Az elmúlt években az adóhatóság jelentős fejlődésen ment át a feketegazdaság elleni küzdelem terén: látványosan csökkent az adórés, azaz láthatóvá váltak az adóhatóság számára az eddig eltitkolt adóösszegek, és sikeresebben is szedi be azokat a hivatal. Ezzel párhuzamosan a NAV ügyfélcentrikus szolgáltató lett, és a jogkövető adózók számára adminisztratív könnyítéseket, segítséget kínál.
Az idei évben is átfogó ellenőrzésre számíthatnak a webshopok, az élelmiszeripari forgalmazók és az építőipari vállalkozások, de a marketing-, a reklám-, a médiaszolgáltató, valamint a filmgyártó cégek ajtaján szintén kopogtathat majd az adóhivatal. A Magyarországon forgalomba helyezett új gépjárművek adóeljárásait továbbra is szigorúan figyeli a hatóság. A megváltozott piaci trendeket követve a következő hónapokban vizsgálatokra számíthatnak az étrendkiegészítő és tüzelőanyag forgalmazók, valamint a klímaértékesítők- és szerelők is.
"Az elmúlt években a Nemzeti Adó- és Vámhivatal látványos fejlődésen ment keresztül, amivel jelentősen szűkítette az adókerülés lehetőségeit. Az immár mesterséges intelligenciát is hasznosító, automatizált folyamataival és a nemzetközi forrásokkal kiegészített adatbázisával egyre célzottabb ellenőrzésekre képes – akár már a hivatal épületéből, az ügyfél felkeresése nélkül is” – hangsúlyozta Dr. Séra Gergely, az EY Adóperek területének partnere. A szakember hozzátette, hogy ezzel párhuzamosan azt sem szabad elfelejteni, hogy a szervezet ügyfélközpontú szolgáltatóvá vált, ahol a jogkövető adózókat adminisztratív könnyítések is segítik ügyeik intézésében.