Piac&Profit cikkei


Piac&Profit cikkei

Az utazásszervező és közvetítő tevékenységről szóló 213/1996. (XII. 23.) Kormányrendelet módosításár 

A kormány április 3-i ülésén elfogadta a 213/1996. (XII. 23.) kormányrendelet módosítását. Az utazási vállalkozások működési feltételeit szabályozó új kormányrendelet elsősorban a belföldről külföldre történő utazásszervezőket és a szervezetten külföldre utazó turistákat érinti. A vagyoni biztosíték rendszerének korszerűsítésével jelentősen megnő az utasok biztonsága. Megszűnik az a veszély, hogy az utas az utazásszervező hibájából külföldön reked és növekszik az esélye annak, hogy az utazásszervező mulasztása miatt elmaradó útra már befizetett előleget illetve részvételi díjat az utas visszakapja.

Az utazásszervező és közvetítő tevékenységről szóló 213/1996. (XII. 23.) Kormányrendelet módosításár 

A kormány április 3-i ülésén elfogadta a 213/1996. (XII. 23.) kormányrendelet módosítását. Az utazási vállalkozások működési feltételeit szabályozó új kormányrendelet elsősorban a belföldről külföldre történő utazásszervezőket és a szervezetten külföldre utazó turistákat érinti. A vagyoni biztosíték rendszerének korszerűsítésével jelentősen megnő az utasok biztonsága. Megszűnik az a veszély, hogy az utas az utazásszervező hibájából külföldön reked és növekszik az esélye annak, hogy az utazásszervező mulasztása miatt elmaradó útra már befizetett előleget illetve részvételi díjat az utas visszakapja.

Sikeres aukciók a Marketline-on 

Egyre több nagyvállalat veszi igénybe a Marketline elektronikus piactér on-line aukciós szolgáltatását eladási és beszerzési szándékkal egyaránt. A szervező vállalatok a beszerzési aukciók során az árak csökkenését, nagyobb piaci versenyt és szélesebb kínálatot, ezáltal számottevő megtakarítást, értékesítési aukcióikon pedig magasabb eladási árakat érhetnek el.

Sikeres aukciók a Marketline-on 

Egyre több nagyvállalat veszi igénybe a Marketline elektronikus piactér on-line aukciós szolgáltatását eladási és beszerzési szándékkal egyaránt. A szervező vállalatok a beszerzési aukciók során az árak csökkenését, nagyobb piaci versenyt és szélesebb kínálatot, ezáltal számottevő megtakarítást, értékesítési aukcióikon pedig magasabb eladási árakat érhetnek el.

A kereskedelmi márkák kínálata 

Még mindig dinamikusan növekszik a kereskedelmi márkás termékek száma. Tavaly év végén ugyanis már 1824 kereskedelmi márkás terméket kínáltak a hazai boltokban. Majdnem kétszer annyit, mint egy évvel korábban. Ilyen módon leginkább a Tesco, Spar és Metro törekszik a vásárlók megnyerésére. A kereskedelmi márkák kétharmada élelmiszer, egyötöde kozmetikai cikk, míg a többi tisztítószer. Az egyes kategóriák közül a legtöbb saját márkás termék konzerv, valamint tej és tejtermék.

A kereskedelmi márkák kínálata 

Még mindig dinamikusan növekszik a kereskedelmi márkás termékek száma. Tavaly év végén ugyanis már 1824 kereskedelmi márkás terméket kínáltak a hazai boltokban. Majdnem kétszer annyit, mint egy évvel korábban. Ilyen módon leginkább a Tesco, Spar és Metro törekszik a vásárlók megnyerésére. A kereskedelmi márkák kétharmada élelmiszer, egyötöde kozmetikai cikk, míg a többi tisztítószer. Az egyes kategóriák közül a legtöbb saját márkás termék konzerv, valamint tej és tejtermék.

Magyar-brit kereskedelmi kapcsolatok 

Együtt Európáért címmel rendezett konferenciát a két ország együttműködésének jelenéről és jövőjéről az Egyesült Királyság Magyarországi Nagykövetsége a Westend Hilton Hotelben.

Magyar-brit kereskedelmi kapcsolatok 

Együtt Európáért címmel rendezett konferenciát a két ország együttműködésének jelenéről és jövőjéről az Egyesült Királyság Magyarországi Nagykövetsége a Westend Hilton Hotelben.

Személyzeti marketing a neten 

A vállalatok számára fontos feladat annak meghatározása, hogy milyen módon tudják elérni és megszólítani a magasan képzett szakemberek és a vezetők utánpótlását. Ebből a szempontból fontos szerep jut a korszerű információ-technológiai eszközökre, elsősorban az internetre, amely az utóbbi években a személyzeti munka terén is egyre fontosabb médiummá vált.

Személyzeti marketing a neten 

A vállalatok számára fontos feladat annak meghatározása, hogy milyen módon tudják elérni és megszólítani a magasan képzett szakemberek és a vezetők utánpótlását. Ebből a szempontból fontos szerep jut a korszerű információ-technológiai eszközökre, elsősorban az internetre, amely az utóbbi években a személyzeti munka terén is egyre fontosabb médiummá vált.

Elérte a forgalom a 220 milliárdot. 

A ruházati piac erőviszonyai némileg átrendeződtek a második félévben. A karácsony előtti bevásárlások és a télre való felkészülés a vártnál nagyobb mértékben növelte meg a piac méretét. Így 220 milliárd forintra tehető a ruházati cikkek forgalma 2000-ben, a GfK FashionScope előzetes adatai alapján.

Elérte a forgalom a 220 milliárdot. 

A ruházati piac erőviszonyai némileg átrendeződtek a második félévben. A karácsony előtti bevásárlások és a télre való felkészülés a vártnál nagyobb mértékben növelte meg a piac méretét. Így 220 milliárd forintra tehető a ruházati cikkek forgalma 2000-ben, a GfK FashionScope előzetes adatai alapján.

Gyorsjelentés az internetgazdaságról V. 

Fókuszban: a pénzügyi szektor

Gyorsjelentés az internetgazdaságról V. 

Fókuszban: a pénzügyi szektor

A Visa-kártyák magyarországi forgalma 

A Visa-kártyák magyarországi forgalma tavaly elérte a 2,34 milliárd USA dollárt (709 milliárd forintot). Az évi 12%-os növekedésnek megfelelő értékkel hazánk a hatodik legnagyobb Visa-forgalommal rendelkező ország a Közép-Európát, a Közel-Keletet és Afrikát tömörítő CEMEA-régióban.

A Visa-kártyák magyarországi forgalma 

A Visa-kártyák magyarországi forgalma tavaly elérte a 2,34 milliárd USA dollárt (709 milliárd forintot). Az évi 12%-os növekedésnek megfelelő értékkel hazánk a hatodik legnagyobb Visa-forgalommal rendelkező ország a Közép-Európát, a Közel-Keletet és Afrikát tömörítő CEMEA-régióban.

Egyesült Királyság-Magyarország Akcióterv 

Konferencia az egységes európai piac lehetőségeiről és kihívásairól: március 28.

Egyesült Királyság-Magyarország Akcióterv 

Konferencia az egységes európai piac lehetőségeiről és kihívásairól: március 28.

Hatáskört vonnak el az agrártárcától 

A kormány a közeljövőben hatásköröket von el a kisgazda irányítású Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumtól (FVM) – értesült koalíciós forrásból a Népszabadság.

Hatáskört vonnak el az agrártárcától 

A kormány a közeljövőben hatásköröket von el a kisgazda irányítású Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumtól (FVM) – értesült koalíciós forrásból a Népszabadság.

A vállalkozói építésű, új lakások kínálata 

A statisztikai adatok jelzése szerint az elmúlt évben a hazai lakáspiac kimozdult végre a holtpontról. Nemcsak országosan emelkedett néhány ezerrel az átadott új otthonok összaránya, de a kormány új építkezést támogató programját követően ugrásszerűen nőtt a lakásépítési piacra belépő, építkezni szándékozó cégek száma is. A kínálat bővülése, a beruházó társaságoknak a vevőkért folyó piaci versenye szakértők véleménye szerint akár már rövidtávon csökkenést eredményezhet a vállalkozói lakás-négyzetméterárakban.

A vállalkozói építésű, új lakások kínálata 

A statisztikai adatok jelzése szerint az elmúlt évben a hazai lakáspiac kimozdult végre a holtpontról. Nemcsak országosan emelkedett néhány ezerrel az átadott új otthonok összaránya, de a kormány új építkezést támogató programját követően ugrásszerűen nőtt a lakásépítési piacra belépő, építkezni szándékozó cégek száma is. A kínálat bővülése, a beruházó társaságoknak a vevőkért folyó piaci versenye szakértők véleménye szerint akár már rövidtávon csökkenést eredményezhet a vállalkozói lakás-négyzetméterárakban.

Erősödnek a boltláncok. Több a kereskedelmi márka és folytatódik a koncentráció 

A magyar háztartások átlagosan naponta egyszer vásárolnak élelmiszert vagy háztartási vegyi árut. Alkalmanként 1060 forintot költenek el rájuk. Többek között ezt állapította meg Horváth Annamária, a GfK Piackutató Intézet cégvezetője a napi fogyasztási cikkek piacáról tartott konferenciát összegző sajtótájékoztatón pénteken.

Erősödnek a boltláncok. Több a kereskedelmi márka és folytatódik a koncentráció 

A magyar háztartások átlagosan naponta egyszer vásárolnak élelmiszert vagy háztartási vegyi árut. Alkalmanként 1060 forintot költenek el rájuk. Többek között ezt állapította meg Horváth Annamária, a GfK Piackutató Intézet cégvezetője a napi fogyasztási cikkek piacáról tartott konferenciát összegző sajtótájékoztatón pénteken.

Adóvariációk. Senki nem járt jól 

Az új adótörvényekben a társaságokra vonatkozó szabályok változtak elsősorban. Vihart leginkább a reprezentációs költségek megadóztatása kavart, de a kormány által folyamatosan emlegetett ellentétel, a „tízmilliós” beruházási adókedvezmény – ami valójában maximum 1,8 millió forint – fogadtatása sem egyértelműen pozitív. Összességében az ígért csökkentések helyett az idén növekednek a vállalkozókat sújtó adóterhek, a kisebb cégek mozgástere tovább szűkült, állítják a szakértők.

Adóvariációk. Senki nem járt jól 

Az új adótörvényekben a társaságokra vonatkozó szabályok változtak elsősorban. Vihart leginkább a reprezentációs költségek megadóztatása kavart, de a kormány által folyamatosan emlegetett ellentétel, a „tízmilliós” beruházási adókedvezmény – ami valójában maximum 1,8 millió forint – fogadtatása sem egyértelműen pozitív. Összességében az ígért csökkentések helyett az idén növekednek a vállalkozókat sújtó adóterhek, a kisebb cégek mozgástere tovább szűkült, állítják a szakértők.

Nemzeti Agrár-környezetvédelmi Program 

Készült: 1999. november (Részletek)

Nemzeti Agrár-környezetvédelmi Program 

Készült: 1999. november (Részletek)

Nők az életben – nők a neten 

 

Nők az életben – nők a neten 

 

Friss zacskós tej a sláger, de nem mindenhol 

54 milliárd forint a magánfogyasztás értéke

Friss zacskós tej a sláger, de nem mindenhol 

54 milliárd forint a magánfogyasztás értéke

TOP 1500 helyzete és kilátásai 

Növekvő beruházási kedv, stabilizálódó kilátások A tanulmány a TÁRKI Rt. keretében 1998–2001 között folyó („TOP 1500 helyzete és kilátásai”), a Magyar Nemzeti Bank és a Pénzügyminisztérium által támogatott kutatás adatfelvételeinek eredményeire támaszkodik.

TOP 1500 helyzete és kilátásai 

Növekvő beruházási kedv, stabilizálódó kilátások A tanulmány a TÁRKI Rt. keretében 1998–2001 között folyó („TOP 1500 helyzete és kilátásai”), a Magyar Nemzeti Bank és a Pénzügyminisztérium által támogatott kutatás adatfelvételeinek eredményeire támaszkodik.

AdóSar(c)ok – szakmai vitafórum a KPMG-nél 

A reprezentációs költségek adózásában történt szigorításokat sokan és hevesen bírálják, a pénzügyi tárca a kereskedelmi és iparkamarával együttműködve már dolgozik a módosító javaslaton, amely várhatóan március végére készül el. A KPMG e témában rendezett vitafórumán az APEH és a Pénzügyminisztérium munkatársai az elhangzott felvetések nyomán azt mondták, a jobb érthetőség kedvéért egyelőre újabb példákkal egészítik ki az adóhivatal honlapján szereplő iránymutatások egy részét. A fórum házigazdája, Kajtár László adópartner olyan mérkőzéshez hasonlította a szemináriumot, amelynek nincs győztese, ám az „adok-kapokból” mindenki sokat tanulhat.

AdóSar(c)ok – szakmai vitafórum a KPMG-nél 

A reprezentációs költségek adózásában történt szigorításokat sokan és hevesen bírálják, a pénzügyi tárca a kereskedelmi és iparkamarával együttműködve már dolgozik a módosító javaslaton, amely várhatóan március végére készül el. A KPMG e témában rendezett vitafórumán az APEH és a Pénzügyminisztérium munkatársai az elhangzott felvetések nyomán azt mondták, a jobb érthetőség kedvéért egyelőre újabb példákkal egészítik ki az adóhivatal honlapján szereplő iránymutatások egy részét. A fórum házigazdája, Kajtár László adópartner olyan mérkőzéshez hasonlította a szemináriumot, amelynek nincs győztese, ám az „adok-kapokból” mindenki sokat tanulhat.

Gyorsjelentés az internetgazdaságról (összefoglaló) 

A GKI Gazdaságkutató Rt. – a Webigen Rt.-vel és a Sun Microsystems Magyarországgal együttműködve – negyedévente felméri az internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. A 2001 I. negyedéves felmérésünk legfontosabb, összegző eredményei a következők.

Gyorsjelentés az internetgazdaságról (összefoglaló) 

A GKI Gazdaságkutató Rt. – a Webigen Rt.-vel és a Sun Microsystems Magyarországgal együttműködve – negyedévente felméri az internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. A 2001 I. negyedéves felmérésünk legfontosabb, összegző eredményei a következők.

Vásárlási szokások 

Európában a magyar vásárlók a legkifinomultabb ízlésűek közé tartoznak, derül ki a világ egyik vezető nemzetközi ingatlan-tanácsadó cége, a Healey & Baker által nemrégiben közzétett jelentésből. A 12 ország 7000 vásárlója megkérdezésével készített páneurópai felmérés, amelynek címe „Ahol az emberek vásárolnak” az európaiak élelmiszer és ruházati cikkek vásárlási szokásait veszi górcső alá. Ebben az évben első alkalommal különösen Magyarországot kihangsúlyozva, a felmérés azt vizsgálja, hogy a vásárlók miként viszonyulnak a bevásárlóközpontokhoz.

Vásárlási szokások 

Európában a magyar vásárlók a legkifinomultabb ízlésűek közé tartoznak, derül ki a világ egyik vezető nemzetközi ingatlan-tanácsadó cége, a Healey & Baker által nemrégiben közzétett jelentésből. A 12 ország 7000 vásárlója megkérdezésével készített páneurópai felmérés, amelynek címe „Ahol az emberek vásárolnak” az európaiak élelmiszer és ruházati cikkek vásárlási szokásait veszi górcső alá. Ebben az évben első alkalommal különösen Magyarországot kihangsúlyozva, a felmérés azt vizsgálja, hogy a vásárlók miként viszonyulnak a bevásárlóközpontokhoz.

Kategóriamenedzsment Klub a GfK-nál 

Még viszonylag alacsony a hazai láncok vásárlóinak bolt iránti lojalitása. Ennek növelésére ad lehetőséget a kategóriamenedzsment, amelynek aktuális szakmai kérdéseit a GfK Kategóriamenedzsment Klubjának első összejövetelén vitatták meg február végén, Budapesten.

Kategóriamenedzsment Klub a GfK-nál 

Még viszonylag alacsony a hazai láncok vásárlóinak bolt iránti lojalitása. Ennek növelésére ad lehetőséget a kategóriamenedzsment, amelynek aktuális szakmai kérdéseit a GfK Kategóriamenedzsment Klubjának első összejövetelén vitatták meg február végén, Budapesten.

Gyorsjelentés az internetgazdaságról IV. 

Fókuszban: az internet- és kábeltelevízió-szolgáltatók

Gyorsjelentés az internetgazdaságról IV. 

Fókuszban: az internet- és kábeltelevízió-szolgáltatók

Ha hiányzik a kötelező 

Megjelent a Piac és Profit magazin 2001. márciusi számában.

Ha hiányzik a kötelező 

Megjelent a Piac és Profit magazin 2001. márciusi számában.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Pontosság, következetesség és együttműködés: milyen egy minőségi audit?

Pontosság, következetesség és együttműködés: milyen egy minőségi audit? 

A Smart Insurance Broker kiváló minőségű auditokat biztosít.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo