Mi lenne, ha valaki azt mondaná, hogy bevezetnek egy olyan forradalmi terméket, ami megváltoztatja az üzletet? Ez a termék lehetővé teszi, hogy bármit közzé tehessen a vállalatáról, reklámozhatja azt a nagyközönségnek szabadon, teljesen ingyen. Akár közvetlenül is hathat potenciális vevőire. Mi lehet ez a termék? Ez a közösségi média. Az információ közzétételének forradalmasítója, ami a tévé óta a legnagyobb változást hozta a marketingben. Verhetetlen erő a kommunikációban, mert a világ bármely pontján élők számára küldhet információkat, méghozzá valós időben.
A közösségi média már az érett szakaszba lépett
Ha egy vállalatnak van egy Facebook oldala, az régen szenzáció volt, ma már viszont nem elég ahhoz, hogy kitűnjön a tömegből. A közösségi médiának a mindennapokba való, egyre mélyülő integrációja idézte elő, hogy ma már az internet egyre több és több csatornáján kommunikálnak egymással az emberek. Ezért a vállalatoknak már komolyan gondolkozniuk kell saját blogkommunikáción, és minél több médiumban való megjelenésen. Ilyen hasznos terep lehet a YouTube, a LinkedIn, vagy keresőoptimalizálás céljából a Google+.
Lehetőségek a közösségi médiában
A vállalatok nagy része már nem kérdőjelezi meg a közösségi média hasznosságát ( a magyar cégek 49,5%-a szerint kifejezetten megéri a Facebook-on jelen lenni, de vigyázni kell, nehogy nagyot bukjunk) ám még így is számos kihívással kell szembesülniük. Üzleti közegben a termék hirdetése nem lehet azonnal közvetlen stílusú, előbb fokozatosan ki kell építeni a cég iránti érdeklődést és bizalmat. Ezt számos módon tehetik meg a vállalatok – a közösségi média ezer lehetősége elsőre kaotikusnak tűnhet. Az alábbi listában három olyan tippet talál, amely utat mutat a káoszban:
1. Aranyat érő kifejezések: Írjon keresőkre optimalizált cikkeket, hogy könnyebben megtalálják cége honlapját. A cikkben használjon olyan kulcsszavakat, melyekre a cég potenciális vevői a legnagyobb valószínűséggel rákeresnek, amikor a vállalat termékét keresik. (A keresőoptimalizálás nem könnyű feladat és sok tévhit él vele kapcsolatban, amiket jobb tisztázni.)
3. Rendszeres aktivitás: Építse a hitelességet és a bizalmat azzal, hogy folyamatosan és aktívan jelen van a közösségi médiában, akár rendszeres YouTube-videó megosztással, akár ütemezett blogolással. Nem véletlenül hangsúlyos az ütemezés, a rendszeres jelenlét kulcsfontosságú
Amennyiben sikeres vállalati kommunikációban gondolkodik, mindenképpen érdemes a közösségi média lehetőségeit számításba vennie. Emberek milliói, sőt milliárdjai szörfölnek a világhálón nap mint nap, ráadásul az online kommunikáció rendkívül költséghatékony is.
Langmár Zsuzsanna szovegirasblog.hu