Konjunktúraindex cikkek


Utoljára a Fidesz győzelme előtt voltunk ilyen pesszimisták

Utoljára a Fidesz győzelme előtt voltunk ilyen pesszimisták 

Augusztusban folytatódott a GKI-Erste konjunktúraindex (szezonális hatásoktól megtisztított) értékének csökkenése. A GKI által az EU támogatásával végzett felmérés szerint a csökkenő trend hónapok óta tart, az üzleti és a fogyasztói várakozások 2010 márciusában voltak a jelenlegihez hasonló szinten.
Csak az ipar optimista

Csak az ipar optimista 

Az üzleti szférán belül júniusban csak az ipari várakozások javultak, azok is minimálisan, a kereskedelmi bizalmi index két hónapos lassú emelkedést követően jelentősen visszaesett. A lakosság tart az inflációtól és pénzügyi helyzetét is romlónak tartja.
Baljós előjelek: brutálisat zuhantak az ipari kilátások

Baljós előjelek: brutálisat zuhantak az ipari kilátások 

Májusban idei mélypontjára esett a GKI-Erste konjunktúraindex (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke. A GKI által az EU támogatásával végzett felmérés szerint a márciusi zuhanást majd az áprilisi korrekciót májusban újabb romlás követte, az üzleti várakozásoknál érezhetőbb, a fogyasztóiaknál kisebb mértékben.
Ismét a pesszimizmus lepte el az országot

Ismét a pesszimizmus lepte el az országot 

Az üzleti várakozások - melyek utoljára tíz éve voltak a 2011. februárihoz hasonlóan kedvezőek -, márciusban minden ágazatban érezhetően romlottak - derül ki a GKI által az EU támogatásával végzett  felmérésből. A fogyasztók várakozása - mely a választásokkal is összefüggő magas szintről 2010 októbere óta lassan, de folyamatosan csökken - márciusban kifejezetten zuhant.
Rég volt ilyen jó a hangulat

Rég volt ilyen jó a hangulat 

Tíz éve, 2001 elején voltak utoljára a 2011. februárihoz hasonlóan kedvezőek az üzleti várakozások. A fogyasztók is viszonylag optimisták, de várakozásaik negyedik hónapja romlanak. Mindennek eredőjeként februárban tovább emelkedett a GKI-Erste konjunktúraindex (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke.
Egyre többen látják a fényt az alagút végén

Egyre többen látják a fényt az alagút végén 

2011 januárjában az üzleti bizalmi index emelkedett, a fogyasztói viszont csökkent, összességében pedig 2006 elején volt utoljára ilyen magas a GKI (szezonális hatásoktól megtisztított) konjunktúraindexének értéke - derül ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. által - az Európai Unió támogatásával - készített felmérés szerint. A 2009 tavaszi mélypont óta az üzleti várakozások szinte töretlenül törnek felfelé, a fogyasztóké viszont a választások előtt különösen gyors javulás után immár második hónapja csökken, bár továbbra is igen kedvező.
Kezd eltűnni a lakosság optimizmusa

Kezd eltűnni a lakosság optimizmusa 

Szeptemberben megtorpant a GKI-konjunktúraindex (szezonális hatásoktól megtisztított) értékének tavaly május óta tapasztalható, szinte folyamatos és markáns növekedése. A GKI Gazdaságkutató Zrt. által - az Európai Unió támogatásával - készített felmérés legfrissebb eredményei szerint a fogyasztói és az üzleti bizalmi index egyaránt kissé csökkent.
Fény az alagútban: bizalom a válság előtti szinten

Fény az alagútban: bizalom a válság előtti szinten 

Számottevően javult a fogyasztói és az üzleti bizalom is augusztusban, a GKI konjunktúraindex szezonális hatásoktól megtisztított értéke a júliusi megtorpanás után ismét emelkedett - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt.
A cégek bizakodnak, a lakosság kevésbé

A cégek bizakodnak, a lakosság kevésbé 

Változatlan maradt a GKI-konjunktúraindex értéke júliusban, ez a fogyasztói bizalmi index csökkenésének és az üzleti bizalmi index emelkedésének eredménye - áll a GKI Gazdaságkutató Zrt. által, az Európai Unió támogatásával készített felmérésben.
Visszatért a fogyasztói bizalom

Visszatért a fogyasztói bizalom 

Júniusban is folytatódott a GKI-konjunktúraindex (szezonális hatásoktól megtisztított) értékének immár több mint egy éve tartó emelkedése, ez a fogyasztói bizalmi index látványos emelkedésének következménye, az üzleti bizalmi index ugyanis kissé csökkent - áll a GKI Gazdaságkutató Zrt. által, az Európai Unió támogatásával készített felmérésben. 

Ilyen a válság kezdete óta nem volt 

Márciusban a GKI konjunktúraindexe megközelítette - a fogyasztói bizalmi index meg is haladta - a válság előtti utolsó „békehónap", 2008 szeptemberének szintjét. A GKI Gazdaságkutató Zrt. által - az Európai Unió támogatásával - készített felmérés szerint márciusban az üzleti szektorban és a fogyasztók körében is markánsan folytatódott a várakozások 2009 májusa óta tartó javulása.

Egy éven belül jobban fogunk élni 

A gazdasági szereplők kilátásai augusztusban is javultak, a GKI konjunktúraindexének szezonális hatásoktól megtisztított értéke tovább emelkedett. A lakosság saját pénzügyi helyzetére vonatkozó 12 havi várakozásai erőteljesen javultak.

Ennyire még nem volt pesszimista a magyar 

Márciusban újabb történelmi mélypontra esett az immár fél éve zuhanó GKI konjunktúra-index szezonális hatásoktól megtisztított értéke. A GKI Gazdaságkutató Zrt. által - az Európai Unió támogatásával - készített felmérés szerint sem az üzleti szféra, sem a lakosság nem volt még soha olyan pesszimista, mint 2009 márciusában.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Óriási tévhit kering a nyugdíjmegtakarítások körül

Óriási tévhit kering a nyugdíjmegtakarítások körül  

Egyértelműen szükség van az önkéntes nyugdíj- és egészségpénztári megtakarítások után igénybe vehető szja-visszatérítés szabályainak változtatására.

Pénzszerzés

Részletek a kormány új csodafegyveréről

Részletek a kormány új csodafegyveréről  

Hétfőtől hét termék egységesen 3 százalékos fix kamattal érhető el a hazai vállalkozásoknak a Széchenyi Kártya Program keretében.

Cégblog

Hónapok óta nem jött ilyen gyenge japán adat

Hónapok óta nem jött ilyen gyenge japán adat  

A japán gazdasági teljesítmény lassuló ütemben nőtt szeptemberben.

Gazdaság

Részletek a kormány új csodafegyveréről

Részletek a kormány új csodafegyveréről  

Hétfőtől hét termék egységesen 3 százalékos fix kamattal érhető el a hazai vállalkozásoknak a Széchenyi Kártya Program keretében.

Infokom

Milliókba kerülhet egy gyenge jelszó

Milliókba kerülhet egy gyenge jelszó  

Ma már egyre gyakrabban kerülnek célkeresztbe a gyárak, és a kritikus infrastruktúra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo