Turizmus: ilyen jó még sose volt?

Újabb rekordévet vetít előre a Szallas.hu első negyedévre vonatkozó elemzése, miszerint a tavalyinál is nagyobb mértékben – mintegy 11,7%-kal – bővült a belföldi turizmus. Ebben fontos szerepe volt a három hosszú hétvégének, melyeken a wellness-szállodák kerültek főszerepbe. Tavalyhoz képest a SZÉP-kártya költés is jelentősen emelkedett, míg a hazai úti célok közül Budapest, Eger és Gyula lépett a dobogóra.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A foglalások átlagos hosszát tekintve a három éjszakára szóló belföldi pihenések ugrottak meg leginkább, közel másfélszeresére 2015 első negyedévéhez képest. „Ez elsősorban annak köszönhető, hogy szemben az előző évvel, 2016 első három hónapjában háromszor annyi volt a kikapcsolódással tölthető hosszú hétvégék száma” – magyarázta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója. A tél végi és kora tavaszi hidegek ellen az utazók közel fele a wellness-szállodák gőzfürdőibe menekült, melyeknek többnyire a 3-5 csillagos hotelek adtak otthont. A foglalások átlagértékét elemezve 20 százalékkal bővült a pihenésre és szállásra fordított összeg. „Ez a növekedés csak részben magyarázható azzal, hogy a magyarok a wellnessezésnek teret adó drágább szállásokat keresték, érvényesülni látjuk az idei évre jósolt 4-5 százalékos áremelkedést is” – tette hozzá Szigetvári József.

Kép:Pixabay

Már most felfutott a SZÉP-kártya

A turisztikai piac szereplői számára az év eddigi legtelítettebb napja március 12-ére esett, a négy napos szünetet rekordszámban nyitották a magyarok egy kiadós pihenéssel. Ennek is betudható, hogy az első negyedévben közel 80 százalékkal többen, ráadásul nagyobb értékben fizettek SZÉP-kártyával, mint tavaly. „A következő időszakot tekintve a SZÉP-kártya felhasználás tetőzni fog, hiszen május 31-éig válthatók be a 2014 során feltöltött összegek” – mondta el Szigetvári József, aki hozzátette, ennek a juttatási formának az év minden időszakában meghatározó szerepe van a belföldi turizmusban. Eltörlése szinte biztosan megtorpanásra kényszerítené a szektor fejlődését - mivel évi 130 milliárdot kaszál az állam a kidobásra ítélt elemeken.

Más cégeknek adhatjuk a pénzt, amit nem nyaraltunk el
A dolgozóiknak SZÉP-kártyát adó cégek dönthetnek úgy, hogy a kártyán megmaradt pénzekről lemondanak a belföldi turizmus élénkítése javára - egy új rendelettervezet szerint.
A tél városai a határon innen és túl

Bár a települések toplistájának első két helyét idén is lefoglalta magának Budapest és Eger, mellettük csak a tavaly negyedik helyen álló Hajdúszoboszló tudta megőrizni pozícióját. Míg az előző évi harmadik helyezett Pécs, és a tőle nem sokkal lemaradó Debrecen is hátrébb csúszott a kedveltségi listán, addig Gyula a tavalyi kilencedikről a harmadik helyre ugrott idén. Hévíznek és Siófoknak is sikerült betörnie a 10 leglátogatottabb település közé.

„Az évnek ebben a szakaszában nem meglepő, hogy a fővárosi régió tör az élre a megyék rangsorában, ugyanis a vendégforgalom közel negyede is Pest megyében koncentrálódik, melyet Eger otthona, Heves megye követ” – magyarázta Szigetvári József. Miskolctapolca eddigi sikere fellendülést hozott a megyének is, így Borsod-Abaúj-Zemplén idén már a dobogó harmadik fokáról várja a további foglalásokat és látogatásokat.

A Szallas.hu elemzése alapján a határon túlra a síelés és városnézés szerelmesei indultak útnak leginkább. Szlovákia és Lengyelország síparadicsoma, Donovaly és Zakopane bizonyult a két legvonzóbb úti célnak, míg Krakkó és Prága magával ragadó szépsége és közelsége is nagy számban vonzotta a magyar utazókat.

Félmillió euró turisztikai munkahelyteremtésre
Az Európai Bizottság ötszázezer eurót biztosít Ujhelyi István munkahelyteremtő javaslatához. Újhelyi még 2015-ben nyújtotta be a brüsszeli testülethez a „Youth on the SPOT – Special Partnership On Tourism” nevet viselő programot, amely a turisztikai szektor munkahelyteremtő képességére támaszkodva kíván enyhíteni az európai tagállamokat egyre jobban fojtogató ifjúsági munkanélküliségen - írta a Turizmus.com. Jelenleg 5,4 millió fiatal próbál eredménytelenül munkához jutni a kontinensen. A magyar politikus által benyújtott projekt az európai döntéshozók és a turisztikai szektor képviselői között szorgalmaz speciális együttműködést, amely a programnak köszönhetően minőségi és fenntartható munkahelyeket, szakmai képzéseket és gyakornoki helyeket biztosít a turisztikai ágazatban. A „pilot program"-hoz a brüsszeli testület ötszázezer eurót rendelt, ezt a keretösszeget lehet mostantól pályázati úton lehívni a huszonnyolc uniós tagállam érintett szervezetei, vállalkozásai által. A pályázatok benyújtásának határideje júniusban jár le, az ágazati szereplők által vállalt teljesítések időtartama pedig legfeljebb másfél év lehet. Ujhelyi István hangsúlyozta, hogy a turizmus az egyetlen gazdasági szektor, amely a válság ellenére is képes volt a növekedésre, és amely Európában és Magyarországon is 10 százalékkal járul hozzá az unió, illetve az ország GDP-jéhez. További információk és a pályázat ITT elérhető

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo