Azonban nem elég kitűzni az elérendő célokat, egy jó menedzser rengeteg olyan technikával is rendelkezik, melyeket folyamatosan be tud vetni a sikeres és hasznos munkavégzés érdekében. Ezekből mutatunk be ötöt.
Igazságosság
Aki dolgozott már olyan helyen, ahol a főnök kis kedvence villogott és aratta le a babérokat minden egyes nap, pontosan tudja, mennyire elviselhetetlen a légkör. Ráadásul a kivételezés nem csak a hangulatot rombolja, de a motivációt is, csökkenti a termelékenységet és keresztbe tesz a munkatársak bármilyen jobbító szándékának. Ahhoz, hogy a legjobbat hozzák ki magukból, az alkalmazottaknak tudnia kell, milyen lehetőségeket tartogat a jövő a számukra a cégnél. Ezt pedig a menedzsereknek kell megmutatnia. El kell beszélgetnie a munkatársakkal, meg kell vitatnia a célokat és eredményeket, motiválnia kell őket és szükség esetén közbe kell avatkoznia. Az igazságosság sokszor nem más, mint közbelépés. Ha egy negatív esemény kapcsán a menedzser nem lép közbe és tesz igazságot vagy mutat irányt, az hamar kiábrándultsághoz vezet majd a munkatársak körében, majd bizalmatlansághoz, ellenérzésekhez és végül zuhanó motivációhoz.
Nyitottság
Ahhoz, hogy egy csapat jól működjön, ismernie kell a menedzsment céljait és elvárásait. Ezek természetesen nem mindig egyeznek meg a dolgozók elképzeléseivel, sok alkalmazott azonban fél megfogalmazni az ötleteit, tartva attól, hogy a vezetőség lehurrogja. Éppen ezért a jó menedzsernek bátorítania kell a csapatát, hogy álljon elő új ötletekkel. Állapodjon meg velük: csak akkor panaszkodhatnak, ha rögtön előállnak valami jobb megoldással. Meg fog lepődni, hány újszerű ötlet kerül majd felszínre.
Következetesség
Megerősítés
Egy csapat akkor teljesít jól és halad előre, ha érzi a háta mögött a támogatást. Az ideális munkakörnyezet bizalmon, visszacsatolásokon, elfogadáson és kölcsönös tiszteleten alapul. Ha egy alkalmazott fél a visszautasítástól, nem csak nem fog kiválóan teljesíteni, kifejezetten beszűkül a gondolkodása és középszerű munkát végez majd. A csapattagok nem egymás ellen küzdenek, hanem együttesen egy célért, ezt pedig a menedzsernek kell megerősítenie mindenki számára.
Kommunikáció
Néha az üzenet megfogalmazása és az átadás módja legalább olyan fontos, mint maga az üzenet. "Ismerd meg a közönséged" - ez a mondás legalább annyira igaz a menedzserek, mint a színház világára. Olykor-olykor a munkatársak is küzdenek tanulási, feldolgozási nehézségekkel, stresszel. Előfordulhat, hogy egy-egy tag gyengébb teljesítménye miatt az egész csapat rosszabbul teljesít. Ezekben a pillanatokban egyáltalán nem mindegy, hogyan fogalmazzuk meg a véleményünket. Egyes megjegyzéseket, javaslatokat többször is el kell mondani, hogy valóban hassanak, ezeket érdemes írásban is megerősíteni, a későbbi visszakövethetőség kedvéért. És ami a legfontosabb, ne feledje, hogy a jó kommunikáció egyben azt is jelenti, hogy Ön mindig nyitott a munkatársakkal való beszélgetésre, eszmecserére.