Egyre többet lógunk a hálón

Töretlenül növekszik a világhálón böngészéssel töltött idő, s egyre hosszabban időzik az átlagos nethasználó mobil eszközökkel az internetre csatlakozva – főként egyéb módon kevéssé kitölthető idejében. A netezők többsége a 35 év alatti korosztályból kerül ki

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Évről-évre egyre többet lógunk a világhálón - Kép: SXC

Évről évre nő Magyarországon a 18-49 évesek körében az internethasználattal töltött idő és egyre inkább a mobil eszközökre tevődik át a világhálón történő kommunikáció – ez derül ki a GfK Hungária Digital Connected Consumer felmérésének legfrissebb eredményeiből. Míg 2011-ben összesen 201, 2012-ben pedig 207 percet töltött az interneten egy átlagos nethasználó fiatal felnőtt, addig 2013 első negyedévében ez az érték már 209 perc, azaz közel három és fél óra.

Az asztali PC-k folyamatosan csökkenő szerepét e téren jól látható módon a mobil eszközök, így notebookok, mobiltelefonok és legújabban táblagépek veszik át. Az okostelefonok térhódításával ugrásszerűen – a 2011-ben mért 3 százalékról 2013-ban már 23 percre – nőtt az interneten telefonon keresztül eltöltött idő. A különböző hordozható számítógépek a legfrissebb adatok szerint a világhálón eltöltött összes időből 76 perccel részesül szemben a 2012. évi 71,és a 2011. évi mindössze 47 perccel.

„Mobiltelefonon internetezéskor tízből négyen ha csak lehet, előnyben részesítik a wifi kapcsolatot, további 21 százalékuk pedig túlnyomórészt wifin keresztül csatlakozik a netre” – mondta el Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója. „Ezzel szemben a mindig, illetve túlnyomórészt mobilhálózaton keresztül netezők aránya 2013-ban az előző évhez képest állandó súlyt, 28 százalékot képvisel” – tette hozzá a szakember.

Tippek a céges weboldal forgalmának növelésére
„Szeretnék sokkal több látogatót a honlapomra” – ez az egyik leggyakoribb kívánság a cégvezetők részéről, hiszen az online sikeresség egyik fontos mérőszáma a weboldal látogatottsága. A látogatók hiánya ugyanis azt eredményezheti, hogy elmarad az optimális forgalom és ennek következtében a bevételek is megcsappannak.
Az adatok alapján a mobilinternetet használók jellemzően a más egyéb módon nehezen hasznosítható időt töltik ki mobileszközön való böngészéssel. Tízből hat válaszadó nyilatkozott úgy, hogy utazáskor, illetve várakozással töltött idejében használ mobileszközt. A megkérdezettek 57 százaléka akkor folyamodik a mobiltelefonja, vagy más mobileszköze használatához, ha nem akarja bekapcsolni a számítógépét, tízből négyen pedig akkor, ha sürgősen van szükségük valamilyen információra. Ágyban fekve reggel és esti lefekvéskor az internetezők 44 százaléka böngész a neten ilyen készülékeken keresztül, 35 százalék az iskolában vagy munkahelyén tesz így. Érdekes, hogy a válaszadók 28 százaléka tévénézés közben, 23 százalék pedig otthoni tevékenységeinek végzése (főzés, pihenés) közepette netezik vezeték nélküli készülékén. (A fiatalok többsége egyébként azon keresztül határozza meg önmagát, hogy milyen adatok, képek találhatók meg róla az interneten.)

A mobileszközökön végzett tevékenységek sorában kiemelkedő szerepe van a térképalkalmazások használatának: minden harmadik nethasználó szokott ilyet betölteni. Jellemző a közösségi oldalak látogatása, fórumokra való visszajelzés, a mobiltelefonálást részben költséghatékonyan kiváltó chatelés, de az online telefonálók arányában is ugrásszerű növekedés következett be a 2012. évi 9 százalékról idén 23 százalékra.

A fiatalok adják a netezők többségét itthon

Míg a boszniai internet felhasználók közel fele  15 és 24 év közötti életkorú, addig  Dániában az online használók negyede idősebb 55 évesnél – mutat rá a Gemius kutatása, amely igyekszik praktikus gyakorlati ötleteket nyújtani a meghatározó piaci szektorokban történő növekedésben érdekelt vállalkozások számára.

Vége a céges mobil korának?
A Gartner piackutató cég globális felmérésének eredményei szerint a vállalatok közel kétötöde kíván felhagyni azzal a gyakorlattal, hogy céges infokommunikációs eszközökkel látja el alkalmazottait. Vagyis vége lehet a céges telefonok és laptopok korának.
Mateusz Gordon, a cég e-kereskedelmi szakértője szerint az online üzleti folyamatok megtervezése során alaposan meg kell vizsgálni az internet felhasználók korát, a piaci változások elővetítése céljából. “A fiatalok az internetre mint a szórakozás forrására tekintenek. Következésképpen ahol az online közösségben a fiatalok jelenléte a meghatározó, várhatóan növekszik a multimediás termékek eladásának száma. Ezek közül különösen növekszik a játékok, zene vagy okostelefon applikációk forgalma, amelyeket a fiatalok könnyen elérnek az online áruházakban” – mondta Mateusz Gordon.

A felmérés adati szerint Oroszországban a közönség idősebb:  az internethasználók 31 százaléka 25 és 34 év közötti korcsoportba tartozik. Ugyanez a korcsoport a legnagyobb Szerbiában is (27 százalék), Magyarországon (26 százalék), Lengyelországban (26 százalék), Lettországban (24 százalék) és Észtországban (23 százalék).

“Az adatok arra mutatnak, hogy minél régebbi egy országban az internetes piac, annál nagyobb az idősebbek aránya az internet felhasználók körében. Ennek oka, hogy az e-market szektor, amely egyre jelentősebbé válik, főként az idősebb vásárlói korosztályt célozza meg. E szegmensben bővül mind a termékek és szolgáltatások köre, és növekszik az online vásárlók száma is példaként említhető az idősebbek utaztatása, a nekik szánt rehabilitációs készülékek vagy gyógyszerek” – mondta Gordon.

A vizsgálat értelmében a legtöbb internet felhasználó Oroszországban (61 millió), Lengyelországban (19 millió), és Ukrajnában (16 millió) található.  A sorban a következő Csehország (6 millió), Magyarország (5 millió), Dánia (4,3 millió), Belorusszia (4,8 millió), és Bulgária (4 millió), majd Szerbia és Szlovákia, (3- 3 millió ) és végül Horvátország és Litvánia ( 2-2 millió felhasználóval) 1 millió internet használó számát meghaladja Bosznia Hercegovina (1,6 millió), Szlovénia  (1,4 milliót) és Lettország (1,3 milliót). Míg az észt online közönség pár százer főt számlál (830 ezer).

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo