A LinkedIn-t nem véletlenül nevezik a a szakemberek Facebook-jának. A LinkedIn-en létrehozhatunk egy szakmai profilt, és kapcsolatba léphetünk kollégákkal, barátokkal, partnerekkel, sőt, a potenciális munkáltató- vagy munkavállaló-jelöltekkel is. Kiváló módszer új szakmai lehetőségek, új célközönség kereséséhez, csoportokhoz való csatlakozáshoz és új lehetőségek felfedezéséhez. Manapság általában is az internetet tartják a legalkalmasabbnak a kapcsolati háló kiépítésére, de a kézfogás nehezen helyettesíthető...
Mivel a LinkedIn a Facebook-hoz hasonlóan sok millió regisztrált felhasználóval bír, első ránézésre nehéznek tűnhet egy használható kapcsolati háló kiépítése más, komoly szakemberekkel. Az alábbiakban néhány, a kezdéshez szükséges tippet adunk. (A Facebook céges felhasználásához itt adtunk tippeket.)
1. Szakítsunk rá időt!
A LinkedIn-re úgy kell gondolni, mint egy blogra: nem csak az a célja, hogy másoknak legyen mit olvasniuk, hanem valami újat kell mutatni. Próbáljuk meg naponta néhány alkalommal frissíteni a profilunkat, és igyekezzünk követni mások frissítéseit. Osszunk meg információkat, és fűzzünk kommenteket mások megosztásaihoz.
A Facebook használóktól eltérően a LinkedIn tagjai jellemzően csak heti néhány alkalommal lépnek be az oldalra, így nagyon fontos, hogy mindig legyen valami újdonság a profilunkon azok számára, akik megnézik azt. Ezzel megmutathatjuk, hogy elszántan és komolyan szeretnénk kapcsolati hálót kiépíteni más szakemberekkel.
2. Csak hasznos kapcsolatokat hozzunk létre!
Egy másik, egyszerű módszer hálózat építéséhez az, ha aktívan dolgozunk annak bővítéséért. Azonban mindig ügyeljünk arra, hogy a létrehozott kapcsolatok valóban hasznosak is legyenek. Ne igazoljunk vissza egy bejelölést csak azért, mert éppen az hiányzik, hogy meglegyen a száz kapcsolat! Szánjunk időt arra, hogy olyan embereket találjunk, akik tényleg a segítségünkre lehetnek, vagy tanulhatunk tőlük. Elsőként érdemes mindig a közelünkben tevékenykedő szakemberekkel kapcsolatba lépni.
3. Fontos az időpont
Annyi kapcsolatot, megjegyzést és frissítést hozhatunk létre, amennyit csak akarunk, de ezeket érdemes a megfelelő időpontban tenni, hogy igazán kihasználhassuk a LinkedIn-ben rejlő lehetőségeket. A tagok jelentős része inkább a délutáni órákban jelentkezik be, ezért a tevékenységet érdemes erre a periódusra időzíteni, hogy minél többen láthassák az aktivitást.
Ahogy mondani szokás, minden iparágnak megvan a maga csúcsidőszaka. Kísérletezzünk különböző időpontokkal, és próbáljuk meg követni, mennyien kísérik figyelemmel az egy adott periódusban tett bejegyzéeket, majd hasznosítsuk a tapasztaltakat. A vadász is a kiszemelt vad legaktívabb napszakában megy vadászni.
4. Vegyünk részt csoportokban!
Ha csatlakozunk egy csoporthoz, próbáljunk meg aktívan részt venni a közösségben. Ez nem csak tudásunk gazdagítására és új lehetőségek felfedezésére jó, de az új kapcsolatok létrehozását is segíti az aktív kommentálás és a beszélgetésekben való részvétel.
5. Adjunk értéket!
Minden, amit megosztunk a LinkedIn-en, a saját termékünk. Ha értékes információt teszünk közzé, azzal a területünk szakértőjeként tűnhetünk fel. Nem kell, hogy minden saját szerzemény legyen, amit megosztunk: közzétehetünk híreket, cikkeket és mások bejegyzéseit is. A hozzáadott érték új kapcsolatokat szülhet, hiszen más tagok is észreveszik, hogy fontos információkat tudhatnak meg tőlünk.
6. Ajánljuk a profilt!
Ha más közösségi oldalakon is jelen vagyunk, az adatlapjaidon mindenképpen hozzunk létre egy, a LinkedIn profilodhoz vezető hivatkozást. Üzleti témájú levelezés során pedig az aláíráshoz is illesszük hozzá a LinkedIn profil címét. Ez is sok új lehetőséget nyit meg kapcsolati háló bővítésére.
7. Használjuk a Facebookot is!
Habár a Facebook inkább a barátokkal, régi osztálytársakkal való kapcsolattartásra szolgál, valójában kiváló eszközt biztosít a LinkedIn-es hálózat építéséhez. Csatlakozzunk és aktívan vegyünk részt a szakmához kapcsolódó Facebook csoportokban. Ha valaki ennek kapcsán ismerősnek jelöl, jelezzük neki, hogy Facebook fiókot magánéleti célokra tartjuk fenn, azonban a Linkedin-en megtalálhatja a szakmai profilt. A Facebook és a LinkedIn nem egyforma, egymást helyettesítő szolgáltatások, érdemes inkább egyetlen hatalmas eszközként tekinteni rájuk.
Hozzuk ki a legtöbbet a LinkedIn-ből ezeknek az egyszerű tippeknek a segítségével. Kérdezzük meg magunktól, hogyan tudnánk valódi, szakmai kapcsolatépítési tapasztalatainkat alkalmazni a közösségi médiafelületeken, és hogyan lehetne online eszközökkel új lehetőségekkel élni.
Forrás: Under30 CEO.