A hazai kkv-k többsége még azokat a lehetőségeket sem használja ki, amelyek már most is rendelkezésükre állnak, ingyen – emelte ki korábban a Piac & Profitnak Kis Ervin Egon, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzeK.org) elnöke. – A boltok többsége nincs fent a Google térképen, pedig az nem kerül pénzbe, csak regisztrálni kell. Sokaknak még mindig nincs céges profilja egyik közösségi oldalon sem, nincs Foursquare fiókja, de még egy ingyenes wifit sem szereltet fel jó néhány kávézó. Pedig most már egyértelmű, aki lemarad, az eleve vesztett helyzetből indul a versenytársakkal szemben.
A közösségi oldalak száma és fajtája, valamint a működésük, kezelésük praktikái is napról napra változnak. (Nemrég például beszüntették a „lájk koldulást” a Facebookon.) Ennek megfelelően a hatékony marketing is folyamatosan változik.
Vagyis a fenti reménybeli előnyök csak akkor érhetőek el, ha pontosan ismerjük a legfrissebb trendeket, a vonatkozó szabályokat, a bevált játék- és aktivizáló stratégiákat és számos jól működő praktika birtokában vagyunk. Számít, hogy mikor, milyen stílusban szövegezzük meg a posztokat, milyen képeket használunk, természetesen nem mindegy, hogy hol jelenünk meg, vagy, hogy hogyan tudjuk jogszerűen és hatékonyan használni az adatbázisunkat.
Mindezt összeszedni sok idő és sok fáradtság – lenne. Most viszont, a Piac&Profit KKV- Akadémiájának következő rendezvényén egy nap alatt elsajátíthatók a közösségi oldalak használatának legfontosabb fortélyai.
Helyszín: Budapest, BCM, XV. ker. Szentmihályi út 171. III. emelet
Időpont: 2014. május 22. (csütörtök) 10.00-16.00