1. Már a honlap tervezése során gondoljunk a keresőoptimalizálásra!
A legnagyobb hiba, amit honlaptulajdonosként elkövethetünk az, hogy a csak utólag gondolunk a keresőmotoroknak való megfelelésre. Pedig sok fáradtságtól és kudarctól kímélhetnénk meg magunkat, hogy ha a keresőoptimalizációt a tervezési folyamat egyik fő komponensének tekintenénk. Persze az oldal felépítésének alapvetően a célközönség igényeire kell épülnie, de ahhoz, hogy hozzájuk eljussunk, fontos, hogy a keresők kedvére is tegyünk.Célszerű úgynevezett kereső specialistához fordulnunk, aki meg tudja határozni, hogy mely kulcsszavakat, kifejezéseket célszerű használni az oldal információs szerkezetében: a navigációs rendszerekben, kategóriákban, a belső linkekben, a címsorokban és a link cserékben (kereszthivatkozások). Szerencsére egyre többen belátják a SEO fontosságát a sikeres honlap tervezésekor. Ugyanakkor még mindig számost tévhit él vele kapcsolatban. Itt segítünk eloszlatni néhányat, amik sokakat megzavarhatnak.
Fontos tisztán látnunk, hogy valójában hogyan is teljesít a weboldalunk. A Google Analytics segítségével ma már szinte bármit mérni lehet egy honlapon, azonban nem mindent érdemes, és van, amit egyszerűen muszáj.
Az egyik feltétel a számos közül ahhoz, hogy a keresők jó helyre rangsorolják a honlapunkat, a kulcsszavak és kifejezések megfelelő használata. Jelenleg két módon lehet meghatározni, hogy a lap helyesen fókuszált-e a témában: felhasználói tesztekkel és a kulcsszó előfordulási intenzitásának elemzéseivel. A sikeres weboldalakon a kulcsszavak, -kifejezések rendszerint a HTML title tag-ben, a főcímsorban (headline-ban), a belső linkekben, a termék nevében és a hozzá kapcsolódó leírásban, és a kereszthivatkozásokban szerepelnek. (Itt talál még némi segítséget a SEO első lépéseinek megtételéhez.)
Természetesen egy honlap még nem lesz sikeres csak attól, hogy nagyszerűen néz ki, a legtöbb forgalmat többnyire a jó SEO, avagy a keresőoptimalizálás, valamint természetesen az exkluzív tartalom generálja Érdemes komolyan átgondolni, hogy az adott honlapon milyen információkat közlünk, honnan veszünk át anyagokat, milyen képeket és videókat teszünk fel. Az adatok alapján a legtöbb pénzt és a legtöbb látogatót azok a honlapok generálják, akik nagyon sokat adnak a minőségre! (További tippeket a sikeresebb weboldalhoz itt talál.)
3.Tartsunk egyensúlyt a honlapunkon szereplő HTML-formátumú szöveg és grafika között!
Egy oldal lehet alul- vagy túldizájnolt is. Az egyik véglet az olyan Flash oldal, melynek a belépő oldala úgy néz ki, mint egy Flash-mozi. Látszólag úgy tűnik, hogy egy Flash oldal több elkülönült web oldalt tartalmaz. Azonban ez a feltételezés nem igaz. Rengeteg Flash oldal egy egyszerű weboldalból áll, mely egy egyszerű Flash animációt tartalmaz. Egy ilyen oldalt nem lehet jó helyre rangsorolni a keresők találati listáján. A másik véglet az olyan oldal, mely túl sok grafikai elemet tartalmaz. A kulcsszavakban gazdag tartalom sok látogatót vonzhat az oldalra, de egy olyan oldal, mely túl sok grafikai elemet tartalmaz, nem fejezi ki a megbízhatóságot, hitelességet és a professzionalizmust, vagy legalábbis nem elég ahhoz, hogy a látogatóból vásárlót konvertáljon.
Lehet, hogy ellentmondásosnak hangzik az első pont után, de sajnos ez is igaz: ha egy látogató megtalálja oldalunkat, de nem tudja azonosítani, hogy mit kínálunk neki, akkor továbblép, és lehet, hogy pont a konkurenciánknál fogja megtalálni ugyanazt, amit tőlünk is megvásárolhatott volna. Tehát nem elég, hogy oldalunk jó helyen legyen a keresők találati listáján, nem szabad túlzásokba esni, és mindent alárendelni a keresőgépek feltételeinek. Egyszerre kell kielégíteni a keresőgépek és a látogatók igényeit.
5. Legyenek közérthetőek a honlapunkon szereplő szövegek!
Gyakori, hogy túlságosan magas színvonalúra írják a szövegeket, nem közérthető, a grafikai megjelenítés, pedig gyakran már-már egy művészeti galéria által nyújtott élménnyel vetekszik. Az internet, ahogy sok minden mást, az olvasási szokásokat is megváltoztatta. Ezekhez is kell alkalmazkodni, ha használható, hatékony és népszerű weblapot szeretnénk. A honlapnak alapvetően a látogatók, ügyfelek igényeit kell kielégítenie, és nem a szövegíró, a grafikus és a programozók egóját. Még csak nem is a kereső marketingesét. A marketing alapszabálya érvényesüljön: az ügyfél az első! Szakértőnk itt ad néhány tippet, hogy hogy írhatunk olyan szöveget, ami tényleg elad a neten.