Az ezredfordulón a fejlett világ közgazdászai és politikusai hangoztatták, hogy a kommunikációs technológiákba folyó befektetés növelni fogja a termelékenységet és a béreket, mivel akkor még szentül hitték, hogy a kettő szorosan összefügg (ma már tudjuk, nem szükségszerűen). Érdekes módon a dotkom-lufi kipukkadása 2000-ben nem állította le rögtön a pozitív trendet, de a látványos növekedés elmaradt az elmúlt tizenöt évben. A „technológiaszkeptikus” Robert Gordon közgazdász ezt azzal magyarázta, hogy a mechanikus, kemény fizikai munka nagy részét már a 70-es, 80-as években kiváltotta a komputerizált technológia, utána javarészt csak a szórakoztató és kommunikációs eszközök fejlődtek látványosan, amelyek nem igazán változtatnak a termelékenységen. Kérdés, az okos eszközök és a robottechnika megugrása beindítja-e újból a hatékonysági boomot.
Net-történelem
1969 Az amerikai belügyminisztérium finanszírozásában létrejön az amerikai hadsereg komputereit összekötő ARPANET, az internet elődje.
1971 Ray Tomlinson elküldi az első e-mailt.
1990. december 20. Tim Berners-Lee elindítja az első honlapot.
1991. augusztus 6. Üzembe helyezik a World Wide Webet.
’90-es évek első fele A Palo Altó-i Sand Hill Road irodaházaiba betelepednek a Szilícium-völgy első dotkom-vállalkozásai és a hitech-szektor kockázati befektetői.
1995. augusztus 9. Tőzsdére megy a Netscape, a Mosaic internetböngésző fejlesztője.
1995 Elindul az első online banki szolgáltatás Amerikában.
1995–2000 A Nasdaq technológiai indexe ötszörösére nő. Vezető online márkák: Yahoo, Lycos, AltaVista.
2000 A dotkom-láz hevében hetente egymilliárd dollárnyi kockázati tőke áramlik a Szilícium-völgybe. A Boo.com online ruhabolt dollármilliókat szed össze, mielőtt akár egy ruhát is eladott volna.
2000. január Az AOL 200 milliárd dollárért megveszi a TimeWarnert, a világ legnagyobb médiakonglomerátumát.
2000. március A Cisco Systems 400 milliárd dolláros piaci kapitalizációjával a világ legnagyobb cége, leelőzve a Microsoftot.
2000. tavasz Kipukkad a dotkom-lufi. Zuhannak a részvényárfolyamok. Csődök és kényszerű cégegyesülések. Győztesen kerülnek ki: Amazon, Yahoo, eBay, Google.
2014 A Föld 7 milliárd lakója közül 2,5 milliárdan használják az internetet.
Pécsi Diána marketing-tanácsadó, Printy Class Kft. Nehézkesebb lenne
„Az internet előtti időkből nincs szakmai tapasztalatom, abban azonban biztos vagyok, hogy töredéknyien éltek marketingkommunikációval, sokkal kevesebben ismerték egy cég szolgáltatásait, és jóval lassabban épült fel egy márka. Összességében jóval drágábbá és nehézkesebbé válna a célcsoport elérése internet nélkül, csökkenne a hatékonyság, és beszűkülnének a kommunikációs lehetőségek is. Gondoljunk csak bele, mennyi minden nem létezne! Nem lenne honlap, SEO, Adwords, közösségi oldalak és kommunikáció, e-DM, hírlevél, online hirdetés, banner, látogatottsági és elérési statisztika, retargetálás, affinitási index és még sorolhatnám.”