereskedőknek keresztértékesítési alkalmakat jelent, mivel az átvétel során általában újabb vásárlás is történik.

„Ahogyan a fizikai és az online üzletek közötti kapcsolat egyre összetettebb, az ingatlantulajdonosok és kiskereskedők két kulcsfontosságú kihívással állnak szemben. Az egyik az állandó kereslet a kiváló szolgáltatások, a kiemelkedő termékválaszték és az értéktöbbletet nyújtó szolgáltatások iránt.” – jegyezte meg Dr. Nick Axford, a CBRE globális kutatási vezetője. „A másik, hogy a lehető legjobban lovagolják meg a digitális technológiában és a közösségi médiában zajló aktuális trendeket. Kulcsfontosságú, hogy a vásárlás élménye még élvezetesebb, ugyanakkor zökkenőmentes legyen. A technológia ne határokat, hanem lehetőségeket teremtsen. Az ingatlantulajdonosok és kiskereskedők együttműködése a „click and collect” (kattints és vedd át) iránti növekvő kereslet területén fontos lépés a többcsatornás kereskedelem valóra váltásában."

Andrew Philips, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásért és tanácsadásért felelős vezetője szerint “a fizikai boltok szerepe több szempontból is fontosabb, mint valaha, hiszen ez a kiskereskedelmi márka eszenciája, és úgy kellene rá tekinteni, mint az egész vállalkozás legfontosabb elemére. A technológia és az online platformok segítségével az ajánlatok a lehető legszélesebb célközönséghez eljuttathatók, de ezek ne változtassanak magán az üzleten.“

„Magyarországon az online értékesítés nem verseny, hanem az értékesítés újabb csatornája. A ruházati terméket például a vásárlók is szeretik megérinteni, felpróbálni, így az üzlethelyiségek szerepe továbbra is meghatározó.” – mondta Csörgő Anita, a CBRE kiskereskedelmi ügynökségi vezetője.(A webshopok egyébként nyerhetnek a vasárnapi zárvatartással.) „Felmérésünk szerint hazánkban a fogyasztók a termékeket és az árakat az interneten keresik és ellenőrzik, de sokszor elmennek a bevásárlóközpontokba és ott veszik meg a kiválasztott árut. Ezért a legtöbb online kereskedő átvevőpontokat hoz létre, vagy lehetővé teszi az átvételt meglevő boltokban. Az internetes rendelést leadók több, mint 60 százaléka vásárol még a helyszínen valamit, amikor az üzletben veszi át a megrendelt terméket.” – tette hozzá a szakértő.

Webshopok: aki lemaradt, az kimaradt
A kereskedők többsége szerint az elmúlt 3 évet figyelembe véve, eddig idén nőtt legnagyobb mértékben az új szereplők száma, de ezek sok esetben még egy évet sem élnek túl a piacon.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo