A bejegyzés kiemelés egy jó eszköz, bár az egyszerűsége egyben az átka is. Könnyű létrehozni, sok esetben hatékony, de nagyon sok olyan dolgot nem lehet kihasználni, amitől a Facebook hirdetések igazán hatékonyak.
Ügyeljünk a szabályokra!
Ha nem hirdetünk, kevésbé foglalkozik a Facebook azzal, hogy mit csinálsz, de ha hirdetünk, változik a helyzet. Minden egyes hirdetést leellenőriznek, és ha apró hibát vétünk, akkor bizony leállítják a hirdetést. Inkább ne kísérletezzünk, tanuljuk meg a szabályokat, mert ha sokat rontunk leminősítik a hirdetési fiókot, aminek a végső állomása a törlés.
Ezek a legfontosabb alapszabályok!
ne legyen 20%-nál több szöveg a képen,
ne használjunk erotikus, támadó, bántó képet.
ne használjuk túl sokszor a Facebook szót a hirdetés szövegekben,
ne legyen olyan elem a képen, amit össze lehet téveszteni egy videó lejátszó gombbal,
Mérjük a hatékonyságot
Ebben segít, ha van konverziós pixel építve a weboldalunkba, ebben az esetben ugyanis már a bejegyzés kiemelésnél beállíthatjuk a mérést, így kiderül, hogy ez a hirdetés hozott-e konverziót. De persze nem mindig a közvetlen konverzió a legpontosabb mérőszám. Fontos lehet, hogy mennyi emberhez jutott el a poszt, mennyien reagáltak rá, vagy az, hogy mennyien kattintottak át a hirdetésre. „Ezt egyébként a Facebook a tapasztalataink szerint nem elég pontosan mutatja meg. Éppen ezért mi ezt más módon szoktuk mérni. Az URL rövidítők és az URL címkézés sokkal pontosabb képet adnak” – figyelmeztetett Lévai Richárd online marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.
Erre nagyon jó a Bejegyzés kiemelése hirdetés: felerősíthetjük a hatását annak a kommunikációnak, ami csak a rajongóknak szól. (Pl. belsős sztorik, exkluzív érdekességek, csak rajongóknak szóló akciók, stb.) A rajongói célcsoport ugyanis más, mint a többi, ők már többször találkoztak az üzeneteinkel, jobban ismerik a cégünket, szívesebben fogadják akár az értékesítő üzeneteket is, sőt, általában kisebb költségen kattintanak.
Csináljunk több célcsoportot
A Bejegyzés kiemelésnél nagyon fontos, hogy különböző célcsoportokat hozhatunk létre, és el is menthetjük őket ami jelentősen egyszerűsítheti a munkánkat a későbbiekben. (Pl. ha elektronikai webáruházunk van, akkor készíthetünk egy célcsoportot azoknak, akik a digitális fényképezés iránt érdeklődnek, egyet a konyhai témák iránt érdeklődőknek, stb.) Mindegyiket mentsük el, és ha éppen olyan témájú posztot osztunk meg, amelyiknek a fényképezőkhöz van köze, akkor ennek a célcsoportnak célozzunk. Így jobb célcsoportot érnek el a posztjaink, ennek pedig általában az eredmények növekedése a következménye.
Ha nem jött be, állítsuk le
Nézzünk rá a hirdetésre pár órával az indítása (illetve az elfogadása) után, és elemezzük, hogy mennyire hatékony. Ha valamiért nem jó, pl. rossz a poszt, nem felel meg a célcsoportnak, stb., akkor inkább állítsuk le, a Facebook csak azt a pénzt fogja levonni, amit elköltöttünk. Viszont, ha bejött, hosszabbítsuk meg Ha a posztunk nagyon bejött, mert vásárlásokat hoz, érdeklődőket, ajánlatkéréseket, vagy “csak” valami extra elérést, akkor emeljük meg a keretet!