Vásárolj, mert tudom, hol laksz!

Nehéz megjósolni az e-kereskedelem fejlődési irányát, de az biztos, hogy a vevő hatalma egyre nagyobb lesz, ám a webshopoknak is lehetősége lesz arra, hogy „utánanyúljanak” a fogyasztóknak.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Vásárolj! - Kép: Pixabay

„Kókler jósként belenézhetek az üveggömbbe és bármit mondhatok, mert az e-kereskedelem fejlődési iránya jelenleg rendkívül képlékeny, ugyanakkor vannak bizonyos határozott trendek, amik felismerhetőek mind a magyar, mind a globális piacon” – mondta Kulcsár István Róbert a Webshop-Experts kft. vezető tanácsadója a Piac&Profit által szervezett Kkv Akadémián. Változások történnek a piaci körülményekben és a technológiákban. Emellett a vevőkiszolgálásnak is új szintjei vannak, az egyre fejlettebb logisztikai rendszerek kialakulásával. Nő a vevők hatalma is: most már bárki, bárhol bármilyen terméknek utánanézhet, így egymást irányíthatják abban, hogy melyik termék a jó, vagy kevésbé jó. Ezért a webshopoknak minél inkább a vevők igényeinek teljes kielégítésére kell törekednie.

A technológia fejlődése elsősorban a sávszélesség növekedésében érhető tetten. „Egy régi gép már egy egyszerű weboldallal sem képes megbirkózni, de a mai gépek már sok olyan megoldást is probléma nélkül kezelnek, ami korábban elképzelhetetlen lett volna. Így egyrészt teljesebbé tehetjük a vásárlási élményt, másrészt leegyszerűsíthetjük a vásárlás folyamatát. A mai vásárlók ugyanis egyre türelmetlenebbek, minél kevesebb kattintással, minél gyorsabban akarnak vásárolni” – hangsúlyozta a szakértő.

A tanácsadó szerint ezért az e-kereskedelemben a jelenlegi trend a minél gyorsabb, minél egyszerűbb webshopok irányába halad. „Mindenkinek fel kell tennie a webshop tervezésnél a kérdést: az általunk választott elemek mennyiben segítik az értékesítéseket. Ami nem segíti, azt ki kell irtani. Ami nincs velünk, az ellenünk van” – hangsúlyozta Kulcsár István Róbert, aki szerint ráadásul megjelent egy erős törekvés a standardizált elemek használatára.

Miért nem lett mindenki multimilliomos?
A válságban egyetlen kiskereskedelmi csatorna van, amely töretlenül növekszik, mégpedig az online kereskedelem – hangzott el a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIÁN. A magyar kkv-k akár üzleti ügyfeleiknek, akár a fogyasztóknak értékesítenének, nem tehetik meg, hogy ne legyenek jelen az online értékesítés világában.
2016-re a magyar e-kereskedelem arányai teljesen megváltoznak: 25 százalék lesz a PC-ről indított vásárlások aránya, míg az okostelefonokról indított vásárlások aránya 50 százalékra nő. „Ezért már most mobilalapra kell fejleszteni. Ráadásul a piac néhány éven belül már csak a reszponzív designal rendelkező felületeknek tartogat bármit is, azaz a rendszer automatikusan alkalmazkodjon ahhoz a felülethez, ahonnan a felhasználó fellépett az oldalra.

„Ráadásul megjelent a remarketing lehetősége is, azaz még azokat a látogatókat is  - újra – elérhetjük, akik valamilyen oknál fogva ellátogattak hozzánk, de nem vásároltak. Személyre szabottan megkereshetjük ezt a vásárlót és meggyőzhetjük, hogy fejezze be a vásárlást. Ez ugyan úgy hangzik mint egy Keresztapa film – vásárolj, mert tudom hol laksz – de a valóságban a vásárlók remarketingje nagyban javíthatja az értékesítés hatékonyságát.” – emelte ki előadásában a szakértő.

Az internetes értékesítés nagyon nagy hátránya, hogy nem nyújt igazi vásárlói élményt. „A webáruház rendszerek az egyszerűség és a gyorsaság mellett minél inkább megkísérelnek hatni az érzékszerveinkre. Három dimenziós termékbemutatók, videók, plasztikusabb termékleírások társulnak a „négykattintásos” szabállyal, azaz négy kattintással bármelyik vásárló juthasson le bármelyik termékhez. Ezért fontos, hogy jó termékadatbázissal és hatékony szűréssel, jó keresővel segítsük a vásárlót.

5 tévhit a webáruházakról
Hogy miért nem kezd mindenki a neten értékesíteni? Mert, sajnos, számos tévhit él még ezzel a formával kapcsolatban. Most eloszlatunk néhányat közülük.
Rendkívül fontos a logisztika: nagyon erőforrás igényes, időzített házhozszállítás, akár hétvégén és éjszaka is, vagy chat, amin keresztül valós időben érhetik el az ügyfélszolgálatot a vevők. „Rendkívül jó konverziónövelő megoldás, de az ezzel foglalkozó kollegáknak nemigen lesz másra idejük” – emelte ki a szakértő.

Kulcsár Róbert szerint már most is hatalmas szerepe van a vásárlói véleményeknek, de a jövőben még nagyobb lesz ez a hatás a webshopokra. „Lehetőség szerint még abból az üzletből is igyekezzünk jól kijönni, ahol a vásárló nem igazán találta meg a számítását. Ha jól járt, akkor ugyanis nemigen osztja meg másokkal, de ha úgy érzi átverték, akkor „teletrollkodja” az egész internetet, ami elképesztően káros hatással lesz ránk” - hangsúlyozta a szakértő.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo