Tippek a legegyszerűbb Facebook-hirdetéshez

A Bejegyzés kiemelés (Boost post) a Facebook legegyszerűbb hirdetési formája. Azonban ahhoz, hogy eredményesen használjuk, nem árt néhány trükköt bevetni, amelyeket szakértőnk Lévai Richárd gyűjtött egybe.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A bejegyzés kiemelés egy jó eszköz, bár az egyszerűsége egyben az átka is. Könnyű létrehozni, sok esetben hatékony, de nagyon sok olyan dolgot nem lehet kihasználni, amitől a Facebook hirdetések igazán hatékonyak.

Ügyeljünk a szabályokra!

Ha nem hirdetünk, kevésbé foglalkozik a Facebook azzal, hogy mit csinálsz, de ha hirdetünk, változik a helyzet. Minden egyes hirdetést leellenőriznek, és ha apró hibát vétünk, akkor bizony leállítják a hirdetést. Inkább ne kísérletezzünk, tanuljuk meg a szabályokat, mert ha sokat rontunk leminősítik a hirdetési fiókot, aminek a végső állomása a törlés.

Ezek a legfontosabb alapszabályok!

ne legyen 20%-nál több szöveg a képen,

ne használjunk erotikus, támadó, bántó képet.

ne használjuk túl sokszor a Facebook szót a hirdetés szövegekben,

ne legyen olyan elem a képen, amit össze lehet téveszteni egy videó lejátszó gombbal,

Mérjük a hatékonyságot

Ebben segít, ha van konverziós pixel építve a weboldalunkba, ebben az esetben ugyanis már a bejegyzés kiemelésnél beállíthatjuk a mérést, így kiderül, hogy ez a hirdetés hozott-e konverziót. De persze nem mindig a közvetlen konverzió a legpontosabb mérőszám. Fontos lehet, hogy mennyi emberhez jutott el a poszt, mennyien reagáltak rá, vagy az, hogy mennyien kattintottak át a hirdetésre. „Ezt egyébként a Facebook a tapasztalataink szerint nem elég pontosan mutatja meg. Éppen ezért mi ezt más módon szoktuk mérni. Az URL rövidítők és az URL címkézés sokkal pontosabb képet adnak” – figyelmeztetett Lévai Richárd online marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Gombnyomással vásárolhatnak a Facebook-felhasználók
Az Amerikai Egyesült Államokban a Facebook-felhasználók nemsokára pénzt is küldhetnek egymásnak. Ezért az applikáció egy új, dollár-szimbólumos gombot fog kapni. Az újítás várhatóan felpörgeti a közösségi oldalon folytatott online kereskedelmet.
Csak a rajongóknak

Erre nagyon jó a Bejegyzés kiemelése hirdetés: felerősíthetjük a hatását annak a kommunikációnak, ami csak a rajongóknak szól. (Pl. belsős sztorik, exkluzív érdekességek, csak rajongóknak szóló akciók, stb.) A rajongói célcsoport ugyanis más, mint a többi, ők már többször találkoztak az üzeneteinkel, jobban ismerik a cégünket, szívesebben fogadják akár az értékesítő üzeneteket is, sőt, általában kisebb költségen kattintanak.

Csináljunk több célcsoportot

A Bejegyzés kiemelésnél nagyon fontos, hogy különböző célcsoportokat hozhatunk létre, és el is menthetjük őket ami jelentősen egyszerűsítheti a munkánkat a későbbiekben. (Pl. ha elektronikai webáruházunk van, akkor készíthetünk egy célcsoportot azoknak, akik a digitális fényképezés iránt érdeklődnek, egyet a konyhai témák iránt érdeklődőknek, stb.)  Mindegyiket mentsük el, és ha éppen olyan témájú posztot osztunk meg, amelyiknek a fényképezőkhöz van köze, akkor ennek a célcsoportnak célozzunk. Így jobb célcsoportot érnek el a posztjaink, ennek pedig általában az eredmények növekedése a következménye.

Ha nem jött be, állítsuk le

Nézzünk rá a hirdetésre pár órával az indítása (illetve az elfogadása) után, és elemezzük, hogy mennyire hatékony. Ha valamiért nem jó, pl. rossz a poszt, nem felel meg a célcsoportnak, stb., akkor inkább állítsuk le, a Facebook csak azt a pénzt fogja levonni, amit elköltöttünk. Viszont, ha bejött, hosszabbítsuk meg Ha a posztunk nagyon bejött, mert vásárlásokat hoz, érdeklődőket, ajánlatkéréseket, vagy “csak” valami extra elérést, akkor emeljük meg a keretet!

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo