Szinte mindenki (85 százalék) aggódik a pénzügyei miatt, a vevők döntő többsége (72 százalék) árérzékenyebbé vált, különösen az élelmiszerek és más alapvető árucikkek esetében. Számos válaszadó emellett kevesebbet költ ételrendelésre, divatcikkekre, szépségápolásra, valamint szórakoztató elektronikára. A megkérdezettek kétharmada a jelenlegi helyzetben azt is átgondolja, miként hódoljon kedvenc időtöltéseinek. Ennek megfelelően, egyre többen tervezik, hogy otthon kapcsolódnak ki és fogadnak vendégeket, valamint gyakrabban főznének maguknak, ami jelentős változás a tavalyi adatokhoz képest.
Eljött a saját márkás termékek további megerősödésének kora?
Az emelkedő költségek hatására a fogyasztók közel egyharmada már a saját márkás termékeket részesíti előnyben, és többségük szerint ezek ugyanúgy megfelelnek az igényeiknek. Sőt, több mint harmaduk nem is tervezi, hogy visszatér a korábban preferált prémium termékekhez.
„A kiskereskedők igyekeznek kihasználni a helyzetet, és jól célzott promóciókkal tovább gerjesztik a saját márkás termékek iránti növekvő keresletet. A prémium cikkek forgalmazói kritikus időszak előtt állnak. A vevői igények sokkal mélyebb ismerete és azok változásainak azonnali nyomon követése lesz szükséges ahhoz, hogy jobban optimalizáljak a kínálatot, célozzanak meg speciális vevői szegmenseket, lépjenek be bizonyos kategóriába. Adott esetben tehát egy teljesen újragondolt marketing stratégiára lehet szükség, hogy megőrizzék vevőik elégedettségét és újabb hűséges vásárlókat szólítsanak meg” – mutatott rá Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője.