Céges kocsival menne nyaralni? Erre ügyeljen!

A nyár elérkeztével a nyaralási szezon is kezdetét veszi; sokan indulnak rövidebb vagy hosszabb útra autójukkal. Indulás előtt azonban nem szabad kihagyni a gépjármű műszaki állapotának ellenőrzését és a megfelelő dokumentumok beszerzését, ugyanis egy esetleges meghibásodás vagy baleset – különösen külföldön – sok bosszúságot okozhat.

Készüljünk fel a külföldi szabályokból! - Kép: SXC

A kellemetlen meglepetések elkerülése érdekében mindig megfelelő műszaki állapotban lévő autóval induljunk útnak. A cégautók a kötelező és rendszeres szervizeknek köszönhetően bármikor készen állnak hosszabb távok megtételére. Minden esetben ajánlott azonban egy plusz biztosíték-szettet és pótkulcsot magunkkal vinni az útra, és ne feledkezzünk meg a fényvisszaverő mellényről sem, amely nemcsak a vezető számára, hanem az utasoknak is kötelező, sőt egyes nemzeteknél a szemüveges sofőröknek plusz szemüveget is tartaniuk kell az autóban.

„Külföldi utazáskor érdemes körültekintően tájékozódni és felkészülni a célországban várható körülményekre és szabályozásokra. Nyaralás előtt nem csupán a forgalmi engedély, a műszaki vizsga és a biztosítás érvényességét szükséges ellenőrizni, hanem arról is meg kell győződni, hogy utóbbit elfogadják-e abban az országban, ahova utazunk és azokban, melyeken keresztül haladunk” – tanácsolja Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója.

Mivel az útiokmányok ügyintézési ideje gyakran három hétig is elhúzódhat, ne hagyjuk ezt az utolsó pillanatra, mert könnyedén meghiúsíthatja az utazást. A Magyarországon megkötött gépjármű-felelősségbiztosítás az Európai Unió valamennyi tagállamában, valamint Svájcban is érvényes, azonban fontos, hogy a biztosítási okmányokat ne hagyjuk otthon. Az EU-n belüli utazáshoz szükség van a biztosítást igazoló zöld kártyára is, mert ezzel igazolható a kötelező felelősségbiztosítás érvényessége. Célszerű az otthoni biztosítótársaságtól beszerezni az európai baleset-bejelentő lapot, így a külföldön bekövetkezett baleset esetén ez a szabványdokumentum megkönnyíti a helyszíni nyilatkozattételt.

Nehéz idők járnak a céges terepjárókra
A cégautók 37 százaléka megsérült az elmúlt évben, legtöbbször a nagyautók és a terepjárók szenvedtek el károkat – többek között ez is kiderült a LeasePlan Hungária Zrt. elemzéséből, melyet a közel 9 ezer autót számláló flotta statisztikáiból készítettek el.
Az előre tervezett utazások során a nyári csúcsforgalmat, mely leginkább a hónapok közepén lévő hétvégékre és a július végi-augusztus eleji időszakra esik, érdemes elkerülni. Útnak indulás előtt hasznos lehet tájékozódni az éppen aktuális útmunkálatokról és közlekedési fennakadásokról, valamint utánanézni a külföldi országok sebességkorlátozásainak és útdíjainak. Az autópályadíjak mértéke és a fizetés módja országonként eltérő. Németországban több mint 12 ezer kilométernyi jó minőségű autópályát használhatunk ingyenesen, míg Ausztriában és Szlovéniában matrica vásárlásával, Horvátországban és Olaszországban pedig a kapus rendszernél válthatjuk meg az útdíjat.

Végül, de nem utolsó sorban érdemes feljegyezni Európa egységes vészhívószámát, a 112-es nemzetközi számot, amelyet tárcsázva könnyedén eljuthatunk a megfelelő segítséghez. A hívás ingyenes, mobiltelefonról és telefonfülkéből is éjjel-nappal hívható. A szám az Európai Unió mind a 27 tagállamában, valamint Horvátországban, Izlandon, Liechtensteinben, Monacóban, Norvégiában, Törökországban és Svájcban is elérhető.

A flottás kocsi használt autóként is megéri?
Az évek óta stagnáló új autó piac miatt egyre kevesebb fiatal használt autó keresi gazdáját, miközben nem könnyű elkerülni a külföldről behozott, nehezen ellenőrizhető előélettel rendelkező használt járműveket – állítják a szakértők, akik megoldást is látnak. A szakértők szerint ma Magyarországon a jó vétel kulcsa az autó előéletéről szóló valós információk feltárásában rejlik. A tapasztalatok azt mutatják, rengeteg vásárlói panasz, bosszúság abból adódik, hogy a vevő a vásárlás pillanatában nem, vagy csak nagyon nehezen tudja eldönteni, hogy helytálló tájékoztatást kap-e a megvásárolandó gépkocsi futásteljesítményéről, korábbi meghibásodásairól és sérüléseiről.

Véleményvezér

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban 

Az ukrajnai háború versenyfutás az idővel.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A lengyel valuta árfolyama fenn, a magyar lenn.
Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt

Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt 

Ez a harc lesz a végső?
A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik 

Nem tűnik túl átgondoltnak a mini-Dubaj projekt.
A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott

A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott 

Bindzsisztán működik, ahogy kell.
Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo