A Super Bowl biznisz egy száguldó paripa

A Super Bowl nem csak egy játék – ez egy kulturális jelenség, és az egyik legnézettebb televíziós esemény az Egyesült Államokban.

A hirdetők évtizedek óta versenyeznek egy hőn áhított 30 másodperces helyért a nagy játék során, de ennek értéke meredeken emelkedik évtizedek óta. Most megvizsgálták hogyan alakult egy 30 másodperces Super Bowl-hirdetés átlagos költsége 1965 és 2025 között. A költségeket az inflációhoz igazították, hogy összehasonlíthatók legyenek a korábbi hirdetési költségekkel.

A Super Bowl-reklámok költsége és nézettsége egyaránt az egekbe szökött az elmúlt hat évtizedben.

2025-ben egy 30 másodperces Super Bowl reklám már 8 millió dollárba került. 1965-ben ugyanennek 37 500 dolláros díja volt. Ugyanebben az időszakban az ezeket a hirdetéseket megtekintők átlagos száma 24 millióról több mint 115 millióra (az Egyesült Államok lakosságának nagyjából egyharmada) emelkedett.

A hirdetési költségek és a nézettség hatalmas növekedése tükrözi a Super Bowl tartós népszerűségét, valamint azt, hogy egyedülálló eseményként pozicionálják, amely kolosszális közönséget vonz.

A Super Bowl-reklámok hatása messzemenő lehet az egész országban folyó felhajtástól a fogyasztói kultúra alakításáig. Ez megmagyarázza, hogy a hirdetők miért hajlandóak ilyen tetemes összegeket fizetni mindössze 30 másodpercért a képernyőn, és azt is, hogy a Super Bowl-hirdetések miért állítanak gyakran mércet a kreatív marketing számára.

A Super Bowl-reklámért milliókat fizetni azonban nagy kockázattal jár, mivel a hirdetőknek igazolniuk kell a rekordköltségeket. Míg a sikerreklámok csodákat tehetnek a márka hírnevével, addig a lapos hirdetések ugyanilyen ellentétes érzelmeket keltenek.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo