Fantasztikus magyar fűtőberendezés, ami rakétatechnikával működik

Kovács Aurél jól menő autókereskedő volt, akit a devizahitelválság egyenesen vitt a csődbe. Mélypontra került, szó szerint kenyérgondokkal küzdöttek, hogy két gyermekét és feleségét el tudja tartani. Most ismét egy olyan vállalkozó, aki alig győzi kiszolgálni ügyfeleit egy teljesen más területen. Interjú.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ön egy nagy visszatérő.

Életemből több mint 10 évet fektettem abba, hogy a magyar autókereskedelemnek egy minél erősebb szereplője legyek. 2008-ra egy 400 milliós cégcsoporttal rendelkeztem, amelynek két márkakereskedése és két használtautó kereskedése volt országszerte. Ha még emlékszik valaki, ebben az üzletágban akkor az jelentette a hasznot, hogy a gépkocsikat hitelre adtuk el, a kereskedők pedig a hiteljutalékokból éltek. Új autóból, akkora volt a kínálat, hogy azt a forgalmazó csak beszerzési áron, vagy annak közelében tudta értékesíteni. Aztán 2008-ban gigantikus fordulat következett be a piacon, teljes összeomlás, amit 2009-ig próbáltunk finanszírozni hátha túléljük a válságot.

Ahogy most a vendéglátósok teszik.

Nekünk nem sikerült, 200 milliós veszteségnél gyakorlatilag csődbe mentünk. Ez a történet annyira megviselt, hogy teljesen hátat akartam fordítani az autós szakmának. Ma már odajutottam, hogy még magamnak sem szeretek vásárolni gépkocsit. Két évig csak kóvályogtam, hogy most mihez kezdjek. Gáz és olajmérnöki diplomám volt, amit még az egykori Szovjetunió egyik tagállamában szereztem, hiszen én Kárpátaljáról származom. Aztán egy autós barátom megkeresett, hogy kellene neki egy olyan készülék, amiben el tudná égetni a fáradt olajat, füstmentesen, külső energiaforrás nélkül.

Fotó: Kovács Aurél
Fotó: Kovács Aurél

Akkor körülnézve a piacon azt láttam, hogy nagyon kezdetleges készülékek vannak. Ezekben jellemzően háztartási olaj égetésére alkalmas égőfejek voltak, amelyeket egy külső energiaforrással működtettek. Ehhez képest én egy egészen új technológiát vettem elő, amit a történelemből azért már lehetett ismerni. A hitleri Németország csodafegyvere használta először az impulzus alapú rendszereket a FAO rakétákban, amivel Londont bombázták. Azt viszont már kevesen tudják, hogy ezekkel a lüktető sugárhajtóművekkel először a szovjet mérnökök kezdtek el foglalkozni még a II. világháború előtt. Ezt vitték tovább a németek, ami tulajdonképpen egy spontán rezgőrendszert jelentett a fegyverekben. Na ezt vettem elő orosz szakkönyvekből és kísérleteztem vele két évet, hogy teljesítményre tudjam méretezni. 2013-ban értem el odáig, hogy szériában kezdtem el gyártani ilyen berendezéseket. Különféle típusokat, légbefúvással, vegyes tüzelésű kazán égőfejjel működőket, akár központi fűtésre köthető változatig.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo