Egyre többen mondanak nemet a bankkártyára

A hazai mobilfizetés széles körű térhódítása felé lépésről lépésre vezet az út: minél inkább gyarapszik az alkalmazást elfogadó kereskedők száma, annál több ügyfél ismeri fel, hogy mobilfizetés kényelmes és kiemelkedően biztonságos módja a fizetésnek. Várhatóan a letöltések, kártyaregisztrációk száma is ennek megfelelően nő majd.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 

Hogyan működik?
A Near Field Communication egy maximum néhány centiméter távolságra tervezett, vezeték nélküli kapcsolódási technológia, amely lehetővé teszi, hogy két vagy akár több eszköz is biztonságos csatornán és érintés nélkül egymással kommunikáljon, adatokat cseréljen ki egymással. Az NFC célja világos: minden olyan kártya és készpénz helyettesítő fizetőeszköz, amelyet jelenleg a tárcánkban tartunk, az a közeljövőben „átköltözhet" a telefonokba. Ezen szolgáltatásoknak csak egyik pillére az érintés nélküli bankkártyák (pl. PayPass) mobiltelefonon történő használata, mivel ugyanilyen lehetőség a hűségkártyák, kuponok, közlekedési- és belépőjegyek elektronikus formában való megjelenése is.

A MasterCard 2011-ben végzett hazai felmérésének tanúsága szerint a mobiltelefon elfogadottsága fizetőeszközként egyre nagyobb: a válaszadók 12 százaléka mondta, hogy hetente legalább egyszer fizet mobiltelefonja segítségével. Ugyanakkor a klasszikus mobilnál kifinomultabb fizetési lehetőségeket lehetővé tévő okostelefonok száma is napról napra nő - a ma hagyományos mobilkészülékekkel rendelkezők közel fele tervezi okostelefon vásárlását a jövőben.

A felmérés kimutatta, hogy a jelenleg egymillió okostelefon-használó körülbelül 10-12 százaléka lehet nyitott egy új mobilfizetési alkalmazás használatára. Jóllehet, ez az arány folyamatosan változik, ahogy egyre több kereskedő fogadja el a fizetési alkalmazást, illetve nő a szolgáltatás ismertsége - emeli ki a tanulmány.

A tanulmány szerint az okostelefonnal rendelkező ügyfelek jelenleg leggyakrabban SMS-ezésre, e-mailek küldésére és internetes böngészésre használják a mobiljukat, és többségük -  87 százalék - intenzív vagy közepesen intenzív felhasználónak számít.

Kimutatások szerint a bankkártyák számának emelkedése 2008 óta megállt és a hitelkártyák mennyisége pedig jelentősen, 25%-al (mintegy 600ezer darabbal) csökkent. Hazánkban 0,9 darab bankkártya jut egy főre, amely elmarad az európai 1,4-es átlaghoz képest. Ezzel szemben a mobiltelefon-penetráció már 2007-ben elérte a 100%-ot, ami azt jelenti, hogy minden magyar állampolgárra egy mobilkészülék jutott, ráadásul egyre gyakrabban vásárolunk is mobiltelefonunk segítségével.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo