A valóság: ezt teszi a magyarokkal az infláció

Az áremelkedések hatására a magyarok döntő többsége igyekszik csökkenteni kiadásait és az otthoni energiafogyasztását – mutat rá az EY reprezentatív kutatása. A szárnyaló infláció ellenére ugyanannyi gyógyszert és okostelefont vásárolunk, inkább az a ruházatunkon és az utazásokon spórolunk. A gyengülő piaci kereslet mellett a hazai vállalkozásoknak kiemelkedő fogyasztói élményt kell nyújtaniuk vevőiknek, ha versenyben akarnak maradni.

A lakosság közel kétharmada (63 százalék) érzi úgy, hogy nem engedhet meg magának a jelenleginél nagyobb kiadásokat. Ennek megfelelően a válaszadók többsége többnyire az ár alapján választ termékeket (79 százalék), és kettő közül inkább a jóval olcsóbbat veszi meg, még ha rosszabb minőségű is (59 százalék).

Kevesebb a pénz, min spórolunk? (Fotó: Depositphotos)
Kevesebb a pénz, min spórolunk? (Fotó: Depositphotos)

A vevők harmada (34 százalék) még kedvenc árucikkéről is lemondana, amennyiben kevesebb pénzből elfogadható alternatívával helyettesítheti. Tízből nyolcan részt vesznek pontgyűjtő akciókban (82 százalék) és igyekeznek megjavítani az elromlott holmijukat (77 százalék).

„A csökkenő fogyasztás következtében a vállalkozásoknak olyan extra szolgáltatásokat és fogyasztói élményt kell nyújtaniuk, amivel kiemelkednek a versenytársak közül, és így hosszú távon megőrizhetik a vevők lojalitása. Ez nélkülözhetetlen ahhoz, hogy amikor újra fellendül a kereslet, a cégünk nyertes pozícióból induljon” - hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere.

A megemelkedett árak ellenére sem spórolunk a gyógyszeren, az élelmiszeren, a fűtésen vagy a melegvízen, sőt ugyanúgy vásárolunk okostelefont is.

Viszont kevesebbet költünk egészségügyi szolgáltatásokra, számítógépre, cipőre és ruhaneműre, szépségápolásra, háztartási készülékekre, utazásra, valamint sportfelszerelésre.

A felmérés alapján vásárláskor a legfontosabb szemponttá vált az ár, valamint az ár-érték arány, és legkevésbé a reklámok vagy a márka ismertsége befolyásolja döntésünket. A megváltozott környezetben a cégek számára a kulcsfontosságú az üzleti eredményesség javítása, a vásárlói érdeklődés növelése, valamint az új piacokra való belépés” – emelte ki Palincsár László, a EY frissen indított Brand, Customer és Marketing szolgáltatások vezetője.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo