Az eljárás elindítását egy kereskedelmi ellenőrzés során vett minta vizsgálati eredményei indokolták. Ezt követően a hamisított borászati tételeket az előállító jánoshalmai telephelyén tartott vizsgálatkor mintázták az ellenőrök. A mintákat a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Borászati Igazgatóság laboratóriumában vizsgálták. Az eredmények több tételnél is azt bizonyították, hogy azok tényleges alkoholtartalmának 80%-a nem szőlő eredetű. Több megmintázott termék hibás íze és illata miatt nem felelt meg a 127/2009. (IX. 29.) FVM rendeletben előírtaknak.
A vállalkozást először 30 napos ideiglenes bezárással szankcionálták, majd – mivel a tiltott cselekményt két éven belül ismételten elkövette – működési engedélyét is visszavonták.
A hatóság szigorú döntésében az is szerepet játszott, hogy a vállalkozás nem tartotta be a nyilvántartási, bizonylatolási és jelölési kötelezettségeket és pincekönyvet sem vezetett. A borászati tételeket tartalmazó tartályokon a jelölés hiányos volt, a termékek pincekönyv szerinti megnevezése és mennyisége nem szerepelt. Emellett a borászati üzem telephelyén 2012. augusztus előtt végrehajtott borászati műveleteket, készletmozgást nem vezették be a pincekönyvbe.
A működési engedély visszavonásán felül a vállalkozó milliós bírságra számíthat, a hamisított borászati termékek ügyében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal területileg illetékes Vám-és Pénzügyőri Igazgatósága jár el. A bírság pontos összegét az eljárás későbbi szakaszában határozzák majd meg.
Lecsaptak a hamisítványt kínáló weboldalakra
Amerikai és európai együttműködéssel összesen 132 hamis termékeket kínáló weboldalt zároltak a hatóságok a Cyber Monday vásárlási napra időzített akció során. Az Egyesült Államok Bevándorlási és Vámhivatalának (ICE) Belbiztonsági Nyomozóirodája (HSI), az Europol, valamint belga, dán, francia, román és brit hatóságok vettek részt abban a közös akcióban, amelynek során a 132 illegális e-kereskedelmi oldal domain nevét zárolták. Az akciót, amely „Project Cyber Monday 3” és „Project Transatlantic” néven futott a marketinges kifejezéssel Cyber Monday-nek nevezett napra (november 26-ára) időzítették. Ez az a nap, amikor az amerikai hálaadás ünnepét követően az internetes kereskedők jelentős kedvezménnyel megnyitják az ünnepi vásárlási szezont.