A valóság: ezt teszi a magyarokkal az infláció

Az áremelkedések hatására a magyarok döntő többsége igyekszik csökkenteni kiadásait és az otthoni energiafogyasztását – mutat rá az EY reprezentatív kutatása. A szárnyaló infláció ellenére ugyanannyi gyógyszert és okostelefont vásárolunk, inkább az a ruházatunkon és az utazásokon spórolunk. A gyengülő piaci kereslet mellett a hazai vállalkozásoknak kiemelkedő fogyasztói élményt kell nyújtaniuk vevőiknek, ha versenyben akarnak maradni.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A lakosság közel kétharmada (63 százalék) érzi úgy, hogy nem engedhet meg magának a jelenleginél nagyobb kiadásokat. Ennek megfelelően a válaszadók többsége többnyire az ár alapján választ termékeket (79 százalék), és kettő közül inkább a jóval olcsóbbat veszi meg, még ha rosszabb minőségű is (59 százalék).

Kevesebb a pénz, min spórolunk? (Fotó: Depositphotos)
Kevesebb a pénz, min spórolunk? (Fotó: Depositphotos)

A vevők harmada (34 százalék) még kedvenc árucikkéről is lemondana, amennyiben kevesebb pénzből elfogadható alternatívával helyettesítheti. Tízből nyolcan részt vesznek pontgyűjtő akciókban (82 százalék) és igyekeznek megjavítani az elromlott holmijukat (77 százalék).

„A csökkenő fogyasztás következtében a vállalkozásoknak olyan extra szolgáltatásokat és fogyasztói élményt kell nyújtaniuk, amivel kiemelkednek a versenytársak közül, és így hosszú távon megőrizhetik a vevők lojalitása. Ez nélkülözhetetlen ahhoz, hogy amikor újra fellendül a kereslet, a cégünk nyertes pozícióból induljon” - hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere.

A megemelkedett árak ellenére sem spórolunk a gyógyszeren, az élelmiszeren, a fűtésen vagy a melegvízen, sőt ugyanúgy vásárolunk okostelefont is.

Viszont kevesebbet költünk egészségügyi szolgáltatásokra, számítógépre, cipőre és ruhaneműre, szépségápolásra, háztartási készülékekre, utazásra, valamint sportfelszerelésre.

A felmérés alapján vásárláskor a legfontosabb szemponttá vált az ár, valamint az ár-érték arány, és legkevésbé a reklámok vagy a márka ismertsége befolyásolja döntésünket. A megváltozott környezetben a cégek számára a kulcsfontosságú az üzleti eredményesség javítása, a vásárlói érdeklődés növelése, valamint az új piacokra való belépés” – emelte ki Palincsár László, a EY frissen indított Brand, Customer és Marketing szolgáltatások vezetője.

Véleményvezér

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo