A PayPal megbízásából készített friss kutatás alapján a magyar internetezők 30 százaléka a jobb árak, 33 százaléka pedig a belföldön nem kapható árucikkek megvételének lehetősége miatt vásárol külföldi webáruházakban.
Országos webshop-konferencia
Ismerje meg a rohamos gyorsasággal fejlődő webkereskedelem legújabb trendjeit! A Webáruházi trendek – 2017 országos konferencián, február 2-án a webkereskedelemmel foglalkozó cégek áttekintik a piaci, technológiai trendeket, a logisztikai újdonságokat, az új fizetési megoldásokat s a legújabb nyerő értékesítési és marketingtechnikákat.
A magyarok 48 százaléka számára közömbös, hogy az online üzlet külföldi vagy magyar, és 46 százalékuk ugyanannyira bízik mindkettőben. (Úgy néz ki, eddig tartott, hogy a magyar webshopoknak nem kell a külföldi cégekkel versenyeznie.) Az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint akkor vásárolnának többet külföldről, ha lenne magyar nyelvű vevőszolgálat, ezt a válaszadók 36 százaléka közölte, 33 százalék pedig a még több, a belföldi kereskedelemben egyáltalán nem vagy nehezen hozzáférhető árucikk elérhetőségét jelölte meg.
A PayPal rendszerében található 50 legnagyobb, külföldi piacokon értékesítő magyar vállalat adatai alapján továbbra is nő az online export, a legnépszerűbb termékkategóriák a digitális termékek/szolgáltatások, az utazással kapcsolatos termékek/szolgáltatások, a divatcikkek és az autóalkatrészek. A magyar kereskedők számára az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Németország jelentik a legnagyobb felvevőpiacot.
Webkereskedelmi tippek egy sikeres sorozatvállalkozótól
Eddig tartott, hogy a magyar vásárlókat elsősorban hazai webshopok szolgálták ki. Hamarosan letarolják a piacokat az óriásvállalatok, de még fel lehet ülni a vonatra, és itthonról is lehet páneurópai webshopot építeni – véli a sikeres e-vállalkozó,
Valner Szabolcs, a Vatera és a NetRisk korábbi tulajdonosa.
Itt olvashat arról, mi lehet a jó stratégia.
A magyar e-kereskedelmi piac szereplői számára a külföldi vevőkör bővítésének kulcsa lehet egyebek mellett az ingyenes szállítás, ezzel a fogyasztók 46 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak másik országból, a biztonságos fizetési módot a válaszadók 44, a helyben nem kapható árucikkek értékesítését pedig 40 százaléka emelte ki.
A PayPal megbízásából készített reprezentatív kutatás során az Ipsos országonként 800–2000, 18 év feletti, internetezésre alkalmas készüléket használó embert kérdezett meg 32 országban, a lekérdezés 2016. augusztus 30. és október 5. között történt.