5 tipp kinnlevőségek behajtásához

2014. szeptember 15. hétfő - 13:30 / asalgo
  •    

Ma van az iparűzési határidő-előleg befizetési határideje, de előfordulhat, hogy kinnlevőségeink miatt nincs pénz a céges számlánkon. Az adóhivatal azonban nem kegyelmez: a fizetési határidő elmulasztása esetén akár 3 napon belül inkasszálhatja számlánkat. Mit tegyünk, hogy a lehető leggyorsabban pénzünkhöz juthassunk? Hogyan tudjuk behajtani kinnlevőségeinket a leggyorsabban?

A legtöbb kisvállalkozó szó szerint retteg a körbetartozás gondolatától, mégis sokszor válik fizetésképtelenné. Elég, ha egy nagyobb beszállító, megrendelő nem rendezi határidőre a számlát.Ugyanakkor sok cég még mindig szégyell – vagy különféle kifogások álcája mögé bújva nem akar – követeléskezelőhöz fordulni. Pedig a követeléskezelés nem szégyen, hanem szükséglet.

Kép: PP-archív

Íme 5 hasznos tipp, hogy mivel gyorsíthatjuk meg a pénzek befolyását.

1. Mindent hivatalosan!

Ha az adós késik a fizetéssel, mert lejárt a szerződéses fizetési határidő: legkésőbb egy héttel  a lejárt fizetési határidő után küldjünk egy utolsó, szakszerű, határozott fizetési felszólítást. Ez tartalmazzon határozott utasítást, és határidőt is. Nagyon fontos, hogy minden ügyletet hivatalosan bonyolítsunk, magánszemélyként ne kössünk az adóssal semmilyen háttér-megállapodást, mert onnantól kezdve a hivatalos követelés is gyenge lábakon áll.

2. Tisztázzunk mindent!

Ne hagyjuk, hogy sok idő teljen el a fizetési határidő lejárta és az első felszólítás között! Ebben a felszólításban utaljunk arra, hogy a tartozás behajtása során felmerülő költségek az adóst terhelik majd, ha nem fizet. Ne dőljünk be szóbeli ígéreteknek, igyekezzünk minden kommunikációt írásban folytatni az adóssal, így lesz mindennek nyoma, nem tudnak hitegetni minket.

+1
Nagyon lényeges, hogy minden egyes tartozást felhalmozó partnert külön-külön minősítsünk és priorizáljunk, és velük szemben személyre szabott folyamatokkal kezeljük a kinnlevőségeket. Ha a folyamat nincs átgondoltan felépítve, az könnyen eredményezheti az aktív üzleti kapcsolat megszűnését, ami negatív hatással lehet a vállalat eredményeire.

3. Udvarias, de határozott

Sok adós nem szereti, ha naponta írunk egy emailt, és követeljük a fizetést, ráadásul mindezt udvariasan és megfelelő okiratokkal csatoltan tesszük.Pedig ez a követendő megoldás! Kerüljük a személyeskedést és a fenyegetőzést, mert a módszer elsülhet visszafelé is. A tárgyilagos, tényszerű megfogalmazás sokkal célravezetőbb lehet.

4. Kérjünk profi segítséget!

Célszerű az eljárást a kezdetektől ügyvédi irodával végeztetni, precíz jogi segítséggel, hogy hiteles szakmai tudás birtokában járhassunk el már az első felszólítás elküldésétől kezdve. Ügyvédi tapasztalatok azt mutatják, hogy az adósok általában jobban tartanak az ügyvédtől, mint attól, akinek tartoznak. Igénybe vehetjük követeléskezeléssel foglalkozó cégek segítségét is.

5. Legyünk megértőek

Amennyiben az adós akar, de csak részletekben tudna fizetni, kössünk vele rövid szerződést a részletfizetésről. Fontos lépés, hogy a tartozást elismeri, és  van hajlandóság benne  annak kiegyenlítésére. Nem beszélve arról, hogy így sokkal hamarabb juthatunk pénzünkhöz is.

Ha fizetni kéne, de nincs miből
A mai gazdasági helyzetben bárkivel megeshet, hogy valamit nem tud határidőre kifizetni. A megoldáshoz viszont fontos, ne várjuk, hogy maguktól rendeződnek a dolgok! Szakértőnk, Vuray György segít, mit tegyünk ha a NAV-nak, egy szállítónak vagy a banknak tartozunk.

Feliratkozom a(z) Pénzszerzés téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek