Dráguló megélhetés: sokak szerint lesz ez még rosszabb is

Világszerte aggódnak az emberek az egyre dráguló megélhetés miatt, és sokan tartanak attól, hogy a gazdasági helyzet még rosszabbra fordul – derült ki az EY 21 000 fős nemzetközi kutatásából, ami idén tavasszal készült. A vállalkozásoknak minél gyorsabban kell alkalmazkodniuk a megváltozott fogyasztói igényekhez, ha meg akarják tartani vevőiket.

Szinte mindenkit aggasztanak az emelkedő megélhetési költségek (94 százalék) és az országuk gazdasági állapota (92 százalék) ráadásul minden harmadik (39 százalék) válaszadó arra számít, hogy a következő néhány hónapban még nehezebbé válnak a körülmények. A vásárlók hasonló arányban (35 százalék) nyugtalanok amiatt, hogy a drágulás következtében az eddig megszokott termékek megfizethetetlenné válnak számukra.

A megkérdezettek több mint egyharmada (36 százalék) a jövőben kevesebbet költene ruhákra és ételrendelésre (44 százalék), közel felük (49 százalék) pedig csak a legszükségesebb árucikkeket szerezné be. A fogyasztók döntő többsége (79 százalék) érzékeli az élelmiszerárak emelkedését, és azt tapasztalja (74 százalék), hogy egyes márkák csökkentették a termékek méretét anélkül, hogy ez az árán meglátszott volna.

„Hatalmas a nyomás a vállalatokon. Az már rég nem elég, ha a diszkontálás a kizárólagos megoldása a cégeknek egy ilyen helyzetben, hiszen ez csak egy rövid távú eszköz, amivel az infláció elleni küzdelemben csak meneteket lehet nyerni, de meccset képtelenség. Olyan, a fogyasztó elköteleződést támogató üzleti stratégiára van szükség, ami egyszerre képes növelni a vásárlók elégedettségét és növelni a cég nyereségét” – hívta fel a figyelmet Palincsár László, a EY frissen indított Brand & Customer Engagement szolgáltatások vezetője. 

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo