Hatékony munkavégzés cikkek
5+1 tipp a hatékony munkavégzéshez a meeting-rengetegben
Nehéz egyensúlyt és hatékonyságot teremteni a munkában, ha a nap nagy részét megbeszélések teszik ki. Amellett, hogy egymást érő, sokszor több mint 60 perces meetingeken ülünk, el kell látnunk saját feladatainkat is. Ez azt eredményezheti, hogy állandóan versenyt futunk az idővel, kicsúszunk a határidőkből vagy beáldozzuk a minőséget az időnyomás miatt. Hogyan lehet megteremteni azt a bizonyos egyensúlyt és mit kell tennünk a hatékonyság növelése érdekében?
Saját bőrünkön érezzük a távmunka nehézségeit
Erről és számos egyéb érdekességről is olvashat a Piac & Profit magazin legfrissebb számában!
Így ne fecséreljük el az időnket munka közben
A leghatékonyabb munkavállalók ahhoz értenek, hogy minimális időráfordítással végezzék el maximális színvonalon a munkájukat. Lehetséges ez? Mi a titkuk?
Nem tud koncentrálni? Ez segít!
A cégek a legokosabb és legkreatívabb elméket keresik a kulcspozíciókba. De pont ők azok, akiknek nehezükre esik a koncentrálás. Mert olyan sziporkázó az agyuk, hogy állandóan új ötletek kavarognak a fejükben. Márpedig korunk munkavállalóit 3 percenként megzavarják a munkában.
Tanulni is lehet az Y és Z generációktól
Legtöbbször együtt szokás emlegetni az Y és a Z generációkat, bár sokszor különbözik a munkamoráljuk, azonban mindkét generációra jellemző, hogy egyszerre több dologgal képesek párhuzamosan foglalkozni (multitasking). Az X generációhoz viszonyítva gyorsabban reagálnak, és képesek könnyedén egyik feladatból a másikba átállni, ami persze személyes attitűd kérdése is, viszont megtanulható, elsajátítható.
Ezért jó munkaerő az introvertált ember
Megbízható, sőt átlagon felüli elme is lehet az introvertált ember, mégis rossz a híre. Mert nem szeret beszélni. De hallgatása mögött egy kreatív és érzékeny személyiség rejlik. Ideális esetben még remek vezetői képességekkel is rendelkezhet.
6 lépés a nyereség növelése felé
Sok kisvállalkozás számára gond, hogy hiába a rengeteg munka, a nyereség mégis elmarad a várttól. Az alábbi tippek segíthetnek, hogy javuljon a helyzet, sőt, még a céget is vonzóbbá tehetjük.
A munkahely színén is múlhat a hatékonyság
A színek nem csak a művészetben töltenek be fontos szerepet, de a közlekedéstől kezdve a gasztronómián át az öltözködésig az élet minden területén meghatározó a jelenlétük, így nem meglepő, hogy a munkavégzésünket is nagyban befolyásolják.
Túl elfoglalt, hogy szünetet tartson? Ugyan már!
Az emberek nagy része úgy gondolja, nincs ideje arra, hogy egy perc szünetet is adjon magának. „Túl elfoglalt vagyok, hogy szünetet tartsak”, „nem érek rá ilyesmire” – sokszor mondjuk, és valószínűleg még többször halljuk. Tudományos bizonyíték van rá, hogy ezzel rontjuk a hatékonyságunkat. Egy kávét valaki?
100% hatékonyság, 0% bürokrácia - ilyen az új munkaszervezés
Nem a munkavállalónak kell idomulnia a szervezethez, hanem a szervezetnek az emberekhez. Ha a dolgozók kellően motiváltak és elkötelezettek, jobb munkaszervezési rendszer alapját teremtik meg, mint bárki, egy papír fölé görnyedve.
Nem elpazarolt idő a kávészünet
A kávé szerelmesei számára egy csésze fekete sokkal többet jelent a szimpla élvezetnél, főleg a szürke hétköznapokon. A napközbeni kávézás nem csupán a kávézásról szól, még a kávérajongóknak sem.
Kevesebb munkaóra, több bevétel? Így lehet
A hatékonyság növelésével, a technológia kihasználásával és némi átszervezéssel akár a megszokott heti 40 óránál rövidebb idő alatt is elvégezhetnénk mindent.
5 órás munkanap – álom vagy valóság?
Miközben Magyarországon a dolgozók nagy része 40 óránál is rendszeresen többet dolgozik hetente, a világtrend azt mutatja, nem kéne ennek így lennie. A cég úgy is lehet sikeres, ha engedünk a 8 órás munkaidőből. Sőt!
6 eszköz a hatékony csapatmunkához
A közös jövőkép és világos kommunikáció az összetartó csapatok ismérve, de ennél többre van szükség a sikeres közös munkához.
Tényleg többet dolgozunk, ha otthon lehetünk
Kevesebb megszakítás, rövidebb ideig tartó figyelemelvonás, hosszabb egybefüggő munkaszakaszok – egyszóval valóban nyugodtabb a munkavégzés távmunkában, támasztja alá a Magyar Távmunka Szövetség munkavégzési szokásokat vizsgáló friss kutatása.
Nem megy a munka? Íme pár tipp, amivel hatékonyabb lesz
Nemcsak a cég marketingjét és eladásait lehet meglódítani a growth hackinggel, hanem az egyéni munkateljesítményt is. Egyre bővülő szakirodalma van a life hack-trükköknek, mutatunk most mi is néhányat!
Így hozhatjuk ki minden napból a maximumot
Mindenkinek az a célja, hogy minél rövidebb idő alatt minél több munkát végezzen el. De a rossz szokások gyakran akadályokat gördítenek a hatékony munkavégzés elé. A hatékonyság nem azt jelenti, hogy keményebben dolgozunk, hanem hogy gyorsabban.
Ez a sikeres eladás alapja
Egy cégben komoly szerepe van az értékesítőknek, az ő eredményességükön múlik a bevétel nagysága. Ahhoz viszont, hogy ők hatékonyan végezhessék munkájukat és szervezzék munkaidejüket, megfelelő feltételek szükségesek. Mitől lesz eredményes az értékesítés?
4 egyszerű lépés, hogy minden jobban menjen
Rengeteget fektetünk a sikeres működésbe, fejlesztünk és dolgozunk mint a gép, mégsem jönnek a megfelelő eredmények? Valami gubanc lesz itt… De hogyan bogozzuk ki?
Így teremtsünk időt a fontos feladatokra
Sok szó esik az időgazdálkodásról, de az még valójában kevés, ha a naptárunkban időt tudunk szakítani minden szükséges dologra. A kulcs az, hogy képesek legyünk arra a feladatra fókuszálni, amiben éppen benne vagyunk, így hatékonyan be tudjuk fejezni azt. Ez különösen, ha kreatív feladatokkal kéne haladnunk.
Miért nem megy a meló pénteken?
A hét utolsó napján már kevesen dolgoznak. Akik a munkahelyükön bent maradnak, sokszor ők sem tényleges munkával töltik az időt. Ennek számos oka lehet, többek között a kimerültség, a szervezeti kultúra, a vezetési stílus, a dolgozók belső motivációja.
Öt újítás, amit minden cégvezetőnek meg kell fontolnia
Minden cégvezető tudja, hogy lépést kell tartania a technológiai újításokkal, hogy megőrizhesse vállalata versenyképességét. Most mutatunk öt olyan megoldást, amivel időt, pénzt és rengeteg problémát megspórolhatunk és az egészségünkre is vigyázhatunk.
Okosabb aki éjszaka is dolgozik?
Bizonyára Önnel is előfordult már, hogy napközben nem tudott végére jutni a teendőinek és késő este, esetleg éjszakába nyúlóan dolgoznia kellett. Kifejezetten nehéz este, a határidő miatt stresszben koncentrálni, ugyanakkor van, hogy az embernek nincs más választása.
Öt dolog, amivel tönkretehetjük a reggelünket!
Ahhoz, hogy a hétköznapok hajtásában produktívan teljesíthessünk, a reggeleknél mindennek óramű pontossággal kell zajlania. Van azonban öt dolog, amivel bármelyik napot tönkrevághatjuk. Mutatjuk mik azok!
Egyre többen látják, hogy fontos az élhető iroda
Egyre több cég kéri belsőépítész segítségét a költözéskor, hogy az irodaterek kialakítása minél hatékonyabban támogassa az alkalmazottak munkáját – derül ki az Eston International Ingatlantanácsadó Zrt. piaci kitekintéséből. Az iroda kiválasztásánál és kialakításánál az üzleti megfontolások mellett egyre hangsúlyosabbá válnak a dolgozók szempontjai, ami például abban is megmutatkozik, hogy a munkaállomások elhelyezésénél a természetes fény mennyiségét is figyelembe veszik.
Hat tulajdonság, amiről felismerhető a jó dolgozó
A jó munkaerő sok tulajdonságában különbözik az átlagos dolgozótól, a legfontosabb, hogy csaknem kétszer olyan produktív. Mutatunk néhány tulajdonságot, amiről Ön is felismerheti a kiváló munkaerőt.
Így edzze az agyát, hogy ne kalandozzon el!
Vállalkozóként rengeteg szálat kell egyszerre kézben tartania. Rettentő nehéz koncentráltnak maradni a munkavállalók, ügyfelek, e-mailek és telefonhívások vég nélküli áradata közepette. Ahhoz, hogy ki tudja zárni a zavaró hatásokat, meg kell tudnia, hol húzódnak az agya korlátai és keményen kell edzenie, hogy javuljon a koncentrálóképessége és hatékonysága.
A melankolikus vagy a locsi-fecsi a jobb dolgozó?
Egy vállalkozás számára nagyon fontos, hogy milyen alkalmazottakkal dolgozik, és hogyan terelgeti őket a minél hatékonyabb munkavégzés irányába. Ha a pozíció és az azt betöltő személyisége passzol, mindenki jobban jár.
Öt tipp, hogy ne borítsa el a munka!
Ne keményebben, hanem okosabban dolgozzon. Persze könnyű kifogásokat találni, miért nem lehet okosabban dolgozni, amikor a Beérkezett üzenetek tele van új levelekkel, az asztalon hegyekben állnak a papírok, és a telefon folyamatosan csöng. De az igazság az, hogy ebben a helyzetben van szükség igazán a fifikára.
Őrizze meg hidegvérét, hogy sikeres lehessen!
Talán furcsán hangzik, de az érzelmek kontrollálása és nyugalom megtartása igenis szorosan összefügg a teljesítménnyel. Adunk néhány tippet, hogyan tartsa kordában kitörni készülő érzelmeit és váljon sokkal sikeresebb cégvezetővé!
Betonozzuk be pozíciónkat!
Mindenki szeretne pótolhatatlan lenni a munkahelyen. Ez a cél illúzió, ugyanis mindenkit le lehet cserélni, ám értékes munkatársként jobb alkupozícióba kerülünk, leépítés esetén kis eséllyel válnak meg tőlünk. Hogyan lehet ezt elérni? Amint összeállításunkból kiderül, nem munkamániával.