Hódít a vegán a kozmetikumoknál is

Hódít a veganizmus Magyarországon, legalábbis ezt látszik alátámasztani az NRC Piackutató és a CD kozmetikai márka felmérése, amely szerint a magyar nők 53 százaléka próbálja elkerülni az olyan kozmetikumokat, amelyek állati eredetű összetevőket tartalmaznak. A magyar hölgyek 11 százaléka igyekszik beépíteni napi rutinjába a vegán termékek használatát, 86 százalékuk pedig nyitott arra, hogy kipróbáljon ilyen terméket. A választék is egyre nagyobb vegán kozmetikumokból, és külön jelölések segítik az eligazodást a vásárlók számára.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Maga a vegán fogalom egyszerre jelent életformát és filozófiát is. Azok, akik követik, tartózkodnak az állati termékek fogyasztásától (ez nemcsak a húst és halat takarja, hanem a tejtermékeket, tojást és gyakran a mézet is, továbbá egyéb állati eredetű anyagokat), és azoktól a szépségápolási termékektől is, amelyek állati eredetű összetevőket tartalmaznak, vagy állatokon tesztelték őket. Akik igazán szigorúan követik ezt az életmódot, akkor is az állatok és a környezet védelmét tartják szem előtt, ha szépségápolásról van szó, ezért olyan tusfürdőket, dezodorokat és egyéb termékeket választanak, amelyek nem tartalmaznak állati eredetű összetevőt vagy vitatott alapanyagokat. (Persze a növényi alapanyagok egy része sem éppen környezetbarát.)

És egyre többen gondolkodnak így Magyarországon: az NRC és a CD közös felmérése szerint a magyar nők jelentős többsége (65 százaléka) számára az ár és a termék illata a döntő, de sokan az összetevőket is megvizsgálják, mielőtt szépségápolási terméket vásárolnának.  A megkérdezettek 46 százaléka a különböző védjegyekre, jelzésekre is odafigyel, amelyek például arra vonatkozhatnak, hogy az adott termék bio vagy éppen nem tesztelték állatokon. Még többen igyekeznek kerülni a különböző állati összetevőket, a magyar nők 53 százaléka próbálja mellőzni az olyan kozmetikumokat, amelyekben ilyen alapanyagokat találni.

Fontos hívószó a fogyasztónak az egészség
A lakosság átalakuló fogyasztási szerkezetében egyre erősödik az a tendencia, mely szerint az egészséges és egészségesnek gondolt termékekre és szolgáltatásokra egyre nagyobb figyelmet fordítanak a háztartások.
Ezeket a jelöléseket figyeljük, ha vegán kozmetikumot keresünk

A CD márka által bevezetett CD Reinheitsgebot jelölés azt mutatja meg, hogy a termékek teljesen mentesek a vitatott összetevőktől, és állati eredetű alapanyagot sem tartalmaznak. A jelölést viselő CD termékek vegán voltára a Vegan Society vegán védjegye is garanciát jelent. A logójukat viselő termékek tesztmentesek és vegánok, megkövetelik a GMO összetevők jelölését, ezek és az előállításhoz használt ipari segédeszközök esetében sem engedik az állati eredetű összetevők felhasználását. A Vegan Action - Certified Vegan logóját szintén akkreditált vegán és állat tesztmentes termékek kaphatják.

Ha egy terméken nem látunk a vegán jelleget igazoló logót, az sem jelenti feltétlenül azt, hogy vegánként mellőzni kell. Egyes termékek véletlenül is lehetnek vegánok, mások pedig, bár az összetevők alapján jogosultak lennének a logók használatára, nem kívánják kifizetni az ezekkel járó licensz díjakat.

Érdekes, hogy a felmérés szerint már a nők 11 százaléka igyekszik beépíteni a napi rutinjába a kifejezetten vegán szépségápolási cikkek használatát. Ennél azonban jóval magasabb azoknak az aránya, akik szívesen használnának állati kísérleteket és az állati eredetű összetevőket mellőző termékeket. A megkérdezettek 33 százaléka mondta azt, hogy egészen biztosan kipróbál majd ilyen kozmetikumokat, míg 53 százalék nyilatkozott úgy, hogy valószínűleg ad majd lehetőséget ezeknek a termékeknek a közeljövőben. Ez pedig azt jelenti, hogy a magyar nők döntő többsége, 86 százaléka nyitott a vegán kozmetikumokra.

Mit jelent az, hogy vegán?
A vegán kifejezés megalkotását Donald Watson nevéhez kötik, aki a brit Vegán Társaság társalapítója, és 1944-ben úgy fogalmazott, hogy a szó a „tejtermék nélküli vegetáriánus” jelentéssel azonos. Később, 1951-ben kibővítették a veganizmus definícióját, s ma már a „világnézet, amely szerint az embernek az állatok kizsákmányolása nélkül kellene élni” jelentést kötik hozzá. Ebbe pedig a kozmetikai termékek is beletartoznak.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo