Felülírják a rövid távú üzleti célok a vállalatok hosszú távú terveit

Ennek kárát láthatják a fenntarthatósági programok – mutat rá az EY 1000 pénzügyi vezető (CFO) bevonásával készült nemzetközi kutatása.

A megkérdezett CFO-k mindössze hatoda (16 százalék) véli úgy, hogy kifogástalan a cég pénzügyi osztályának működése, ennek ellenére maroknyian (14 százalék) vannak azok, akik gyökeres átalakításba kezdtek, hogy modernizálják a folyamatokat.

A pénzügyi vezetők fele leginkább az azonnali elvárásoknak igyekszik megfelelni. Többségük (67 százalék) úgy látja, hogy a vezetőségben komoly nézeteltérések vannak arról, hogy mekkora figyelmet kapjanak most a hosszú távú célok. Ennek leginkább (37 százalék) a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) kezdeményezések látják kárát.

„Tévhit, hogy a klímaváltozás elleni küzdelem egy áldozat a profit oltárán. A vállalatok fenntarthatósági befektetései anyagilag is jócskán megtérülnek. Arról nem is beszélve, hogy az ESG-elvek szerint eljáró cégek a pénzben kimutatható haszon mellett kollégáik jóllétével és számos más, pozitív tényezővel is számolhatnak” – hangsúlyozta Lukács Ákos, az EY Klímaváltozási és Fenntarthatósági tanácsadással foglalkozó területének partnere.

A tanulmány szerint a pénzügyi igazgatóknak meghatározó szerepe lehetne a feszültségek feloldásában, valamint a rövid és hosszú távú prioritások közötti egyensúly megteremtésében, azonban csupán a CFO-k kevesebb mint harmada hajlandó minden esetben hangot adni véleményének.

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo