Gazdasági várakozások cikkek


Borúsan látják a jövőt a cégvezetők

Borúsan látják a jövőt a cégvezetők  

Gazdasági visszaesésre számítanak a vezérigazgatók világszerte.
Egyre szürkül, de még mindig rózsaszín a magyar jövőkép

Egyre szürkül, de még mindig rózsaszín a magyar jövőkép 

Három hónapos növekedés után 2019 januárjában októberi szintjére ment le a GKI konjunktúraindexe. Kissé az üzleti és a fogyasztói várakozások is romlottak, s főleg ez utóbbiak az egy évvel korábbinál is kedvezőtlenebbek. Ugyanakkor mindkettő továbbra is erős optimizmust tükröz.
Még mindig nem álltunk talpra a pénzügyi válságból

Még mindig nem álltunk talpra a pénzügyi válságból 

A munkatermelékenység javulási ütemének folyamatos lassulása a világgazdaság növekedési kilátását terhelő egyik legnagyobb kockázat - áll a Moody's Investors Service csütörtökön Londonban ismertetett globális előrejelzésében.

Lassú növekedésben bízik az agrárium 

Az agrártámogatások és a zöldítés idei módosításai, valamint a következő, 2020-ban kezdődő új uniós ciklus támogatásainak bizonytalansága komoly kihívás elé állítja a mezőgazdaságot. A K&H agrárkutatása szerint az agrárvállalatok többsége a gazdaság teljesítményének lassú növekedésére számít, beruházási szándékuk erősebb, mint a nem mezőgazdasággal foglalkozó vállalatoké, azonban a kormányzati gazdaságpolitika érzékenyen érintheti őket.
Sokat várnak ettől az évtől a vállalkozók

Sokat várnak ettől az évtől a vállalkozók 

Történelmi csúcson vannak a vállalkozások várakozásai. Az adó- és járulékcsökkentési tervet követően a K&H kkv bizalmi index az elmúlt 12 év legmagasabb eredményét érte el, jelenleg 11 ponton áll. Az index történetének legmagasabb értékét leginkább a közterhek csökkenésére, a vállalkozásbarát gazdaságpolitikára és a javuló versenyhelyzetre irányuló pozitív várakozások eredményezték.
Bebicskázott az építőipar, csak a CSOK jelenthet segítséget

Bebicskázott az építőipar, csak a CSOK jelenthet segítséget 

Idén az uniós forrásokból finanszírozott beruházások helyett a lakásépítések lendíthetnek az építőipar teljesítményén, de ennek hatása az év végére jelenhet meg a januári adatokat értékelő szakértők szerint.
Bizakodunk? Bizakodunk?

Bizakodunk? Bizakodunk? 

Jelentősen javult az üzleti bizalom Magyarországon az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) januári vállalati konjunktúra vizsgálata szerint az előző negyedévben.
Bebetonozott várakozások

Bebetonozott várakozások 

A K&H nagyvállalati növekedési index legfrissebb, második negyedéves eredményei alapján egyértelműen kivárás jellemző a legnagyobb hazai cégekre. A következő egy évben alacsony, csupán 1,6%-os árbevétel és 1,1%-os profitnövekedést terveznek, miközben nem látható a dolgozói létszám vagy a beruházások számottevő növelésének szándéka.
Csak a fogyasztók bizakodnak, a cégek nem optimisták

Csak a fogyasztók bizakodnak, a cégek nem optimisták 

Májusban némi hullámzás mellett már ötödik hónapja stagnált a GKI-Erste konjunktúra-index (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke, melynek szintje így továbbra is viszonylag optimista hangulatot tükröz. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti várakozások kissé rosszabbak, a fogyasztóiak viszont valamivel jobbak lettek az áprilisinál.
Lendületbe lehet hozni a kkv-kat?

Lendületbe lehet hozni a kkv-kat? 

A tavalyi szerény növekedés után ismét romlott a kkv-k hangulata, 5 pontos csökkenés után a K&H kkv bizalmi index -15 ponton áll. Ennek oka, hogy a gazdaságpolitikára és a közterhek változására vonatkozó várakozások, valamint az uniós pályázati források elérhetőségének megítélése meghatározó mértékben romlott.

Kedvezőtlenebb üzleti klímában is nőtt a kkv-k optimizmusa 

A kis- és közepes vállalkozások várakozásai a beruházási aktivitások kivételével kismértékben javultak az elmúlt negyedévben. Az MKIK GVI áprilisi felmérésének eredményei alapján a kkv-k konjunktúraindexe az előző három hónaphoz képest némileg emelkedett.

Megint elhittük, hogy jobb lesz 

Mint rendszerint a választások előtt, ismét csúcsra jár a fogyasztói bizalom. A magyarok azonban ezúttal óvatosan remélnek: nem tervezik a vásárlásaik felpörgetését, viszont a munkanélküliségtől sem tartanak annyira.

EY: Beindult a magyar henger! 

Az eurózóna átlagát jelentősen meghaladó mértékben bővül várhatóan a magyar gazdaság idén és a következő négy évben. A magyar GDP-bővülés mértéke 2,2 százalék lehet ebben az évben, szemben a valutaunió 1 százalékos átlagával.

Dúl az optimizmus 

Nyolcéves csúcson a fogyasztói várakozások a választások előtt, miközben az üzleti várakozások nem romlottak. Végeredményben Magyarországon a választások előtt folytatódik a több mint másfél évtizede nem látott optimizmus.

Kezdenek kimászni a depresszióból a cégek 

Optimistábbak a cégvezetők várakozásai az előző negyedév(ek)hez képest, de a tartós fellendüléshez az kellene, hogy ez az optimizmus a következő időszakban is megmaradjon. A jelek szerint azonban kezdenek kimászni a magyar vállalatok a gazdasági depresszióból.

Ismét felütötte csúf fejét a pesszimizmus 

Az előző negyedévi ugrásszerű javulás után most ismét pesszimistább hangulatba kerültek a vállalkozások. Ugyan még mindig a középvállalkozások a legbizakodóbbak, de a romló várakozások minden árbevétel kategóriában tetten érhetők.

Derűre ború a magyar gazdaságban 

Az előző negyedévi ugrásszerű javulás után most újra romlott a vállalkozások hangulata. Az előzetes adatok jelentős visszaesést mutatnak, mivel a cégek sokkal borúlátóbbak lettek a gazdaságpolitikát és a hitelkamatokat illetően is.

A magyar gazdaságban jövőre is elmarad a csoda 

A Policy Agenda várakozásai szerint 2013-ra változatlanul csupán minimális gazdasági növekedés várható, 2014-ben pedig egy enyhe, valamivel egy százalék feletti GDP-bővülés feltételezhető.

Rég voltunk ilyen jó hangulatban 

Szeptemberben a GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint a nyári stagnálás után az üzleti és különösen a fogyasztói várakozások érezhetően javultak, idei csúcsukra jutottak. A konjunktúraindex értékének trendje 2012 végétől emelkedő, s a mostanival megegyező érték utoljára 2011 tavaszán volt tapasztalható.

Jobb hangulatban a gazdaság 

Augusztusban kissé emelkedett a GKI-Erste konjunktúra-index értéke. Ez az üzleti várakozások javulásának következménye, a fogyasztói bizalmi index ugyanis csökkent. A gazdasági várakozások a tavaszi javulás után a nyár folyamán összességében nem változtak lényegesen.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei

Már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei  

Teljessé vált az NFC elven működő érintésmentes fizetési lehetőségek palettája a Gránit Banknál.

Pénzszerzés

Ha a Fidesz marad kormányon, akkor megyünk tovább a zsákutcába – mondja Petschnig Mária Zita

Ha a Fidesz marad kormányon, akkor megyünk tovább a zsákutcába – mondja Petschnig Mária Zita 

Az 5. évfolyamában járó Klasszis Klub Live 88. adását most a Klasszis YouTube-csatornán megnézheti, vagy a Klasszis Podcast-csatornán meghallgathatja.

Adózás

Annyi adóváltozás lesz jövőre, hogy mindenkit érint

Annyi adóváltozás lesz jövőre, hogy mindenkit érint 

Olyan átfogó adóváltozások lépnek hatályba, amelyek egyszerre érintik a lakosságot, a kis- és középvállalkozásokat, valamint a nagyvállalati szereplőket.

Cégblog

Produktivitás-bajnokok: mely laptopok gyorsítják a cég munkáját?

Produktivitás-bajnokok: mely laptopok gyorsítják a cég munkáját? 

A vállalati digitalizáció gyorsulása egyre több KKV számára teszi kulcskérdéssé, hogy milyen eszközökkel dolgozunk.

Klímablog

Új támogatásra pályázhatnak a cégek

Új támogatásra pályázhatnak a cégek 

Januártól új támogatás segíti a környezeti károk mérséklésében közreműködő vállalkozásokat.

Gazdaság

Iványi Gábort tovább üldözi a Fidesz

Iványi Gábort tovább üldözi a Fidesz 

Ha nem volt gond a munkájukkal, vajon miért kellett más szervezet?

Infokom

Már a vásárlásainkat is a mesterséges intelligencia irányítja

Már a vásárlásainkat is a mesterséges intelligencia irányítja  

A magyarok 20 százaléka szerint az AI nagyobb hatással van a költéseire, mint tavaly, és a trendet a Z és Y generációk vezetik.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo