Felbukkant egy új vállalatfajta, amely rugalmasabb, mint versenytársai, és ennek eredményeként jobban fel van készülve olyan új és innovatív szolgáltatások nyújtására, amelyek szorosan kapcsolódnak az ügyfeleik igényeihez. Mindez már a digitális átalakulási folyamatok kezdetét jelzi – áll az Oracle közleményében. Annak érdekében, hogy felvegyék az új verseny ritmusát, a hagyományos szervezetek egyre magabiztosabban használják a modern technológiákat, hogy innovatív termékeket, folyamatokat vagy komplex üzleti modelleket, tehát új digitális stratégiákat hozzanak létre.
Az Oracle és az IDC elkészítette a témában az első felmérést a piacon, hogy megvizsgálják, mennyire elterjedt ez az üzleti modell a közép-kelet-európai cégek körében. Ennek érdekében 251 különböző iparágban működő szervezet vezetőit kérdezték meg a régióban.
Nem látják, hogy ez kéne
A felmérés eredményei kimutatták, hogy számos közép-kelet-európai vállalat még nem tekint a digitális átalakulásra prioritásként. A válaszadók 32 százaléka egyelőre nem tervez jelentős lépést ezen a területen. A digitális átalakuláshoz dedikáltan kapcsolódó folyamatok jelenleg a vizsgált vállalatok kevesebb, mint 35 százalékában zajlanak, és további 34 százalék fogja elkezdeni a közeljövőben.
A felhő, a big data és a közösségi média már megy
A cégek a modern technológiákat külön-külön, egyenként vagy egy digitális átalakulási „ernyő” projekt keretei között vezetik be. A digitális átalakulási folyamatokban zömmel a felhőben elérhető megoldásokat, a mobilt, a big datát és a közösségi médiát használják. A felmérés megkülönböztette azokat a vállalatokat, ahol már használják a digitális átalakulási folyamat technológiáit és azokat, ahol tervezik bevezetni őket. Ezek alapján kimutatták, hogy mindkét kategóriában a felhő „pay-as-you-go” funkcióját értékelték a leginkább, míg a mobiltechnológia kapcsán az általa nyert versenyelőnyt, a big data-megoldásoknál pedig a javuló ügyfélkapcsolatot emelték ki. A közép-kelet-európai régió még le van maradva Nyugat-Európa mögött ezeknek a vállalaton belüli használatát tekintve, de egyre több szervezet tervezi a bevezetésüket, vagy mérlegeli ennek a lehetőségét.
Hogy digitális készségek nélkül ma már nincs siker, azt a magyar cégek is megerősítik.
Az Oracle és az IDC felmérése szerint:
- a válaszadók 34 százaléka használ felhőből elérhető technológiát
- 39 százalék tervez felhő alapú informatikai megoldás bevezetését vagy veszi fontolóra a lehetőségét
- 41 százalék használ mobiltechnológiát
- 25 százalék használ big data-megoldásokat
- a válaszadók 72 százaléka a felhasználói élmény javítását jelölte meg üzleti prioritásként az elkövetkező 12 hónapra
- 41 százalék szerint a vállalati IT támogatói funkcióval bír, ami az üzleti hatékonyságot növeli
- az üzleti válaszadók 40 százaléka úgy vélte, az IT építi a vállalat versenyképességét, és lehetővé teszi, hogy bevételt generáljon
- mindössze 18 százalék látta az IT-t szükséges kiadásnak