Ey cikkek
Borúsan látják a jövőt a cégvezetők
Gazdasági visszaesésre számítanak a vezérigazgatók világszerte.
Komoly razziákra készülhetnek a hazai vállalatok
Átfogó fogyasztóvédelmi vizsgálatokra számíthatnak 2023-ban is a hazai cégek.
Béremelés nélkül is erősíthető a munkavállalói lojalitás
A SZÉP-kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál.
Hogyan tartsuk meg a munkaerőt béremelés nélkül?
Béremelés nélkül is erősíthető a munkavállalói lojalitás.
Visszafogott ünnepi szezonra kell készülniük a kereskedőknek
Idén kevesebbet költhetnek az ünnepek alatt a vásárlók világszerte.
Kiderült, hogyan kerülnék el a recessziót a vállalatvezetők
A koronavírus-járvány visszatérésétől, még tovább növekvő geopolitikai feszültségektől és az inflációtól tartanak leginkább a vezérigazgatók.
Szigorúbb adóellenőrzésekre készülhetnek a hazai cégek
Szigorúbb adóellenőrzésekre számítanak 2023-ban a hazai vállalatok, a legkockázatosabb területnek a transzferárazást tartják.
Anyagilag is hasznot hoz a klímavédelem a cégeknek
Tízből hét cégnek a vártnál nagyobb pénzügyi hasznot hoznak a klímavédelmi kezdeményezések.
Nem számolnak a klímaválság pénzügyi kockázataival a cégek
A vállalatok alig harmada tudja megfelelően bemutatni pénzügyi jelentéseiben, hogy milyen hatása lesz az éghajlatváltozásnak a működésére.
Gazdaságpolitikai fordulatra volna szükség, húzóágazatunk az autóipar senyved
Most érzi meg igazán az energiaválságot a hazai autóipar.
Most kerülhetnek komoly bajba a figyelmetlen kereskedők
A tartósan magas infláció és az emelkedő árak még fogékonyabbá teszik a vásárlókat a különféle akciókra.
A kata megszüntetése után újabb veszély leselkedik a házhoz szállítókra
Kíméletlenül drágul az élet - kiderül, miről mondanak le leghamarabb a vásárlók.
A krízishelyzet sem akasztotta meg a cégfelvásárlásokat, egyes befektetések mégis óriásit zuhantak
A pénzügyi és geopolitikai nehézségek ellenére tartja magát a nemzetközi tranzakciós piac, aminek leginkább a magántőke beruházások adnak lendületet – derül ki az EY vállalati összeolvadásokat és felvásárlásokat (M&A) értékelő nemzetközi tanulmányából.
Elkezdhetik lemondani a TV-előfizetéseiket az emberek
A világjárvány és a lezárások idején soha nem látott mértékben nőtt az online tartalom fogyasztása. Az EY több mint 20 ezer háztartás megkérdezésével készült nemzetközi felmérése alapján azonban most visszavonulót fújhatnak az emberek. Sokan érzik úgy, hogy túl sokat költenek digitális előfizetésekre, a válaszadók jelentős része ráadásul a szolgáltatók ajánlataival sem teljesen elégedett.
150 százalékkal emelkedik egy fontos mulasztási bírság
Július 19-én az Országgyűlés elfogadta a 2023. évi költségvetéssel kapcsolatos törvényjavaslatot. A jogszabály számos fontos változást hoz, amelyek közül az egyik leglényegesebb a társasági adózáshoz kötődik. A területen jelentős szigorítások mellett a kiszabható bírságok összege is nagyságrendekkel nő – hívja fel a figyelmet az EY.
Felzárkózik Európa Amerikához és Kínához, legalábbis a megújuló energiatermelés befektetői között
Németország a tervezettnél 15 évvel korábban, már 2035-re teljesen át akar állni zöld villamosenergiára.
A magyar autótulajdonosok több mint fele gondolkodik elektromos autón
A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív, több mint 500 autóssal készült hazai kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a rövid hatótávolságtól és a lassabb töltéstől tartanak főleg az érdeklődők. A magyarokat elsősorban a vételár-támogatással és adókedvezményekkel lehetne átcsábítani az e-mobilitásra.
A tavalyi év sok rekordot hozott a világgazdaságban, az orosz invázió ezt a tendenciát megtorpedózta
Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO – mutat rá az EY legfrissebb jelentése.
A technológiai szektor a legnépszerűbb befektetői célpont Magyarországon
A hazai cégek külföldi ügyleteinek növekedése volt 2021-ben a magyar felvásárlási piac egyik újdonsága az EY vállalati összeolvadásokat és felvásárlásokat (M&A) értékelő tanulmánya szerint.
Új gépkocsit akar minden harmadik magyar autós
Új autó vásárlását tervezi minden harmadik magyar autós, tízből 7 megkérdezett ráadásul már 5 éven belül cserélné a gépkocsiját – derül ki az EY reprezentatív, több mint 500 járművezetővel készült hazai kutatásából. A felmérés szerint vannak általánosan fontos szempontok, mint amilyen az ár is, ugyanakkor nagy különbségek is mutatkoznak például abban, ki, mennyit várna a kiválasztott járműre.
Drasztikusan és kíméletlenül alakítja át a fogyasztói szokásokat az infláció
Az áremelkedés miatt a fogyasztók többségének változtatnia kell a vásárlási szokásain - derül ki az EY 18 000 fő körében végzett nemzetközi felméréséből. Egyre többen spórolnak és váltanak olcsóbb termékekre, miközben vágynak a világjárvány alatt kihagyott élményekre.
Jó hírt kaptak a beruházni vágyó vállalkozások
Könnyebben és szélesebb körben juthatnak idén állami támogatáshoz a magyarországi vállalkozások. Idehaza egyre népszerűbbek a fejlesztési kedvezmények, amelyek hatékony felhasználásához a cégeknek érdemes már a beruházás megkezdése előtt jelezni a támogatási igényüket.
Koronás kollégák: mennyire érdekli a cégeket dolgozóik egészsége?
A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több mint fele rendelkezik adatokkal a koronavírussal diagnosztizált foglalkoztatottakról és ötödük megosztotta a fertőzött munkatársak nevét más kollégákkal vagy kormányzati szervekkel – derül ki az EY és az adatvédelmi szakértők nemzetközi szövetségének (IAPP) közös kutatásából.
Van, amiben igen előkelő helyen áll Magyarország
Ha az adórendszer versenyképességéről van szó, több nagy országot is megelőz Magyarország.
Könnyebb lesz bejelenteni a vállalati korrupciót
Hamarosan minden hazai közép- és nagyvállalatnál lehetővé kell tenni, hogy egy névtelenséget biztosító etikai forródróton keresztül jelenthessék a dolgozók a szabálysértéseket. Az Európai Unió 2021. december 17-ig adott erre időt a több mint 249 főt alkalmazó szervezeteknek.
Védtelenül állnak a következő online betöréssel szemben a cégek
Idén még gyakoribbá váltak az internetes támadások, ennek ellenére a vállalatok nagy része nem fordít elég figyelmet a kibervédelemre – mutat rá az EY több mint 1000 informatikai vezető bevonásával készült nemzetközi kutatása. Minden harmadik döntéshozó szerint csupán idő kérdése, hogy cégük mikor válik egy súlyos online betörés áldozatává.
Komoly kételyeik vannak a felsővezetőknek
A váratlan helyzetek és lehetőségek megfelelő egyensúlyban tartása elkerülhetetlen a fenntartható növekedés eléréséhez – derül ki az EY több mint 500 igazgatósági tag bevonásával készült nemzetközi kutatásából.
Fenyegető fellegként tornyosul a klímaváltozás – a vállalatok is megkezdték a felkészülést, de akad egy-két hiba
Már a klímakockázatok elkerülésére készülnek a cégek.
Csúcsokat dönt a felvásárlási láz
Rekordértéket ért el a vállalati felvásárlások és összeolvadások (M&A) globális piaca 2021 első felében – mutat rá az EY nemzetközi elemzése. Idén Észak-Amerikában és Európában is különösen aktívak a befektetők, akik számára a technológiai szektor továbbra is vonzó célpont.
Egy elbénázott szerződés jelentős károkat okozhat a cégeknek
Visszavetik a cégek növekedési kilátásait az elhúzódó szerződéskötési folyamatok – állapítja meg az EY és a Harvard Law School Center 1000 jogi szakértő bevonásával készült közös kutatása.
Nyomás alatt – változtatási kényszer a koronavírus után
Üzleteket veszítenek a cégek jogi osztályaik leterheltsége miatt – állapítja meg az EY több mint 2000 felsővezető és 1000 vállalati jogtanácsos megkérdezésével, 22 országban készült globális felmérése. A helyzet megoldását a digitalizációban és kiszervezésben látják a döntéshozók.
Világszerte megrendítette a pandémia okozta krízis a vállalatokat
A koronavírus-járvány hatására szinte minden vállalatnak újra kellett értékelnie üzleti stratégáját – derül ki az EY 52 országból 2400 döntéshozó megkérdezésével készült globális kutatásából. A vállalatfelvásárlások fellendülése azt mutatja, hogy a vezetők optimisták, és megkezdték a felkészülést a további gazdasági növekedésre. A válaszadók elsősorban technológiai és digitális szolgáltatásaik fejlesztésével próbálják növelni versenyképességüket a piacon.
Fordulat: igazi felvásárlási hullámot hozhat az év
Világszerte új lendületet kaptak a vállalati összeolvadások és felvásárlások 2020 második felében, és ez a növekedés idén tovább folytatódhat – mutat rá az EY nemzetközi tanulmánya.
Több adóellenőrzésre készülhetnek a cégek - kikre fog utazni a NAV?
A COVID-19 hatására szigorodó adóellenőrzésekre számít a közeljövőben a vállalatok többsége – derül ki az EY hatvan országban 1265 adó- és pénzügyi vezető bevonásával végzett globális felméréséből. A döntéshozók szerint az elmúlt évek technológiai fejlesztéseinek köszönhetően a hatóságok sokszor jobban ismerik a társaság adóügyeit, mint ők maguk.
Nagyító alatt a pénzügyi szektor – kiderül, mi a kulcsa a karbonszegény gazdaságra való átállásnak
Európa 10 legnagyobb bankja 2030-ig közel 1500 milliárd dollárnyi zöld hitel kihelyezését tervezi – derül ki az EY nemzetközi tanulmányából, amely több mint 1100 pénzintézet tevékenységét értékelte környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontok szerint. Az éghajlatváltozással kapcsolatos kockázatok kezelése hazánkban is egyre fontosabb. A Magyar Nemzeti Bank zöld ajánlástervezete lökést adhat, hogy a pénzintézetek a fenntarthatósági szempontokat hangsúlyosabban érvényesítsék üzleti tevékenységükben.
Meglepő, hogy mi játszik fontos szerepet a női vezetők sikerében
Magyarországon tízből kilenc (89 százalék) női vezető szerint a sportolás hozzájárul ahhoz, hogy sikeres vezetővé váljon – mutat rá a Testnevelési Egyetem, az Egyenlítő Alapítvány és az EY 232 magyar döntéshozó hölgy körében készült hazai kutatása.
Digitalizációs kudarc? Miért nem látja sok cég a technológiai fejlesztések előnyét?
A cégek többsége teljesen átalakítaná működését a digitális technológiák segítségével, de a folyamatot gátolja, hogy az eddigi fejlesztéseik nem eredményeztek számukra kézzelfogható üzleti hasznot – derül ki az EY 1001 döntéshozó bevonásával készült globális felméréséből. A sikeres digitalizáció érdekében a területért felelős vezetőknek láthatóvá kell tenniük a beruházások megtérülését, amihez új megközelítések és mérési megoldások szükségesek.
Kezdődik az autóvásárlási roham
Sokan hosszú távon is felhagynának a tömegközlekedéssel a koronavírus-járvány miatt – derül ki az EY 3300 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felméréséből. A hirtelen megváltozó keresletre a járműiparnak is fel kell készülnie.
Komoly bírság várhat a felelőtlenül webshopot nyitó cégekre
A járványhelyzet hatására Magyarországon is berobbant az internetes kiskereskedelem. Sok cég nyitott webshopot és egyre többen helyeznek nagyobb hangsúlyt az online értékesítésre. Az erőltetett fejlesztés azonban könnyen vezethet több millió forintos bírsággal járó hibákhoz.
Átformálta a szokásainkat a koronavírus - van visszatérés?
Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából. A krízist követően a vevők egy meghatározó része visszatérne a megszokott életviteléhez, azonban ők se bíznak abban, hogy ez maradéktalanul megvalósulhat. Az átformálódó igények miatt a cégeknek újra kell gondolniuk szolgáltatásaikat.
Új szabályt hoz a következő év – erre minden eladónak figyelnie kell
Jövő évtől meghosszabbodik a jótállási idő a 100 000 forint feletti termékekre, ami jelentős többletfeladatokat jelent az érintett vállalkozások számára – hívja fel a figyelmet az EY.
A koronavírus után: sok helyen kopogtathatnak az adóellenőrök
Drasztikusan csökkent az elmúlt években az adóellenőrzések száma. A historikus adatok és az utóbbi hónapok tapasztalatai azonban azt mutatják, hogy az egészségügyi veszélyhelyzet hatására bekövetkező gazdasági lassulás a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt (NAV) arra ösztönözheti, hogy ismét fokozza a vizsgálatok intenzitását – hívja fel rá a figyelmet az EY. Ez tudatos alkalmazkodást igényel az adózók részéről is.
Megválasztották az Év Üzletemberét
Az indiai Biocon Limited ügyvezető elnökasszonya, Dr. Kiran Mazumdar-Shaw nyerte az EY World Entrepreneur of the Year nemzetközi díjat. Az online fináléba 41 ország győztesei kerültek be. Magyarországot a verseny hazai fődíjasa Horváth Gyula, a C3S Elektronikai Fejlesztő Kft. alapítója és ügyvezetője képviselte a döntőn.
Már a válság utáni időszakra készülnek a vállalkozások
A vállalatok többsége arra számít, hogy az egészségügyi vészhelyzet okozta válságból jövőre indul meg a gazdasági fellendülés – derül ki az EY globális kutatásából. A cégek ezért sem mondanak le felvásárlási terveikről, aminek jelentős szerepe lehet majd a krízis utáni felépülésben.
4 kulcslépés a vállalatok túléléséért
Váratlanul érte a döntéshozókat a kialakult társadalmi és gazdasági helyzet, ami így számos hazai vállalkozásnak okoz működési zavarokat.
A megbízható, hiteles cégek tényleg többet érnek?
A befektetők és a társadalom is nagyobb nyitottságot vár el a szervezetektől – derül ki az EY több mint 1000 pénzügyi vezető körében készített globális felméréséből.
Jogsértést követhetnek el a hazai webshopok – milliós bírság lehet a vége
Nehezen tudnak megfelelni a jogszabályoknak, gyakran milliós büntetéseket kockáztatnak hazai online üzletek százai – hangzott el az EY konferenciáján. Egy hamarosan életbe lépő uniós direktíva további kihívás elé állíthatja az e-kereskedelmi szektor szereplőit.
Űrtechnológiai cég vezetője nyerte el az EY Az Év Üzletembere díjat
Horváth Gyula, a C3S Elektronikai Fejlesztő Kft. alapítója és ügyvezetője kapta a fődíjat, így ő képviseli Magyarországot a verseny globális döntőjében.