Repesztenek az áruházak saját márkás termékei

Világszerte megterheli a háztartások költségvetését a tartós infláció, ami kihat a vásárlási szokásaikra is. Az otthoni kikapcsolódás mellett egyre népszerűbbé válnak az úgynevezett saját márkás termékek – mutat rá az EY friss, 30 ország több mint 23 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatása.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Szinte mindenki (85 százalék) aggódik a pénzügyei miatt, a vevők döntő többsége (72 százalék) árérzékenyebbé vált, különösen az élelmiszerek és más alapvető árucikkek esetében. Számos válaszadó emellett kevesebbet költ ételrendelésre, divatcikkekre, szépségápolásra, valamint szórakoztató elektronikára. A megkérdezettek kétharmada a jelenlegi helyzetben azt is átgondolja, miként hódoljon kedvenc időtöltéseinek. Ennek megfelelően, egyre többen tervezik, hogy otthon kapcsolódnak ki és fogadnak vendégeket, valamint gyakrabban főznének maguknak, ami jelentős változás a tavalyi adatokhoz képest.

Az infláció nem barátja a hagyományos márkáknak
Az infláció nem barátja a hagyományos márkáknak
Fotó: Depositphotos

Eljött a saját márkás termékek további megerősödésének kora?

Az emelkedő költségek hatására a fogyasztók közel egyharmada már a saját márkás termékeket részesíti előnyben, és többségük szerint ezek ugyanúgy megfelelnek az igényeiknek. Sőt, több mint harmaduk nem is tervezi, hogy visszatér a korábban preferált prémium termékekhez.

„A kiskereskedők igyekeznek kihasználni a helyzetet, és jól célzott promóciókkal tovább gerjesztik a saját márkás termékek iránti növekvő keresletet. A prémium cikkek forgalmazói kritikus időszak előtt állnak. A vevői igények sokkal mélyebb ismerete és azok változásainak azonnali nyomon követése lesz szükséges ahhoz, hogy jobban optimalizáljak a kínálatot, célozzanak meg speciális vevői szegmenseket, lépjenek be bizonyos kategóriába. Adott esetben tehát egy teljesen újragondolt marketing stratégiára lehet szükség, hogy megőrizzék vevőik elégedettségét és újabb hűséges vásárlókat szólítsanak meg” – mutatott rá Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo