„A hírfolyamunk jelentősen átalakulhat, a Facebook ugyanis a weboldalon eltöltött idő alapján (is) rangsorolni fogja a tartalmakat” – mondja Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője, aki szerint a Facebook a most bejelentett változtatásával minimalizálni akarja azokat a posztokat, amelyek bár figyelemfelkeltőek, mégsem kínálnak érdekes, minőségi tartalmat, sőt olykor egyenesen megtévesztőek.
„Mi is rengeteg ilyennel találkozunk nap mint nap. Több oldal próbál izgalmas, néha bulváros, időnként bicskanyitogató címmel rávenni, hogy kattintsunk rájuk. De közel sem biztos, hogy ott azt kapjuk, amit vártunk. Mivel viszont sokan „bedőlnek” az átverésnek, esetleg olvasás nélkül kommentelik vagy megosztják azokat, eddig a Facebook előkelő helyre sorolta ezeket a bejegyzéseket” – jegyzi meg Forgács Mariann.
A szakember felhívja a figyelmet arra, hogy az új algoritmus figyeli majd, hogy mennyi időt töltünk egy adott oldalon, és a tartalomrangsorolásnál ez is fontos szemponttá válik. Ezenkívül az algoritmus a látogatás utáni aktivitást is figyeli, vagyis hogy hányan osztották meg vagy lájkolták a kiposztolt tartalmat. Ennek megfelelően a kattintásvadász posztok várhatóan megritkulnak vagy el is tűnnek a hírfolyamunkból. Viszont minden üzleti felhasználónak fontos lesz, hogy minőségi tartalmat posztoljon a Facebookon, pedig ez a céges oldalak mumusa.
Nem ez lesz az egyetlen változás a hírfolyamnál. „Ha linket rakunk a posztunkba, az már jó ideje a hírfolyamban egy nagy képpel együtt jelenik meg: címmel, leaddel” – mondta Forgács Mariann. A Facebook csapata arra jött rá, hogy a felhasználók jobban szeretnek az ilyen típusú megosztásra kattintani. Kétszer annyian, mint akkor, ha előbb feltöltünk egy képet, és csak utána írjuk be a linket a bejegyzés szövegébe.
A most bejelentett frissítéssel a Facebook az url megosztásának hagyományos, vagyis link formátumát helyezi előtérbe. A hírfolyamban ezeket fogja előbbre sorolni, így a jövőben többet láthatunk majd ilyen jellegű bejegyzéseket.