Az iskolakezdéshez kapcsolódó vásárlások alkalmával egy család egy gyermekre átlagosan 10 és 20 ezer forint közötti összeget költ el a nyáron; ha új iskolatáskára is szükség van, ez akár duplájára is nőhet – derült ki a REGIO JÁTÉK friss felméréséből.
„A hátizsákok tekintetében az elsősöknél érezhető a legnagyobb ráfordítás a szülők részéről. Mivel az ergonómia mellett az is fontos szempont, hogy ne csak egy évre szolgálják ki a kisiskolásokat, legtöbben a 10-15 ezres (32%) és a 15 ezer forint feletti (31%) táskákat keresik. Szerencsére a kezdeti kiadásokat csökkenti, hogy az alsó tagozatos tanulók ingyen juthatnak hozzá a tankönyvekhez” – mondta el Gyaraki Dávid, a cég marketingvezetője.
Felsőbb osztályokban idén a családok egynegyede nem cseréli le gyermeke meglévő iskolatáskáját, minden második szülő pedig 5 és 15 ezer forint között áldoz egy új darabra. A nyári szüneti teendők után egyébként a tanszerek beszerzése is az édesanyákra marad az esetek közel 75 százalékában, akik előnyben részesítik a személyes vásárlást (60%), ám vannak, akik már az online és a bolti vásárlás kombinációját választják (30%).
Augusztus végén kezdődik a roham
A gyermekek nagy örömére az iskolaszerek kiválasztásában szinte minden családban a demokrácia érvényesül, ily módon közösen döntenek arról, milyen füzet vagy tolltartó kerüljön szeptember elsején a táskába. Ennek megfelelően alakul a főbb szempontok fontossági sorrendje is: első helyen szerepel, hogy az adott tanszer elnyerje a nebuló tetszését (86%), amit a tartósság (85%) és az ergonomikus kivitelezés (83%), végül pedig az olcsóság (62%) követ. Minden második családban fontos, hogy a kedvenc mesehős mosolyogjon például a tolltartóról: az alsósok körében a Jégvarázs, a Verdák és a Mancs őrjárat hódít, a felsősöknél pedig a Minyonok, a Monster High és a Star Wars a kedvenc.
A megkérdezettek kétharmada egyébként nem pártolja az elektronikus tankönyvek és a tablethasználat bevezetését. „A szülők visszajelzéséből kiderült, hogy a többség a tablethasználatot is plusz kiadásnak gondolja amellett, hogy a személytelenséget, a szemre gyakorolt káros hatásokat és a valódi értékek eltűnését tulajdonítják az okoseszközöknek” – mondta el a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.